Stalling.. Hoe is dat bij jullie (geregeld)??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Torfi

Berichten: 298
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Aalsmeer

Stalling.. Hoe is dat bij jullie (geregeld)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:05

Hoi,

Onze staleigenaar was op vakantie wezen kijken bij stallen in oost-nederland. Hij vergelijkt zichzelf erg graag Haha!
Wij zitten in Uithoorn (vlak bij Amsterdam). Nu is er bij ons het probleem (dat vindt hij) dat er veel stro doorheen gaat. We hebben een prijs van 195 euro op doe het zelf basis (dus wel hooi en stro, maar zelf mesten, voeren ect.) En in oost-nederland hebben ze volgens hem veel pot-stallen.. net als bij de koeien Haha! Hij heeft zelf niets met paarden en vergelijkt ze dan ook met koeien OK dan!
Ook het waterverbruik is een veel voorkomend onderwerp. En de prijs!
We hebben een vrij dure stalling, regelen alles zelf (ook het buitenzetten, binnenhalen en voeren..hij doet niets). Oke we zitten vlak bij de randstad. Maar volgens hem zijn de prijzen in andere delen van Nederland hetzelfde. Wij (de mensen van stal) willen nu wel eens weten hoe het er in de rest van Nederland aan toe gaat. Oke we hebben niets te klagen, de paarden en wij hebben het er goed naar onze zin.. op het gezeur over stro, kinderen en water na.

Dus vertel: wat betalen jullie voor welke service? hoe vaak wordt er gemest? hoe is het geregeld met kinderen op stal??
Je hart luchten mag ook Knipoog

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:11

ik betaalde 220 euro, all-in, de paarden werden dus bijna dagelijks uitgemest (zondag moeten we zelf doen) en er werden brokken en hooi of kuil gevoerd. En ze werden in de wei gezet in de zomer, en in de winter mochten ze in een paddock. We hebben daar 2 goede buitenbakken met verlichting en een afsluitplaats. En goede uitrij-mogelijkheden, het bos is op een kwartiertje stappen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:21

wij betalen gewoon een kale box, inclusief kuilgras/hooi.
Je betaalt de hoeveelheid stro die je gebruikt, dus gewoon per baal. ik vind het heerlijk! ik strooi altijd dik op, en ja dan kost het me iets meer balen (valt mee trouwens, ze is op deze manier veel schoner op stal), maar dat zal de stalhouder een worst wezen hoeveel stro ik gebruik Knipoog het is toch mijn geld. misschien een idee voor jouw stalhouder?

met het brok gaat het ook zo, iedereen heeft zijn eigen brok/muesli en we zetten in een grote kast de bakjes klaar met voer voor ieder paard. Zo weet je zeker dat je paard de goede hoeveelheid voer binnen krijgt en het is ook wel handig met medicijnen/supplementen enzo.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:26

Even om op zn prijsvergelijking te vitten:
Ik betaal 180 euro; incl. onbeperkt hooi, stro en sportbrok, alles van goede kwaliteit. Paarden worden naar buiten gedaan, er is een binnenbak, grote buitenbak, springwei, stapmolen, solarium, wasplaats.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:28

Hallo,
Wij hebben een kleine pensionstal (max. 9 paarden) in de buurt van Doetinchem. Per maand zijn de kosten 70 euro.
Er moet zelf voor brokken gezorgd worden. Voeren wordt door ons gedaan. Hooi/Kuilvoer/Stro zit bij de prijs in, afmesten word ook zelf gedaan.
Bij ons gebruiken ze ong. om de dag een baal stro. Hooi en kuil krijgen ze hoeveel nodig is.
De paarden worden door ons of de eigenaar zelf (ligt er net aan) buiten/binnen gezet.
Er is een buitenbak aanwezig, maar deze is in de winter erg slecht, binnenbak is op 5 km afstand.
Ook kunnen de paarden afgespoten worden, dat is wel grondwater, net als in alle drinkbakken.
In de zomer moet er wel geholpen worden met het hooien/stro halen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:51

Ik betaal 250 euro per maand inclusief kuilgras, 2x per dag brokken, uitmesten en buiten zetten, zomers in de wei. Dat is dan wel op een manege met 2 buitenbakken en een binnenbak en goedkope lessen. 2 euro per uur voor de les. Ben alleen niet heel tevreden over het uitmesten. Wij hebben dus wel een soort potstal. Ze halen de drollen eruit (na ja, de helft van de drollen) en dan een laag stro erop. Laatst ging ik dus eens de hele stal schoonmaken, wat denk je dat er onder zit...MADEN. En niet een paar, maar heel veel!!!! Ben ook een beetje aan het rondkijken naar andere stallen omdat ik liever bij het bos wil zitten.
Dus als iemand nog wat weet in de buurt van Hilversum.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:57

Ik woon op de veluwe.
Mijn paardje stata nu in een weiland, maar hiervoor heeft hij op een pensionstal gestaan. Deze stal lag op nog geen 5 minuten stappen van het bos af (veluwe), hier komt de veluwetrail langs, veel goede uitrijmogelijkheden.
Voor de stal + weidegang betalen we 80 euro in de maand. Hier komt dus je voer en stalstrooisel bij. Zelf mesten, in het weekend zelf buiten zetten. 's morgens word er gevoerd met wat je klaar hebt gezet en 's avonds moet je zelf je paard binnen zetten en voeren.
Er is een rijbak, wasplaats en binnenbak op 10 min. stappen aanwezig.
En hier in de buurt heb ik nog nooit gezien dat ze een potstal hebben voor paarden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:59

ik betaal 135 euro.
moet zelf mesten,.
buiten word gezet,
savons om beuten binnen zetten...
water en stro verbruik allemaal onbeperkt..
en ook geen gezeur !
moet wel zelf voeren en alles...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:18

Wat is een potstal?
Meestal wordt er met stro 1x per week heel dik opgestrooid, de rest van de week hoef je alleen de mest eruit te scheppen en een klein beetje stro toe te voegen. Elke dag maar een klein beetje stro er in is uiteindelijk duurder, leg dan maar eens aan die boer uit. De schraperd!
Water kost niet zoveel, dat wordt nog steeds tegen kostprijs geproduceerd...

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:25

Ik betaal 185 euro all in.
Ik moet wel zelf mesten en buiten/binnen zetten gaat om de beurt.
Ik woon in de kop van Noord Holland.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:31

Op mijn oude stal betaalde ik 145 euro op basis van dezelfde regeling als de TS. Echt alles moesten we zelf doen. Verder weidegang, eb/vloed bak, paddock.

Nu sta ik op een stal waar gevoerd wordt, en mijn paard wordt voor me buiten gezet. Ik moet alleen zelf mesten. Verder spuitplaats, longeercirkel, buitenbak met agterbergbodem, verwarmde zadelkamer, luxe kantine, weidegang etc. Als ik ong. 10 baaltjes stro per maand gebruik kom ik op ong. 200 euro per maand alles inbegrepen.

Overigens woon ik een kleine 20 km van Amsterdam.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:32

ik betaal voor mijn haflinger: 50 zomer, en 100 in de winter OK dan! (per maand Knipoog )
dan hebben we alles wat we nodig hebben (biks, hooi, stro enz)
we moeten verder alles zelf doen, maar we kunnen gewoon rijden waneer we willen (buitenbak) en ook nog op de pony's van die boer OK dan!
ik heb het super naar mn zin daar hoor Knipoog vind het helemaal niet duur eigenlijk.. k vind zelf uitmesten, voeren, buitenzetten enz helemaal niet erg Haha!

en als ik het zo zie is het bij ons extreem goedkoop Scheve mond
nouja beter Haha!
Laatst bijgewerkt door PN_anne op 23-08-04 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:33

Potstallen in Oost-Nederland...Wat een klets. Mijn paard staat gewoon tot de buik in het stro. En wordt iedere dag uitgemest. In Oost-Nederland hebben ze gewoon goedkoper stro kennelijk. Of een minder gierige staleigenaar. Ik betaal 190 voor een paard incl. stro, voer, zoveel hooi als ze wil en dagelijks buiten/binnen gezet worden.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:35

Wij, Randstad, betalen 260 euro per maand all-in. 2 voerbeurten per dag, voldoende kuil, staan goed in het stro. Binnenbak, buitenbak, 2 paddocks, longeercirkel, geweldige uitrijmogelijkheden Haha!. Geen weidegang helaas.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:12

€200,- per maand incl. stro, hooi/kuil, brok, weiland, 1 rijbak en 1 losgooi/longeerbaan aanwezig, wel zelf mesten, paarden worden 5x per dag gevoerd, 3x brok, 2x hooi/kuil.
goede uitrijmogelijkheden!

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:22

Als ik de prijzen zo bekijk heb ik toch het idee dat in de randstad stalling duurder is...

Ik betaal 105 euro voor een kale stal, hooi/stro zijn daar te koop, krachtvoer moeten we zelf aanschaffen. Zelf mesten, en de 4de voerbeurt doen we in toerbeurten met de overige pensiongasten, de eeste 3 voerbeurten wordt voor ons gedaan.
Verder is het nu nog een manege, maar per 1 okt. alleen nog een pensionstal met lesmogelijkheden, dus we hebben een binnenbak, grote buitenbak, gewone buitenbak die swinters als paddock wordt gebruikt, een longeercirkel, spoelplaats, veel land en binnen of buitenboxen.

Met een stal van 105 euro kan je het eigelijk door hooi/stro en voeding zelf zo duur maken als je wil.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:22

ik betaal per maand 135 euro. Dan heb ik een stal, stro en water. En natuurlijk gebruik van de 3 binnenbakken, 1 buitenbak en een wasplaats met warm water.
Er wordt 1 keer hooi gevoerd, en 2 keer per dag brokken (hetgeen je zelf klaarzet voor de stal)
voor de rest doen we ook alles zelf (mesten, buitenzetten, ..)
Dus is het bij mij 60 euro goedkoper voor hetzelfde...
xxx

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:40

310 euro in de maand voor:

- stalling
- zadelkast
- spuitplaats
- binnenbak (20x40m), overdekte buitenbak (20x40m), springveld (ong. 50X80m)
- 3x per dag voeren
- 2x per dag kuilgras (of hooi)
- 1x per week uitmesten, elke dag opstrooien
- onbeperkt in lessen mee rijden
- uitrijmogelijkheden richting strand

Stapmolen en solarium zijn aanwezig, maar voor beiden moet apart betaald worden. Ik woon overigens in de randstad.

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:52

200,- per maand incl. stro, hooi/kuil, brok, weiland, 1 rijbak en 1 losgooi/longeerbaan aanwezig, wel zelf mesten, paarden worden 5x per dag gevoerd, 3x brok, 2x hooi/kuil.
goede uitrijmogelijkheden!

Judithh Als ik zo vrij mag zijn: ik zag dat je in Rotterdam woont...
Staat je paard ook in Rotterdam?
Als dat zo is... kan ik dan het adres krijgen van je stalling?
Is namelijk voor Rotterdamse begrippen best betaalbaar en als er dan ook nog goeie uitrijmogenlijkheden zijn OK dan!
Je kan ook me BP gebruiken, als je wilt.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:59

waar ik nu sta is een kleine pensionstal en is alleen voor de vakantie omdat ik strax weer naar school moet Haha!
ik betaal hier 172 euro per maand, je moet zelf mesten je hebt een baal stro per maand(kom je makkelijk mee rond) als je meer wil kan dat, 35 euro per baal is dat dan. paarden krijgen 2x per dag brok en hooi, ze gaan elke dag naar buiten, en worden binnengehaald, je paard kan ook op stal blijven dan krijgt die gewoon extra hooi. als je paard veel op de wei komt moet je zo nu en dan drollen wippen in de wei. verder hebben we alleen een buitenbak met verlichting en 3 padockjes.
maar ik ben er tevreden over!

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:02

nou eigelijk bedoelde ik dat ook effy .. ik woon ook in DH maar het is kaal 105 ... dus er komt nog stro bij en hooi en krachtvoer en lesgeld ... snap je .. het loopt snel op

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:16

Princess schreef:
... je hebt een baal stro per maand(kom je makkelijk mee rond) als je meer wil kan dat, 35 euro per baal is dat dan.


Ik neem aan dat je hier die grote balen bedoelt? Verward Haha!

Waar is deze stal precies? (vriendin van mij is nog op zoek nl.)

Ontopic: ik sta bij Torfi op stal Lachen

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:34

Ik sta op een grote manege in Wormer (niet zo ver van Amsterdam) Ik betaal 215 euro (per 1 september gaat de prijs omhoog???). We kunnen gratis gebruik maken van Binnenbak (60X20meter), Buitenbak, stapmolen, longeersingel, en de groepslessen. Het voeren wordt gedaan en we kunnen in de zomer gebruik maken van het weiland. Buiten zeten doen we zelf. We mesten zelf uit, en kunnen onbeperkt sto of vlas gebruiken. Wel is er over het gebruik hiervan vaak een discussie. Er wordt ook te veel gebruikt, maar het grootste probleem is eigenlijk dat mensen niet kunnen uitmesten. Er zijn mensen die droog vlas of stro naar de mesthoop brengen.
Kinderen....Tsja, die zijn er ook en daar kan ik soms wel last van hebben. Ze schreeuwen, rennen, fietsen in stal en maken erg veel rommel enz. enz..
Eigenlijk kan bij ons op de manege heel erg veel, soms vind ik het lasig maar het is daar in tegen dan ook wel weer super gezellig. Er hangt een ongedwongen sfeer. We hebben ook een hele gezellige kantine, die soms tot de kleine uurtjes open is.

Nieuwsschierig naar deze manege, kijk op http://www.manegeveldt.nl

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 03:03

Hoi,

Ik betaal nu 150 euro per maand voor bi-bu zetten, rijbak, stal+wei+hooi+stro+mesten, geen voer.
Echt niet duur, vind ik, maarja, ook niet superdeluxe.
Hiervoor betaalde ik 165 euro per maand met alles volpension.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:36

wij (vriend en ik) staan op een privestal in rheden gld. De stalhuur is 180 euro en daarvoor heb je stalling all inclusief, buitenbak (drainage en sproeisysteem zit in de planning), en het hele jaar door weidegang. Voer krijgen ze zoveel als dat je zelf nodig vind. Het paard van mijn vriend viel door zwaardere training terug in gewicht. Je hoeft het nog niet eens te vragen en dan wordt de optie sportbrok geopperd en gelijk de volgende dag gehaald.
Mesten doet iedereen zelf. Met stroo is eigenlijk de regeling gebruik wat je nodig hebt, maar wees er wel zuinig mee. Dus niet onnodig 7 keer pw de gehele stal uitmesten en er weer 2 balen opgooien. We hebben dus geen potstal.
's ochtends worden ze buitengezet door de eigenaar. Je bent het niet verplicht, maar het wordt zeer gewaardeerd als je even helpt met binnenzetten. Zeker als een paard er net nieuw staat wordt aan de eigenaar gevraagd of ze de eerste keren bij het binnenzetten aanwezig willen zijn. Zij kennen het paard het beste.