endurance rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 07:53

Zijn er hier nog mensen die mij kunnen voorzien van info over het endurance rijden? Het lijkt me namelijk erg leuk om te gaan doen met mijn paardje (tinker). Ik ga haar binnen kort inrijden en ben een beetje aan het rondneuzen wat ik met haar wil gaan doen, qua sport dan. Dus alles over endurance is welkom; tips, ervaringen, training, enz.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:46

Er zijn intussen al veel endurance topic geweest. gebruik even de zoekmachine en je vind ze!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:15

www.deronline.nl

Als je die helemaal hebt doorgelezen heb je er al een redelijk goed beeld van Tong uitsteken En zoals Jorie al zei, even de zoekmachine raadplegen!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:00

ja enne... wat wil je weten.... het is zo gaaf en ervalt zoveel over te vertellen.... al zeg ik het zelf...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 15:35

graciaxxx schreef:
ja enne... wat wil je weten.... het is zo gaaf en ervalt zoveel over te vertellen.... al zeg ik het zelf...



Ervaringen, hoe het er aan toe gaat tijdens een wedstrijd, hoe train je ervoor, welk paard is het geschikst ervoor, enz.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:11

tja ervaringen... i zou zeggen kijk eens bij wedstrijden en horses at work, daar staan nu wat toppics over de afgelopen wedstrijd in kootwijkerbroek. dan zie je gelijk een beetje hoe het er aan toe gaat op een wedstrijd.

eigenlijk zijn alle paarden met een "normale"conditie goed genoeg om een rustige klasse 1 rit mee te rijden. ook alle rassen. als je echt de top wilt berijken kan dat mischien wel met een lompe tuiger zoals ik heb, maar het blijft een fijt dat de gemiddelde arabier (die enduranceloopt dan) toch meer uithoudingsvermogen heeft dat bv een fries of zo.

en trainen, ja ik train nu even niet omdat mijn paard een blessure heeft. maar ik trainde door veel buiten te rijden. en dan tempowisselingen te maken. voorla in draf en galop. dus rustig stukje dravenm, dan iets harder, en weer rustig. en dit soms een langere tijd achterelkaar. (bv 15 min)

maar echt een schema of iets heb ik niet. verder hoor je er ook gewoon een beetje dressuur bij te rijden. zodat je paard los is enzo... hier ben ik eigenlijk nog steeds te eigenwijs voor want ik heb een hekel aan een bak.

ook longeerde ik een keer peweek met een pessoa teugel. zo leerde mijn paard haara achterhand goed te gebruiken, want dat deed en doet ze niet goed genoeg.

ook train ik mijn paard door haar voor de kar te laten lopen. dan draafde ik ook hele lange stukken achterelkaar met haar.

tijdens het trainen had ik vaak een hartslagmeter om, je kan dan kijken hoe hoofg de hartslag is na een bepaalde inspanning (bv na een flinke galop) en hoe snel de hartslag zakt. dus hoe snel het paard weer in stap haar normale waarde heeft in stap.

ik hoop dat ik je zo een beetje antwoord op je vragen hebt gegeven... dit zijn ook nog een paar leuke sites...

www.vet2000.be
en natuurlijk www.deronline.nl hier staat heel veel informatie en er staan ook links naar andere sites over endurance...
http://www.beyond-limits.net/ ditis ook een leuke site... van een mede bokker...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 07:37

klinkt allemaal wel erg leuk! Ik zal die sites idd ff checken.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 12:22

waar kan ik zien of er wedstrijden zijn? Of is er iemand met wie ik een keer mee kan om de sfeer te proeven en te kijken hoe het er aan toe gaat?

Via de site www.vet2000.be en www.deronline.nl ben ik al veel te weten gekomen. (graciaxxx bedankt voor de tips!)

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:25

op de Der site staan ook de wedstrijden vermeld. Onder "wedstrijden"

Volgend weekend is er wedstrijd bij Holten. Als je zegt dat je ergens komt en je beschrijft jezelf dan komt dat best goed. Er zijn al;tijd mensen die tegen je aan willen praten.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 13:31

Jorie schreef:
op de Der site staan ook de wedstrijden vermeld. Onder "wedstrijden"

Volgend weekend is er wedstrijd bij Holten. Als je zegt dat je ergens komt en je beschrijft jezelf dan komt dat best goed. Er zijn al;tijd mensen die tegen je aan willen praten.


Dat is op 4 september zag ik. Dan kan ik niet helaas. Ik ga mijn nichtje aanmoedigen op de Hipiade in Ermelo.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:12

Daarna zijn er nog 3. Dus keus zat!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers