Verslag oefencross Vlietlanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Verslag oefencross Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:54

Vandaag had ik met mijn pony een oefencross in de Vlietlanden.
Paardje braaf ingepakt en op de trailer.
Startnummer gehaald en paardje zadelen...
Bleek dat ik mijn singel was vergeten Bloos! , hoe erge muts kun je zijn..
Gelukkig is de vlietlanden niet ver weg en zijn twee meiden op scooter mijn singel gaan halen (ben ze zeer dankbaar ).
Tussendoor even laten keuren, hij had vrij lage hartslag: 28
Terwijl zijn vriendje naast hem 120 had Bloos!
Singel was aangekomen en gauw opzadelen want ik had nog maar 20 minuten.
Lopen we naar het inrijterein horen we dat het een uur is uitgelopen.
Op zich wel fijn dus meer tijd om los te rijden.
Hij liep in eerste instantie wel fijn lekker los en goed ruggebruik, fijn aan het been.
Todat ik los ging springen, daar was een klein stukje voor en zijn vriendje ging niet mee.
Hij stormde over de hindernissen en liet zich niet controleren, toen ik hem stil wou zetten probeerde hij omhoog te komen en mensen aan de kant te beuken.
Uiteindelijk kreeg ik weer de controle terug maar hij was aardig druk, iets wat bij hem alleen maar positief is, hij is een groot weigeraar nml.
Toen de cross. Hij moest voor zijn vriendje starten die hij eigenlijk niet wou verlaten.
Hij had enkele weigeringen en zijn grote vriend kwam er al aan. Erachteraan dus maar. Alles gesprongen en lekker vaart gemaakt.
Tot de waterbak, ze wouden er allebei niet in, uiteindelijk heb ik het alternatief genomen en weer alleen verder gegaan.
Al met al ben ik heel tevreden, lekker gecrosst, leuke hindernissen.
Ben uiteindelijk 19e geworden.
Heel de vlietlanden zijn nu wel kapot gereden, maar ik en een hoop anderen hebben wel veel plezier gehad.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:58

Fijn dat je zo netjes hebt gereden! En 19e is nog heel netjes (35 starters toch?)

Die hartslag van 28 kan trouwens niet.... dan leeft ie zo ongeveer niet meer...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:07

Leuk dat je toch lekker ging. Was de bodem nu wel goed te doen? Kan me bijna niet voorstellen na gisteren...........

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 23:08

chantal_cs schreef:
Fijn dat je zo netjes hebt gereden! En 19e is nog heel netjes (35 starters toch?)

Die hartslag van 28 kan trouwens niet.... dan leeft ie zo ongeveer niet meer...


Echt? de dierenarts zei dat dit de derde was die 28 had.
Ik heb er zelf verder geen verstand van.
Maar heeft zowiezo niet zo'n hoge hartslag, bij mijn vorige cross was hij 35, en hij is superrelaxed, dat scheelt ook.
Idd 35 starters.

De bodem was echt verrot, maar doordat hij echt al helemaal kapotgereden was niet glad.
Maar de vlietlanden zullen wel even nodig hebben om te herstellen...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:16

Pff, ben nog steeds blij dat ik niet gestart ben gisteren.

Weet je trouwens wat er nou precies gebeurt is tijdens de cross? Ik hoorde dat de wedstrijd wel een uur stil heeft gelegen en dat er een ambulance moest komen.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 23:18

Wat precies weet ik niet, ik heb gehoord dat iemand gevallen is en een heup gebroken heeft.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:19

He gatver! Da's niet misselijk zeg, een heup breken!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:28

Simmie schreef:
Pff, ben nog steeds blij dat ik niet gestart ben gisteren.

Weet je trouwens wat er nou precies gebeurt is tijdens de cross? Ik hoorde dat de wedstrijd wel een uur stil heeft gelegen en dat er een ambulance moest komen.


de wedstrijd heeft inderdaad een uur stil gelegen..er was iemand afgevallen bij hindernis 5 (die met die boomstammen) en ze was heel ongelukkig met haar rug op de boomstam gevallen. het viel allemaal we lmee geloof ik maar der been stond een beetje raar en ze had hele erge last van haar rug daarom moest ze met de ambulance(die kwam dus pas na een UUR!) maar de ehbo dacht dat er niks gebroken was

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:35

Jeetje, wat een rotval. Hoop dat ze een goede (beta 3000) bodyprotector aan had, anders had het wel heel naar af kunnen lopen!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:22

ze had wel een bodyprotector aan of dat een goeie was dat weet ik niet

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:22

Had ze haar heup gebroken dan? Ik dacht dat er omgeroepen werd dat ze alleen een schaafwond had ofzo.
Ik heb je wel gezien gister, startnummer 3 toch? Of 4?
Nouja toch nog gefeliciteerd met je prijs!

how sweet can it be to be loved by you

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:55

moowsy schreef:
Had ze haar heup gebroken dan? Ik dacht dat er omgeroepen werd dat ze alleen een schaafwond had ofzo.
Ik heb je wel gezien gister, startnummer 3 toch? Of 4?
Nouja toch nog gefeliciteerd met je prijs!


nee volgs mij had ze helemaal niks gebroken..maar een schaafwond was het ook niet

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:48

Ooh oke, maar ze lag er wel eng bij. Ze lag voor hindernis 5 toen wij parcours gingen lopen...

how sweet can it be to be loved by you

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:46

Hoe zag die hindernis er ook al weer precies uit? Niet die dubbel he met die boomstammen, dat was toch nummer 6? En nummer 4 was die kaas geloof ik toch. Trouwens, die kaas heb ik niet genomen hoor, vond ik errug eng!! Het was wel superkicken trouwens!! Hoe laat was het ongeluk gebeurd? Was het bij de ponies. Ik heb er nix van gemerkt. Reed bij de paarden.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 18:27

moowsy schreef:
Had ze haar heup gebroken dan? Ik dacht dat er omgeroepen werd dat ze alleen een schaafwond had ofzo.
Ik heb je wel gezien gister, startnummer 3 toch? Of 4?
Nouja toch nog gefeliciteerd met je prijs!

Jep ik was nr 3, mijn vriendin nr 4.

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:34

Rosanna schreef:
Hoe zag die hindernis er ook al weer precies uit? Niet die dubbel he met die boomstammen, dat was toch nummer 6? En nummer 4 was die kaas geloof ik toch. Trouwens, die kaas heb ik niet genomen hoor, vond ik errug eng!! Het was wel superkicken trouwens!! Hoe laat was het ongeluk gebeurd? Was het bij de ponies. Ik heb er nix van gemerkt. Reed bij de paarden.


het was wel die dubbel met de boomstammen..het was om ongeveer kwart over 3 ofzoiets?? wel bij de paarden in ieder geval

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:00

Idd, de dubbel was 5 en 6.
Iig rond 3 uur ja, want toen gingen we ongeveer parcours lopen.
Wat was er eigenlijk precies gebeurd?

how sweet can it be to be loved by you

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:02

Lieke schreef:
Bleek dat ik mijn singel was vergeten Bloos! , hoe erge muts kun je zijn..

Haha! Was jij dat? Ik hoorde nog iemand zeggen....Tsja en nu is ze weer haar singel vergeten. Nu ik eraan denk, kun jij dat best wel eens geweest zijn. Nagelbijten / Gniffelen Nouja gelukkig is het goed gekomen!

how sweet can it be to be loved by you

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:22

Het meisje kwam op de hindernis aanrijden, maar het paard weigerde. Het gras was inmiddels al aardig kapot getrapt, dus het was vrij glad, waardoor het paard weggleed en tegen de hindernis aanklapte. Het meisje is vervolgens van haar paard gevallen en op de boom geklapt.

Mijn vriend stond toevallig net te kijken, vandaar...

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:42

jeetje, wat erg en wat eng ... hopelijk gaat het beter met het meisje.


KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:12

ja hoop ook dat het goed gaat met haar heb wel gehoord dat het uiteindelijk mee viel.
er was nog een iemand gevallen maar dat was iid alleen schaafwondjes en ze reed ook weer door.
heb de cross ook gereden was erg leuk OK dan! , voor het eerst met een jong paard, maar zij deed het geweldig Schijnheilig alleen de kaas plank vond ze eng dus daar zijn we onderuit gegaan, Cheese! maar verder super braaf uiteindlijk toch gesprogen de kaas Schijnheilig en zijn we 23.te geworden het water ging trouwens goed alleen bij de wortel/voerzakken-sprong zijn we over de jury gesprongen Bloos! maar ff terug en toch nog netjes erover.
zijn jullie er in Lisse ook ?
en weet iemand nog meer oefencross en trainings plaatsen?
xxx groetjes KC Clown

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:33

Ik ga in Lisse de terreinrit doen. Heb ik vorig jaar ook gedaan maar ik vond het veel makkelijker dan in Leidschendam. Maar ook heel erg leuk!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 22:26

Ja ik ben er in Lisse ook weer (oefencross) lisse had minder rare hindernissen, maar wel hogere (hier vond ik het iig voor de pony's echt laag) sprongen.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 05:48

Rosanna schreef:
Ik ga in Lisse de terreinrit doen. Heb ik vorig jaar ook gedaan maar ik vond het veel makkelijker dan in Leidschendam. Maar ook heel erg leuk!


Die cross in Lisse?!? Wie moet ik daarvoor benaderen? Ik wil ook wel meedoen. Wanneer is die eigenlijk en kan ik me nog inschrijven?

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:59

Je moet even een mailtje sturen naar sgw.lisse@hotmail.com met de mededeling dat je wilt meedoen, je eigen naam en die van je paard. De terreinrit voor paarden is op zateredag 25 september en je kan je tot 10 september inschrijven. Verder is er ook SGW, maar het programma daarvan weet ik even niet uit mijn hoofd. Maar zoek even op cross lisse of cross keukenhofbos want er is een topic van en daarin heeft iemand alle informatie die nodig is neergezet. Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 27 bezoekers