Ervaring met 24h per dag op het land...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Ervaring met 24h per dag op het land...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 10:46

Ik wil graag weten wiens paard er in de zomermaanden 24 uur per dag buiten staan. Kan het kwaad? En gaan ze naar binnen bij erge regenval?


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:49

Er zijn al veel topics geweest over het 24h buiten staan van paarden.

Mijne staan altijd buiten..zomer en winter. Ze hebben evt een schuilstal. Daar staan ze eigenlijk alleen maar in als het heel warm is, vanwege de dazen. Dus dat moeten ze wel hebben.. verder gaat het prima.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:51

de mijne staat dag en nacht buiten in een groepje, en hij doet het er beter op dan wanneer hij 's avonds op stal ging (nu heb ik dan ook wel een tinker). ze blijven ook gewoon buiten staan met de regen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:57

Die van mij staat altijd 24 uur per dag buiten. Hij kan naar binnen als hij dat wil maar dat gebeurd bijna nooit. Ik ga hem in ieder geval niet zelf binnen zetten voor een buitje. Kan hij best tegen. Wat me wel altijd opvalt is dat paarden wel een ingebouwde weerman hebben!
Als het een kort buitje is dan sprint hij vaak voor de bui vlug naar stal en ja hoor ineens giet het dan met bakken uit de lucht. Tien minuten later wandelt hij dan weer rustig naar buiten Dit doet hij alleen als het maar een buitje is. Is het nou de hele dag regenachtig dan blijft hij gewoon buiten zelfs bij de grootste buien.

Net alsof hij bij een kort buitje zoiets heeft van ja ik ga me niet voor die tien minuten nat laten regenen hoor!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:57

Gaat perfect. Mijn beide KWPN-ers staan van 1 mei tot 1 november 24/7 buiten en de wintermaanden alleen s'nachts op stal. Alleen in de herfst, wanneer het plotseling koud is en regent (kan voorkomen eind september/begin oktober) en ze hebben nog wat weinig wintervacht krijgen ze tijdelijk een dunne regendeken op.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:02

die van mij staan ook buiten nu, 24 uur per dag,
regen kunnen ze wel hebben Knipoog

Dag lieve mama...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:03

Mijn verzorgfjorden staan in de zomer altijd dag en nacht in het land.
Voor een regenbuitje gaan ze niet naar binnen, paarden kunnen wel tegen een stootje Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:09

Mijn paarden hebben tot nu toe allemaal 24 h per dag buiten gestaan in de zomer, ook met heel slecht weer. Ze gaan bij mij alleen wel vroeg naar binnen met een slechte augustus maand, maar heb ze het liefst zo lang mogelijk buiten. Alleen met dit rotweer Boos! heb ik toch maar besloten mn paard vandaag naar binnen te halen... Haha!
Ook zet ik mn paard als hij op stal staat af en toe een dagje buiten met lekker weer.


dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:12

mijn pony staat ook 24/7 buiten... dat is misschien ook wel te zien aan de grasbuik van mijn pony... maar mijn pony de hele dag op stal zetten wil ik dr niet aan doen...ik weet gewoon dat ze daar ongelukkig van wordt!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:14

Onze pony's staan ook 24/7 buiten,ook in de winter.
Alleen als het erg slecht weer is,of het erg koud is,doe ik ze naar binnen,maar dat ook zo min mogelijk.
Jewel moet overigens 's zomers wel binnen tussen 16 en 22,maar dat vanwege zomereczeem.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:53

Zou wel goed moeten gaan hoor, en je ziet vanzelf bij erge regenval of je paard ertegen kan. Mijn pony heeft er niks van en mijn paard gaat trillen. Dan laat ik hem dus niet de hele dag staan, maar ik haal hem ook niet te snel naar binnen. Het verschilt dus per dier.

Alexander M2 + 0 :) (Tuschinski x Wellington)
Rayms l'Esprit L2 + 9 (Bokkesprong Czardas) eindstand

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:29

Tuurlijk kan het geen kwaad.
Een paard is heus niet van suiker hoor, tenzij hem z'n hele leven als een mietje hebt gehandeld..

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:32

M'n verzorgpaarden staan heel de zomer dag en nacht buiten, ook met onweer en plensbuien, ze zijn nog steeds niet dood ofzo.. Tong uitsteken Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:02

mensen vergeten dat een paard een buiten dier is en geen staldier.

Ik houd ze nu al 2 jaar lang buiten met schuilhok en ik wil nooit anders meer. Ze leven er zo van op.

Mijn haflinger kan al bijna niet meer in de box..als ie zijn hapjes opheeft ramt ie net zolang tegen de deur totdat je hem eruit haalt. Hij vind opsluiten helemaal niks meer. En geef hem eens ongelijk Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:05

Helaas zijn er zo weinig stallen waar je je paard 24/7 met een schuilstal buiten kunt zetten (heb er ook nog geen gevonden)

Het slaat eigenlijk nergens op om een - van nature claustrofobisch - bewegingsdier op 9m2 te houden. Naar buiten met die knollen dus! Haha! Cool

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:06

paarden zijn van nature gewend buiten te staan, natuurlijk moeten ze wel iets van beschutting schaduw kunnen vinden, maar verder kunnen ze prima buiten lopen, liefst zonder dekens,
een paard voelt zich het lekkerst bij temperaturen tussen -5 en 15 graden.
Als je wel dekens gebruikt en scheert haal je een paard dus uit zn natuurlijke doen en moet je de kwaliteiten van een vacht zo goed mogelijk nabootsen met dekens,
maar ik hou mn paarden het liefst puur natuur lekker buiten zonder deken (en beenbescherming:p), alleen als het in de winter erg koud of nat is, zet ik ze snachts wel binnen....

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:09

Ik heb alles ook 24 uur per dag op het land lopen. En ze blijven deze winter ook lekker buiten staan Lachen. Ik wil niets liever. Het is veel gezonder dan op stal staan, en ook nog makkelijker. Wel scheer ik 1 strook over de hals zodat ze in hun wintervacht hun warmte wat beter kwijt kunnen en toch zonder deken buiten kunnen blijven.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:12

Ja zo denk ik er ook over missnynke.
Het is dus per paard /ras verschillend.
Maar ik probeer het zelf ook zo natuurlijk mogelijk te houde geen dekens of scheren.
Maar als het dagen aan het doorregenen is en ze niet echt kunnen opdroge is ook niks.
Dus ze staan bij ons in de winter altijd snachts binnen.
En we hebben een uitloop en dan mag je zelf uitmaken als je ze daar in zet overdag of voor een paar uurtjes.
En zomers gewoon 24/7 buiten.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:15

Tolstoi staat ook 24/7 buiten, met heel slecht weer wil ik hem wel eens een nachtje op stal zetten (maar dat is meer omdat ik me dan zorgen maak Tong uitsteken ) Verder moet ik wel goed zijn hoeven in de gaten houden, vanwege natte grond.

www.kruisstraat5.nl voor bijzonder verblijf met je paard

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:38

Mijn pony's staan tussen het zomer- en winterseizoen 24h op de weide. Alleen bij meer als 1 dag achter elkaar de hele dag regen met nog veel meer regen in vooruitzicht. Of onder de 10 graden gaan ze naar binnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers