schuurplekken door deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 18:33

Sinds een paar weken heeft pinky aan zijn linkervoor schouder een schuurplek Boos! Dit komt door de deken. Eerst hing deze te laag dus heb ik hem in laten korten. Nu hangt hij prima en zou ik niet weten hoe het kan schuren.. Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen (Buiten de deken eraf halen was hopelijk snel kan) of oplossen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 18:39

Heb je de deken er nu nog op liggen? Ik heb hem er al af (niet beide maar de bovenste) bij robin had ik nu een zomerdeken op liggen.

Maar wat je er tegen kunt doen is een paarden BH kopen. Lachen

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:04

Schuurplekken zijn idd niet zo prettig maar je kunt er vry weinig aan doen, ook al heb je de perfect passende deken, t kan nog gebeuren.
Een paardenBH is het enige ' redmiddel ' .

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 21:22

hihihi LOL
Kan iemand me een plaatje laten zien? En hebben ze die ook in het klein? Op wat voor kosten moet ik dan rekenen?
Alvast bedankt

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:37

Cassidy schreef:
[img]
http://www.toklat.com/graphics/jammies/ ... .jpg[/img]

Dit is een paarden BH.

Schuurplekken op de schouder zijn een teken dat de deken niet goed past/een beetje te klein is. Schuurplekken die groter worden zijn geen reden om ongerust te worden. Het ziet er wel niet fraai uit, maar het kan geen kwaad voor je pony. Het beste is om je deken even goed na te kijken, als hij met een gesp voor vast zit, dese een gaatje losser te maken. Als je erover denkt om een andere deken te kopen, zoek er een met loopsplitten.

Een paarden BH is ook een optie. Deze zijn heel makkelijk zelf te maken, maar als je er een wilt kopen zijn ze best wel duur.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:43

die van mij heeft ook schuurplekken.
dit komt omdat hij met deken en al in de stapmolen gaat
ik doe er verder niks aan.
het staat wel niet zo mooi maar ja jammer dan
hij heeft er verder geen last van en het is niet echt gevoelig.
als het echt open gaat en gaat bloeden dan moet je echt een bh ofzo kopen.
maar het kan geen kwaad hoor die kale plekken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 21:46

Dat de deken te klein is kan ik me echt bijna niet voorstellen... Ik zal het proberen maar vrees niet dat het dat is..

Wat is duur Felice?

Pinky heeft er ook zeker geen last van, iig geen pijn aan. Maar het ziet er zo lelijk uit Verdrietig
Het rare is dat het maar aan 1 kant is.. En ik kan niets vinden Verward

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:48

zo'n bh kost ongeveer 80 gulden.
en raar dat het maar aan 1 kant is

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:49

Riona had t ook aan 1 kant. Gewoon net zoals daar staat 1 gaatje losser doen, dat hielp nog niet helemaal bij mij en toen heb ik de onderste gesp los gemaakt. Toen ging het veel beter.

Bij een paarden BH kun je toch wel op ongeveer 40/45 euro rekenen ben ik bang..

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:50

Jerai heeft er altijd last van, ik heb er verschillende dekens opgehad, maar altijd weer die schuurplekken, ze heeft er altijd 1 op haar kont (ad zijkant) en aan allebei de kanten op haar schouders. Ze heeft eenn vrij dunne vacht, misschien dat het daardoor komt en ze loopt 's winters ook buiten met deken, denk dat dat er ook mee te maken heeft. Mijn ervaring is dat het dus niet aan de deken ligt, de een heeft er waarschijnlijki gewoon sneller last van als de ander. Volgende winter ga ik ook zo'n BH kopen, misschien dat het helpt.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:54

hahaha dan ga je toch weer zelf crea bea aan de gang net zoals met de bilkoorden.. Volgens mij kun je zo'n ding best zelf maken!!
Lijkt me niet zo heel moeilijk... beetje knutselen met de naaimachien... Tong uitsteken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 22:01

Ik heb er wel 80 piek voor over om geen kale plekken te krijgen bij mijn knollie Haha! Maar denk dat ik hem pas volgend jaar koop... Nu is het toch al gebeurt en bovendien mogen de dekens binnekort wel af

Haha Vanda, ik schaam me dood maar ipv bilkoorden eraan gezet heb ik maar een nieuwe deken MET bilkoorden gekocht Schijnheilig Tong uitsteken

Ben vandaag overigens wel crea geweest, ik heb een dekenrek gemaakt! (moest onderhand wel met al die dekens Tong uitsteken)

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

bontje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:02

anders een stukje bont (zoiets wat je ook wel eens om de neusriem doet) kun je misschien wel op de deken vastmaken.
Dat lijkt me goedkoper dan zo'n paardenbh, (die had ik overigens nog nooit gezien).

Het ziet er dan misschien niet supermooi uit, maar misschien helpt het wel !

succes ermee!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:11

Denk niet dat dat helpt hoor. Bij dekens met een bontvoering krijgen sommige pony's t ook, dus ook wanneer je er een stukje bont aan de binnenkant op zet.