Klierig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Klierig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 09:43

Mjah mijn schatje Schijnheilig Boos! is dus weer vet klierig sinds ze niet meer elke dag gereden word. Het ging heel goed, totdat ik een klein inschattingsfoutje maakte met een groot paard en een net iets te lage deur en een paar seconden later met gekneusde ribben zat (voor details, pb Haha!) en ik dus even niet kon rijden. Na drie weken had ik genoeg van het stilzitten en ben ik er weer opgestapt, en het ging zowaar goed.

Nou jah toen brak dus die warmteperiode aan, en aangezien ik niet zown warmtefan ben, heb ik niet veel gereden omdat ik het te warm vond. En ik wil dat ze eraan went dat ze niet meer elke dag gereden word want ik heb het straks ook niet meer aan tijd. Nou jah maar nu is ze dus weer stont en de stront en de stront vervelend, met hele grote hoofdletters...

Alles af willen snijden, bokken, klieren met haar hoofd, schudden met haar hoofd, onder de druk uit proberen te komen, echt zooo irri, het ging gister wel weer aardig goed, maar ik word er weer zo ziek van.
En ook dat ik constant druk moet houden op de buitenteugel omdat ze anders weer lekker gaat afsnijden enzo en dan ze lekker met haar hoofd naar buiten loopt. Kijk ze hoeft echt niet aande teugel te lopen ofzo, maar wel gewoon met haar hoofd voor haar uit.

Het kan niet liggen aan geen variatie, ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen en niet elk rondje hetzelfde te doen zeg maar en lekker voorwaarts. Heeft iemand tips voor mij???
(ik hoef geen hulpteugelachtigiets tips Knipoog )

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:47

Ik heb ook zo'n probleem met de aandacht van mijn paard. Het liefst kijkt ze alle kanten op, behalve de goeie. Mijn paard kan ook zo lekker drammen. Ze bokt niet, maar ze gooit er wel met de pet naar, dus ik ben idd beniewd naar reacties.

Misschien kan het bij jou wel helpen om ff van te voren te longeren, zodat de ergste druk eraf is, aangezien ze ook bokt en zo.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 09:53

Longeren van tevoren heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet echt. De een na laatste keer (vrijdag) ging het zoooo lekker maar gister was het weer zooooo bagger...

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:24

Tja, dan weet ik het ook niet, ik lees de reacties wel ff mee, daar heb ik dan ook wat aan.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:36

marijkedam schreef:
Tja, dan weet ik het ook niet, ik lees de reacties wel ff mee, daar heb ik dan ook wat aan.

OK dan! OK dan! Ik zal het vanmiddag weer even proberen, toch eerst maar een week toch wel elke dag, maar natuurlijk zijn te tips nog steeds welkom Haha!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:09

Wat doet je paard als jij die dag niet rijdt? Staat ze op stal of in de wei? Het kan zijn dat je paard het niet helemaal begrijpt / mee eens is dat je haar onregelmatig rijdt / er mee omgaat. De shet die ik heb wordt juist klierig als je haar drie dagen achter elkaar uit het weiland plukt maar misschien vind jou paard het toch wel erg leuk om er elke dag even in handen te zijn geweest. Succes ermee

tjlover

Berichten: 43
Geregistreerd: 31-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:58

misschien moet je een keer advies vragen aan een lesgever of iets dergelijks. Maar je moet het wel volhouden want hij is je duidelijk aan het uitproberen!! gewoon elke keerw eer erdoor heen porberen te rijden. En bokt ze van plezier dat ze weer mag rijden of bokt ze omdat ze protesteerd?! (zit n verschil in!)

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:45

tjlover schreef:
misschien moet je een keer advies vragen aan een lesgever of iets dergelijks. Maar je moet het wel volhouden want hij is je duidelijk aan het uitproberen!! gewoon elke keerw eer erdoor heen porberen te rijden. En bokt ze van plezier dat ze weer mag rijden of bokt ze omdat ze protesteerd?! (zit n verschil in!)


Ze bokt omdat ze protesteert, nou jah, protesteren, ze is gewoon ontieglijk aan het klieren

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:46

Evelijn schreef:
Wat doet je paard als jij die dag niet rijdt? Staat ze op stal of in de wei? Het kan zijn dat je paard het niet helemaal begrijpt / mee eens is dat je haar onregelmatig rijdt / er mee omgaat. De shet die ik heb wordt juist klierig als je haar drie dagen achter elkaar uit het weiland plukt maar misschien vind jou paard het toch wel erg leuk om er elke dag even in handen te zijn geweest. Succes ermee

Als ik haar elke dag rij dan gaat het goed, super, maar nu doe ik dat dus niet meer en staat ze de hele tijd te klieren. Ze staat gewoon op het land

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:57

Misschien is een verzorger/bijrijder een idee? Verward

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 20:01

Annetjuh schreef:
Misschien is een verzorger/bijrijder een idee? Verward



Dat ben ik Haha! Knipoog Omdat ze er zelf geen tijd voor hebben Tong uitsteken En dan ook helemaal geen tijd zeg maar, ik ben de enige die wat met de paardjes daar doet...

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:16

Aaah Haha! Haha! Misschien een tweede bijrijder dan? Ik zeg maar wat Tong uitsteken

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 08:22

Annetjuh schreef:
Aaah Haha! Haha! Misschien een tweede bijrijder dan? Ik zeg maar wat Tong uitsteken


Na weetje, dat zou op zich geen verkeerd idee wezen maar ik denk niet dat ze dat zelf willen. Het is dat hun een eigen bedrijf hebben, geen paardenbedrijf hoor, camping etc. zit er allemaal bij. En dat mensen dus eigenlijk moeten betalen voor de paarden, als ze rijden willen ofzo, dus mjah, ze vinden al dat ik een soort van privilege heb dat ik gratis op hun paarden mag rijden bladiebla, en dus ik denk gewoon niet dat ze er nog iemand bij willen. Ook als ik iemand meeneem, en ik zet die even een paar rondjes op het paard, dat vinden ze dan niet leuk!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:59

hey, bij ons op stal staat ook zown beesie... hij loopt twee keer in de week, en als ie niet wordt gereden wordt ie zeg maar boos op diegene... als diegene op zondag met de eigenaar met de andere paarden meegaat dan issie dinsdag superboos en doet ie klierig... is ie de dag ervoor naar buiten geweest dan is het weer goed want dan heeft ie genoeg aandacht gehad...
ik denk dat je eens moet gaan praten met die mensen en misschien weten hun een oplossing... ik denk dat het beste inderdaad een 2e bijrijdster is... wat als mensen van de camping willen paardrijden en ze gaan gek doen? dat is toch ook niet de bedoeling
toch even gaan praten
groetjes liz

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 09:23

Mensen van de camping komen over het algemeen niet op de friezen hoor, en zeker niet op Mariël. Dat mag niet van mij Tong uitsteken Naja en ze weten zelf ook wel dat het niet verstandig is. Meestal word de welsh gewoon gebruikt voor de camping, daar kan iedere idioot op rijden. Hij adverteert er wel mee, maar hij heeft eigenlijk alleen de Welsh. Mjah weet je ik weet niet wanneer er een koper voor haar komt (ze is te koop Verdrietig) dus die tweede bijrijder weet ik niet of dat nog wel nodig is, maar ik denk dus wel dat het nog wel een tijdje duurt voordat ze weg is. Maar jah dat weet je natuurlijk niet. Ik zal vanmiddag even kijken hoe ze is. Ze heeft gister niet gelopen.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 20:47

Ik heb vanmidadg weer gereden Boos! En ze wou weer voor geen meter. Zodra ze moest draven ging ze weer kleiren en bokken enzo Boos! dus nou jah, ik zadel eraf, kijekn of het daaraan lag. Niet... Gewoon vervelend... Dus ik weer zadel erop
rijden
vervelend
boos
Ik heb alles er maar af gegooid en ben maar gaan longeren... Want jah, de concitie moet wel op peil blijven...