dag nie rijden "ramp"???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moo_tje

Berichten: 50
Geregistreerd: 07-03-04

dag nie rijden "ramp"???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 20:54

hallootjes
ik had ff een vraagje mijn vriendinnen doen alsof het paard "dood" als je EEN dagje niet rijd maar volgens mij is da niet zon ramp als het EEN dagje is???
is dat no ueen ramp ja of nee??

xx moo

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:55

wat denk je zelf?
Weleens een dag niet gereden? En, lag je paard toen dood in de wei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:58

Een dag niet rijden geeft helemaal niks.
Wel hoort je paard elke dag uit zijn stal te komen.
Als niet rijden betekend een dag op stal blijven staan is het niet zo leuk voor het paard.
Hij zal er niet dood van gaan, maar ik vind het toch een vorm van mishandeling.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:58

oo jeeeh!!! vandaag had cezanne een dag rust!! (kijkt even om de hoek) gelukkig.. ze leeft nog....

AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:00

moo_tje schreef:
hallootjes
ik had ff een vraagje mijn vriendinnen doen alsof het paard "dood" als je EEN dagje niet rijd maar volgens mij is da niet zon ramp als het EEN dagje is???
is dat no ueen ramp ja of nee??

xx moo



Wil je je zinnen afmaken en de regels doorlezen Haha! .

En nee je paard gaat er niet dood van, nog nooit gemerkt eigenlijk, dus ik denk van niet...

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:01

Ze gaat er niet dood van, tuurlijk niet, denk dat ze het alleen maar beter vinden. Alleen benen strekken kan geen kwaad.. Lachen

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:07

oeps!!!
*belt meteen de eigenaar van saar op*
ik ben 2 weken niet naar saar geweest, er werd dus 2 weken niet op gereden, en ik krijg zojuist te horen dat ze nog leeft , maar mij mist jaja, echte liefde he Lovers

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:20

tuurlijk kan je paard een dagje rust geven.Op onse manege krijgen de paarden ook een dag rust.Maar die dag worden de stallen uitgemest.maar dan worden sommige naar de wei gezet maar sommige gaan dan in een andere stal.En dan krijgen ze ook maar een beetje beweging.Maar goed.Zelf ben ik dat ook van plan als ik me pony heb

-xxx-willeke

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:24

je meot juist afwisseling bieden aan je paard. ik rijd een dag dan een ker longeren of losgooien.
Na 3 dagen rijden doe ik altijd longeren of losgooien. soms wel paar dagen achter elkaar.
Anders gaat zon paard zich vervelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:34

Gut, nu ga ik meteen kijken bij mijn pony....
De hele dag niet gereden, maar wel gekeken of hij nog vers water had en niets mankeerde.
Hoera, hij heeft het overleefd... Haha!

Van een dagje vakantie worden ze heus niet slechter, misschien zelfs wel beter...
Net zoals wij wel eens lui willen zijn kan een dag "niksen" voor een paard ook lekker zijn.
Even ontsnappen aan de sleur is een verademing, niet alleen voor mensen maar ook voor dieren.
En wat is er voor een paard lekkerder dan een dagje lummelen in de wei?

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:36

Niet rijden is natuurlijk niet erg, maar langer dan 48 uur in een hokkie staan noem in net als runningkawa lichte mishandeling.

MissMarjo
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:39

Het is juist goed om een keer in de week een dagje niet te rijden.
Dat doe ik ook geef hem dan lekker rust.
Hij komt er dan wel uit losgooien weiland.
Elke dag rijden gaat op een gegeven moment voor eeen paard OK dan! ook tegenstaan.
Het moet leuk blijven voor allebei. OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:40

Als 'ie de stal maar uitkomt... wij doen aan winterstop dus ik zit er soms zomaar een paar weken niet op. Hij komt wel buiten, in de paddocks of - bij heel beroerd weer - een uurtje in de bak.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:33

Mijne is pas zielig, die moest van mij vandaag door ons privézwembad (of was t de bak?? Bloos!) zeulen met mij op dr rug omdat ik morgen anders ook al niet kan rijden (en ze mag wel wat afvallen Bloos!).

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:42

Het paard vind het heerlijk als ie een keer niet bereden wordt.
Ik vind dat een paard ook zoiezo 2 rustdagen nodig heeft.
En zoiezo als je 5 dagen in de week naar school moet lijkt het me niet dat je nog zoveel tijd hebt om te rijden te eten en je huiswerk (fatsoenlijk) te maken.
Daarnaast moeten sommige mensen ook nog zelf stallen uitmesten en voeren.
Er zijn genoeg paarden die zelfs weleens een weekje stil staat daar gaat ie dan echt niet dood van.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:10

Een dagje rust? Heerlijk, maar dan wel lekker op het land staan, ff een stukje wandelen, lekker gepoetst worden, een beetje aandacht.
Nee kan absoluut niet kwaad, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Ik zou persoonlijk nooit mijn pony 48 uur op stal laten staan zonder dat ik of iemand anders hem ff eruit haalt en/of ff aandacht geeft. Maar ik moet zeggen dat die van mij zich al heel snel verveeld op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:15

Precies, niet rijden is af en toe goed, maar hij moet wel iedere dag beweging krijgen in de vorm van losstaan e.d

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:02

*fiets even naar arzu toe* nee, ligt niet dood, kan dus makkelijk

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:03

dat zou niet best zijn als je paardje kreupel zou zijn he Knipoog

Jazzebel
Berichten: 106
Geregistreerd: 16-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:05

Die van mij krijgt zelfs VAKANTIE!!!!
Net als jij vind een paard het ook wel eens lekker om een tijdje (4 weken of zelfs langer) niets te doen. Betekent natuurlijk niet dat je een maand niet meer naar je paard omkijkt. Ik doe dan andere dingen, lekker lang poetsen, zwemmen etc. Ik merk dat ze daarna altijd veel fitter zijn en meer zin hebben in het werk. Daarnaast zorg je ervoor dat een paard goed kan herstellen na een "werkseizoen".
Dus van een dagje niet werken zou ik niet wakker liggen misschien moet je er eens een week van maken. En als je bang bent dat hij conditie verliest, dat valt heeel erg mee een paard begint pas na 10 weken echt achteruit te gaan in conditie.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:09

Met een dag niet rijden is dus niets mis.
Afwisseling in het werk (longeren, trainen in de bak, buitenritje, sprongetje) is sowieso een aanrader.
Een paard 24 uur per dag in de stal laten staan is alleen niet de juiste manier van een "rustdag" geven. Staat je paard lekker (een aantal uren) buiten of krijgt ie een andere vorm van beweging (losgooien bijv of relaxt longeren) dan is er niets mis met een rustdag.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:19

Voor je paard wel lekker een keer een dagje rust, mits hij inderdaad niet op stal blijft staan. Voor mezelf vind ik het wel een ramp. Haha! Gelukkig kan ik meerdere paarden/pony's rijden.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:39

Ik vind een dag niet rijden geen ramp, maar ik vind wel dat je je paard even 'de benen moet laten strekken' als je niet rijd. Als hij op de wei komt, is dat al opgelost, anders even in de molen, aan de hand stappen of los in de paddock...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:43

Wij rijden trouwens de meeste paarden en pony's om de dag. En de echte brave om de 2 dagen. Ze komen wel elke dag buiten natuurlijk.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:50

poeh wat moeten mijn paarden dan wel niet. Vorig lag de baas met een hernia en zijn ze 9 maanden niet gereden Bloos!

Volgende week gaan ze naar de begrazing voor 8 maanden... ojee. Bloos!