De dierenarts is geweest... arme warco

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

De dierenarts is geweest... arme warco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:32

Ik had echt lekker gereden met warco. Meneer had lekker veel pit, en sprong keihoog over de hindernissen heen. Na het rijden wilde ik hem even belonen met een klein buitenritje. (altijd he!!! ) En toen kwam ik Marianne tegen, en we reden terug naar stal.

We zetten hem vast, zover ik wist goed, halster over het hoofdstel heen enzo... (das toch goed?? Verward ) In ieder geval, hij schrok opeens en begon echt te heel erg te hangen, dus maakten wij hem los. Echt, er kwam hartstikke veel bloed uit zijn mond, en wij maakten ons best zorgen.

Enige nadeel: de eigenaren waren er niet. Dus Marianne aanbellen. Deed er dus niemans open. Logisch, maar we dachten het toch maar te proberen... maar nee, het mocht niet baten.

Dus ik heb warco naar de stal gebracht, en zat eraan te denken de dierenarts te bellen, maar je weet het niet he? En dus heb ik iemand gebeld die wat meer wist van zieke paardjes. Dus moesten we even wachten op de reddende engel. Ze kwam na een kwartier, en ze hield hem vast. Ik trok zijn bek open, en er zat een hele diepe snee in zijn tong!!! nou ja... de reddende engel was niet zo reddend, dus marianne heeft het telefoonboek gehaald en we hebben de groentenboer gebeld.

we dachten namelijk dat de eigenares daar werkte. Maar nee, die werkte er niet meer Scheve mond goed.. We hebben toen toch maar gebeld naar de arts. Die kwam na een veel te lange tijd wachten, en toen hij kwam keek hij echt van: Oh, weer een stel van die pennymeisjes Haha!

Hij had zo'n cm diepe snee over zijn hele tong, en we mochten met geluk spreken dat er nog gevoel in zat. Hij zei dat het net leek alsof er met visdraad in was gesneden. we moesten kiezen tussen een hechting of antibiotica.

Met het laatste kon hij geen superpaard meer worden onder het zadel en met de eerste konden gemakkelijk infecties ontstaan. Dus werd het keuze nummer twee. Dat arme beessie. Dus, marianne is naar de zoon gegaan van de eigenaar, en heeft nummers gevraagd, en ik en de 'reddende engel die getrakteerd is met een gratis milkshake' Haha! Hebben gras staan plukken, omdat hij niet meer zelf mag grazen.

Dus bejaardenvoer voor het beessie: slobber, geknipt hooi, geknipt gras, antibiotica en pijnstillers... vijf weken rust, en dan maar weer rustig opbouwen

[edit Heike] msn taal verwijderd, punten en hoofletters toegevoegd.
MSN taal is niet toegstaan op bokt. Volgende keer graag rekening mee houden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:14

Zou je alsjeblieft je taalgebruik een beetje willen aanpassen, dit leest voor geen meter.

En geen superpaard meer onder het zadel als ie antibiotica heeft gehad Verward Sorry maar daar heb ik nog nooooit van gehoord.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:17

vind dit ook een beetje vreemd verhaal...

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 08:16

nou, het zit namelijk zo, als de wond niet werd gehecht, zouden er in de tong putjes zitten die niet meer weggingen. hierdoor heeft hij in het vervolg een hele gevoelige mond. dus. op mijn taalgebruik zal ik in het vervolg ook wel op letten.

santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:10

Maar ons paard is ook heel gevoelig in de mond en dan kun je toch nog wel rijden? Als je gewoon heel voorzichtig bent, geen scherp bit neemt en niet trekt enzo? Of kan dat ook wel, maar moet je nu weer opnieuw beleren enzo?
Weet je al waardoor het is gekomen? Wel goed opgelost door jullie hoor!
Succes ermee!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:47

Hey martine

Jeetje zeg, dat zal wel even schrikken zijn geweest.
Hopelijk komt alles weer goed met de arme warco Ach gut

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:01

maar hoe is in godsnaam die snee erin geraakt?

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:39

er sneu maar hoe komt dat nou

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:55

he jee wat sneu, en klopt dat ze na zo'n belevenis heel erg gevoelig in de mond worden ik ken iemand die zijn paard nu met een hackamore rijd omdat t bit veel te zeer deed bij het paard.

sterkte ermee!

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:09

ik snap er echt niets van!!! we hebben echt de hele wei uitgekamd om te kijken naar scherpe dingen ofzo, maar hoe het in hemelsnaam is gekomen blijft mij een vraag. in iedergeval wordt het een nieuw bitje, en ik ben benieuwd hoe het de eerste keer weer zal worden als ik weer ga rijden na een tijd rust (spannend!!!) bedankt voor jullie reacties. Ik zit trouwens te denken aan een rubber bit, wat denken jullie daarvan?

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:18

Hey Martine.

Misschien zat er iets scherps aan het bit ofzo??
Een rubberbitje kan best helpen. Bij Divoza hebben ze al een rubber bitje voor 4,95!!!
Dit is de omschrijving ervan
Rubber bit buigbaar (bst.nr.: 14227) 4,95
Prijsgunstig bit. Handig om te proberen hoe uw paard op rubber reageert.


Zo, dit was mijn laatse berichtje voor deze week (onee, nog eentje als overtreding), ik ben namelijk aan het afkicken hahah

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:19

Waarom heb je de wei uitgekamt? het is toch gekomen door het hangen? Anders had je met het rijden toch wel wat gemerkt lijkt mij.Of begrijp ik nu iets verkeerdWat voor bit had je erin zitten?

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:24

Wat raar zeg, ineens zo'n snee in zn tong.. Hopelijk geneest het goed!

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 18:04

hij had een gewoon dik trensje in. hij was erg druk vergeleken met normaal. heel veel bokken, en er vandoor gaan enzo. maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik ging springen. daar is hij nogal dol op en ik had al 2 maanden niet meer gesprongen. ik heb nog wel een rubber bitje thuis liggen, alleen is die best afgekauwd, misschien kan ik die dan het beste als eerst proberen. als dat goed gaat, of beter dan met een normaal trensje, ga ik meteen een nieuwe kopen. het gaat nu wel beter. hij hangt nog wel heel raar met zijn lip naar beneden, maar toen ik gisteren zijn mond opentrok, zag de tong er iets beter uit. daar ben ik wel blij mee!