kale plekken bij ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

kale plekken bij ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 12:29

mn pony heeft sinds een tijdje kale plekken rond dr ogen. Ze is pas onderzocht door een dierenarts, die meende dat het een schimmel was, maar uit onderzoek blijkt dat het geen schimmel is, maar hij denkt dat het waarschijnlijk komt over hoe ze zicht voelt. Dat ze gespannen is, stress enzovoort. Sinds april ben ik ook ergens anders gaan trainen en die training is erg intensief. Misschien dat ze daar van slag is geraakt en dat het een irritatie rond de ogen is geworden. Alleen vind ik dit een beetje raar, zomaar kale plekken rond de ogen, die het innerlijke-gedrag (laat ik ut zo maar zeggen) weergeeft. Kan het niet wat anders zijn? Kennen jullie dit? Kale plekken rondom dr ogen? Het is een tijdje constant geweest, maar nu heb ik het idee dat het toch weer erger wordt. Heeft dat paard van Coby van Baalen ook niet gehad, Bas (of hoe heet dat paardje?)ik meen zoiets gelezen te hebben in dat boek van haar met Johann Hinnemann "De eenvoud van de dressuur"...weet iemand wat het zo kunnen zijn..iig alvast bedankt!

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:51

Een kennis van mij heeft ook een pony. Die zat onder de plekken omdat die een soort paddestoel had gegeten. Alleen was dit niet alleen om de ogen maar op het hele lijf. Kan het ook geen allergie zijn?

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:47

Mijn pony heeft dat ook ... tenminste ook zoiets.. Die van mij heeft aan de zijkant van dr hoofd en onder dr ogen en daar naar beneden kale plekken... En nu heb ik zown vliegenkap en daar gaat dat wel van over... Maar nu krijgt ze kale plekken bij dr neus.

Maar misschien komt het ook wel door de vliegen ...

Roxii
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Stiens CitY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:03

Mijn paardje heeft ook allemaal kale plekken ronde de ogen en nu ook op haar hals, maar de een dierenarts zegt dat het schimmel is en de andere zegt van niet.. als ik jou was zou ik het gewoon met imaverol behandelen en zien of het over gaat..

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 18:56

Mara heeft een vliegennetje voor dus van de vliegen kan ut niet zijn, lijkt me, dan had ze daar al eerder last van moeten hebben, maar wat is dat 'imaverol'?en hoe en waar kun je daar aankomen?

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:06

mijn pony heeft dat ook, maar staat je paardje niet hoog in het bloed? wat ik bedoel, mijn pony heeft arabische invloeden, en zij heeft bijna geen haar rond dr ogen (staat trouwens heel mooi)
s winters heeft ze het niet echt, s zomers wel.. eerst ziet het er een beetje verwaarloosd uit, maar zodra zo ook helemaal door dr wintervachtje heen is (voor zover ze wintervacht krijgt) ziet het er heel volbloeds uit.
waarschijnlijk bedoel je dat niet

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 19:31

mn pony heeft wel arabisch bloed. Netzoals muiszje al zei heeft zei weinig haar rond dr ogen, maar nu egt kale plekken. Ze is ook helemaal onderzocht door dierenarts, en die weet het niet precies dus zegt dat het komt hoe ze zich voelt. Heel raar eigenlijk...

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:57

Mijn dierenarts vertelde me dat het inderdaad vaker voorkomt met paarden met arabisch bloed. Lizzy heeft ook die plekjes bij haar ogen. Ik geloof niet dat Lizzy arabish bloed heeft, maar de DA zei dat het in ieder geval geen kwaad kon. Het is een soort van pigmentverlies. Geen woord over stress en eerlijk gezegd kan ik me daar in het geval van Lizzy ook niet echt wat bij voorstellen...

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:27

Mara schreef:
Mara heeft een vliegennetje voor dus van de vliegen kan ut niet zijn, lijkt me, dan had ze daar al eerder last van moeten hebben, maar wat is dat 'imaverol'?en hoe en waar kun je daar aankomen?


En vliegennetje met van die touwtjes?

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 15:43

balans schreef:
En vliegennetje met van die touwtjes?

heet zo'n vliegennetje imaverol?Ik heb dat woord nog nooit gehoord, misschien gebruik ik dan ook liever vliegennetje haha Haha!

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:00

Imaverol is een antischimmel middeltje. Het wordt verkocht in glazen flesjes, voor gebruik met je het verdunnen en over het gehele paard aanbrengen. Of dat ook geldt voor de ogen weet ik trouwens niet omdat het -volgens mij- best agressief spul is..
Trouwens mijn arabier is ook bijna kaal rondom de oogjes

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:06

mij tinker is een koudbloed en ook die heeft het.vooral rond de ogen en aan de zijkanten van de neus. ik dacht eerst ook dat het schimmel was, maar dat is dus niet zo...Het zal wel bij hem horen Tong uitsteken

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:38

Zou het niet kunnen dat ze zich schuurt aan haar hoofd?? Mijn paardje had dit onlangs ook( hij is een zomereczemer), maar dit is het eerste jaar dat hij dit kreeg. Rond beide ogen had hij kale plekken. De huid errond was ook nogal droog, ik behandelde het met Exivetol, maar een vochtinbrengende crème zou ook al kunnen helpen... Nu komt er op die plekken terug haar door.