Hoe leer je je paard ''Piaf''?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Hoe leer je je paard ''Piaf''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 14:49

haai!
de titel zegt het al... het ziet er altijd zo mooi uit maar ik zou me god niet weten hoe ik dat me paard moet aan leren.. kan iemand me daar tips voor geven? Haha!

hartstikke bedankt! kus! Pling

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:55

hoe ver zijn je paardje en jij al? je moet namelijk niks overhaasten hoor! Haha!
wat mij vertelt is is dat je je paard goed moet verzamelen en te gelijkertijd hem de lucht in wilt drijven, maar dan niet een aanhoudende aandrijving maar zeg maar in het ritme van de pas! Lachen
je paard moet dus heel verzameld zijn.
probeer hem vanuit draf bijna in stap over te laten gaan en dan ineens weer wegdraven. daar wordt je paardje van achter heel sterk van! als je dat goed voor elkaar hebt doe je het opnieuw maar nou hou je hem net even iets meer in bij die aandrijving en als je geluk hebt maakt die dan een paar hupjes. maar doe rustig aan,z org dat je paardje je begrijpt en verlang niet gelijk te veel van hem!!! Haha!

succes ermee! Laat anders iemand je begeleiden met de piaffe! Lachen

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 15:01

hartsikke bedankt! ik denk dat ik je een beetje snap!:D hoe ver we zijn? tja... ik rijdt geen wedstrijden of zo en krijg ook geen les ik rij altijd samen met een vriendin bijna elkedag..ik weet niet precies hoe ver ik dan ben... met de ene sring ik veel (bakt niets van dressuur) maar de ander is juist een mooi dressuur paard, reageert erg goed op de been, loopt aan de teugel, wijkt, apyeert (weet niet hoe ik dat moet schrijven) doet schouderbinnenwaarts en dat soort dingen.. ik hoop dat je nu een beetje een ideee hebt hoe ver ik ben.. maar bedankt voor je tips!:D

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:00

waarom ga je in godsnaam met de piaff aan de gang als je zoiezo al geen les hebt? Jullie denken zeker dat je dat in een weekje zo heb aangeleerd.. veel succes ermee!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:23

Weet je wat
Als je nu ZZ-L bent, kom dan eens terug met je vraag Haha!

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:29

marn schreef:
waarom ga je in godsnaam met de piaff aan de gang als je zoiezo al geen les hebt? Jullie denken zeker dat je dat in een weekje zo heb aangeleerd.. veel succes ermee!


nee natuurlijk denk ik dat niet! maar je kan het toch proberen met leren.. dat weet ik tenminste al hoe het moet snap je..of was het zo'n domme vraag? Scheve mond

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:30

Citaat:
of was het zo'n domme vraag?


CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:31

runningkawa schreef:
:j


nou ik vond het geen domme vraag hoor.. ik wou gewoon weten hoe dat moest .. dan kon ik het gaan proberen

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:34

Zucht....hoe wil je een paard een oefening laten doen waar hij nog niet klaar voor is? Voor de piaf is heel veel kracht nodig van je paard. Daar moet hij naar toegroeien, je moet hem sterk maken op de achterhand, met veel verzameling gaan rijden. Als de basis niet goed is, moet je ook niet ambieren om oefeningen te gaan doen uit de hoge school.

Omdat jij een Appeltaart kunt aansnijden betekent dat nog niet dat je kunt opereren! Je moet het nieteens willen om te kunnen opereren, niet zonder een opleiding tot chirurg te hebben gevolgd...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:35

Citaat:
dan kon ik het gaan proberen

Daarom geeft gelukkig ook niemand antwoord.
Zoiets ga je niet ff proberen.

Wat je Anky enz. op de spelen ziet doen, daar gaat heel veel kunde en jaren training met perfecte begeleiding aan vooraf
En dat wil jij nu ff probren? Verward

Aub, bespaar je pony/paard dit soort dingen, ga gewoon les op je nivo halen en dus onderaan beginnen, net zoals Anky en alle andere ook gedaan hebben.
En misschien, heel misschien, als je dan wat talent heb, legt je instructeur je het wel een keer uit, omdat je in de Z2 al zoveel punten hebt en het zo goed gaat..

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:35

Cassidy schreef:
Zucht....hoe wil je een paard een oefening laten doen waar hij nog niet klaar voor is? Voor de piaf is heel veel kracht nodig van je paard. Daar moet hij naar toegroeien, je moet hem sterk maken op de achterhand, met veel verzameling gaan rijden. Als de basis niet goed is, moet je ook niet ambieren om oefeningen te gaan doen uit de hoge school.

Omdat jij een Appeltaart kunt aansnijden betekent dat nog niet dat je kunt opereren?


kijk.... ik wou gewoon weten hoe het moest en dan kon ik er toch naar toe gaan werken! blijkbaar was het echt een domme vraag... jeetje

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:35

Je stopt er een euro in en dan doet ie het Haha!

Zo makkelijk gaat dat dus niet Cipa... er komt heel wat bij kijken. Zorg eerst maar dat je je paard netjes correct kan laten lopen Knipoog

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:39

ja daar ben ik ook mee bezig maar dan weet ik het toch gewoon alvast! of mag ik ook al niet eens meer vragen hoe iets moet?

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:42

Je gaat op je paard zitten en vraag of iemand naast je paard gaat staan die roept: piaf, piaf, piaf....

En dan doet hij het...of hij doet het niet Haha! (denk eerder het laatste)

Je suis Charlie.

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:42

[quote="runningkawa"]Daarom geeft gelukkig ook niemand antwoord.
Zoiets ga je niet ff proberen.

nou blijkbaar wel .. er was wel 1 iemand die zo aardig was om het uiteleggen: maaykuhhh daar heb ik tenminste echt wat aan! ik weet huistwel dat het niet zomaar 123 gaat hoor... ik ga er gewoon mee oefenen, veel dingen heb ik haar al aangeleerd en dat ging ook niet 123 daar ben ik ook een tijdeje mee bezig geweest.. en is het dan zo raar om dit ook met haar te gaan oefenen?

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:45

tuurlijk doet hij die dingen ook helemaal goed als je geen les hebt.
tuurlijk, jammer dat ik weer niet zo goedgelovig ben, heel jammer
Misschien toch maar eens mee doen met de OS

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:46

Tja, jammer dat je toch advies hebt gehad (via PB waarschijnlijk)
Je arme paard, ik zou niet graag in zijn ijzers staan.
Oefeningen uit de hogeschool kun je niet zomaar proberen. En eenmaal verkeerd aangeleerd zijn ze erg moeilijk af te leren...Lips are sealed Je verknalt je pony voor de rest van zijn leven, jammer hoor.

Je suis Charlie.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:46

Als je maaykuhh haar antwoord bedoelt, kan ik je vertellen dat dit zeker niet de manier is van piaffe aanleren.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat je graag wilt weten hoe piaffe in het werk gaat. Maar probeer dit alsjeblieft nu niet uit je pony of paard. Schiet niets op. Laat staan als je dit zonder begeleiding doet.

Laat ik het zo zeggen: ik rijd GP en hoor dus piaffe te kunnen en ook ik heb dit nog steeds niet onder de knie.

Neem ons advies nu voor serieus? Knipoog

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:47

Waarom begin je ook niet alvast met de wissels om de pas, wie weet mag je over 4 jaar wel naar peking OK dan!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:48

Of te wel: ze moeten tijdens de Olympische Spelen een balkje met de volgende tekst in beeld doen: Do not try this at home !!

Piaffe is geen kunstje wat je je paard kunt leren, maar een oefening waar jij en je paard naar toe groeien als je al heel lang getraind hebt. Als je volgens de aanwijzingen van een mede-bokker piaffe gaat 'oefenen' loop je grote kans dat je paard blessures gaat krijgen omdat hij daar nog niet aan toe is.

Niet doen dus en lekker gaan oefenen op julie eigen niveau Lachen

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:48

Tyrza schreef:
Als je maaykuhh haar antwoord bedoelt, kan ik je vertellen dat dit zeker niet de manier is van piaffe aanleren.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat je graag wilt weten hoe piaffe in het werk gaat. Maar probeer dit alsjeblieft nu niet uit je pony of paard. Schiet niets op. Laat staan als je dit zonder begeleiding doet.

Laat ik het zo zeggen: ik rijd GP en hoor dus piaffe te kunnen en ook ik heb dit nog steeds niet onder de knie.

Neem ons advies nu voor serieus? Knipoog


ik weet ook niet hoe het moet maar ik zou gewoon willen weten hoe het moet... weet jij het wel dan? want maaykuh'h der antwoord is niet goed tog?

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:49

Rk, ik heb weleens een paard in een circus gezien die kon piafferen en spaanse pas kon doen....het ging zo ontzettend slordig, de tranen schoten in je ogen.
Hoe kan iemand zo'n mooie oefening zo slordig rijden. Hoe kan iemand dat nu verknallen? Het is het verschil tussen een origineel schilderij en een lelijke kopie.

Het woord "Rijkunst" komt van "kunnnen". En als je het niet kunt (maar denkt dat je het kunt) is het echt om te janken, en maak je je alleen maar belachelijk...

Je suis Charlie.

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 16:49

Craignethan schreef:
Of te wel: ze moeten tijdens de Olympische Spelen een balkje met de volgende tekst in beeld doen: Do not try this at home !!

Piaffe is geen kunstje wat je je paard kunt leren, maar een oefening waar jij en je paard naar toe groeien als je al heel lang getraind hebt. Als je volgens de aanwijzingen van een mede-bokker piaffe gaat 'oefenen' loop je grote kans dat je paard blessures gaat krijgen omdat hij daar nog niet aan toe is.

Niet doen dus en lekker gaan oefenen op julie eigen niveau Lachen


maar je komt er pas als je traint toch?...dus ik kan er toch naar toe werken?

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:51

CipaRuby schreef:
ik weet ook niet hoe het moet maar ik zou gewoon willen weten hoe het moet... weet jij het wel dan? want maaykuh'h der antwoord is niet goed tog?


Ik weet het inderdaad. Het is iets waar ik wekelijks mee bezig ben.

Echter, dit is zó ingewikkeld om dit uit te leggen, laat staan te beoefenen, aan iemand die er "geen verstand" van heeft, dat het echt te gedetailleerd wordt om het goed over te brengen.

Meisje: kijk nou maar gewoon woensdag naar Anky, dat is veel leerzamer Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:51

CipaRuby schreef:
ik weet ook niet hoe het moet maar ik zou gewoon willen weten hoe het moet... weet jij het wel dan? want maaykuh'h der antwoord is niet goed tog?


Mijn advies is het goede advies. Haha!

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers