Rare manieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Rare manieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 12:37

Hoi

Ik zit echt met een probleem Bloos!

Arie mijn verzorghaflinger
Gaat naar je steigeren of naar je trappen met zijn voorbeen in de wei als je hem wil pakken aan zijn halster.
Gister flikte ie het weer
Paar weken geleden ook al, toen reed der geen paard langs
Maar deze keer wel.
Maar ik mag hem ook geen klap geven, want de buurman staat altijd de loeren.
Ik kan hem wel straffen als we achter zijn garage staan, maar hij doet het altijd precies bij het gedeelte met het lange gras ( waar de buurman je kan zien )en dan kan je hem niet meer straffen, dan is het al te laat.
Ik had dus paar weken geleden al een flinke trap uitgedeelt want hij deed het elke keer weer Verdrietig En raakte me tegen mijn knie
Toen kwam der een vrouwtje langs en die ging toen helemaal tekeer tegen mij.
Ze zei Ja je gaat je paard toch niet trappen ( terwijl ik het 1 x had gedaan ), en toen zei ik dat hij ging steigeren en dat hij dat absoluut niet mag. Zegt ze Ja jij stomme paardenmishandelaar !
Toen brak de grens ! En toen heb ik me beetje laten gaan Bloos! Scheve mond
Niet uitgescholden ofzo hoor maar gewoon verteld met kwaaie stem en geschreeuwt Ja dus als hij wild zou zijn en hij gaat steigeren naar de leider doet die leider niks ? Nou echt wel ! Die trapt dat paard gewoon helemaal kapot al zou ie niet ophouden. Gaat ze het vertellen aan de buurman dat ik Arie mishandel Verdrietig
Gelukkig reageerd Jack ( de eigenaar )der niet op, omdat ik altijd heel eerlijk met Arie omga. En alleen streng ben als hij iets heel stoms doet.
Dus sindsdien houd de buurman het in de gaten.
Ik vind dit zooooo stom en ik kan der gewoon niet tegen, want met de stem lukt het gewoon niet ! Zou houd hij der nooit mee op.
Het was gewoon alleen om zijn halster goed om te doen !
Het kan ook zijn omdat hij paarden gewoon heel interresant vind en uit gaat sloven dervoor.
Maar ik word die buurman gewoon zat en we leggen het altijd uit, dat hij ons bijna dood kan maken door zijn gedrag ( misschien beetje overdreven ), want hij steigerd wel naar ons !


Wat moet ik hier mee ? Sorry voor lange verhaal

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"



maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:51

ik zou je pony gewoon straffen hoor, dit is iets wat je pony zeker neit mag doen. en dan zal het mij niet uitmaken als er iemand meekijkt! als iemand denkt dat dat paardenmishandeling is dan hebben ze er zeker geen verstand van. Haha!
Nu is het alleen dit nog maar als je er niks aan gaat doen, draait hij straks ook nog zijn kont naar je toe of zo iets. en dan ben je nog verder van huis!
Je moet doen wat jou het beste lijkt!!!! en je niet gek laten maken door andere, jij weet wel beter!!!!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:29

Ik zou hem direct een flinke lel tegen zijn borst geven als hij dat doet.
Achter de garage straffen heeft inderdaad geen zin meer, het is te laat. Je pony begrijpt dan niet meer waarom hij gestraft word.
Direct straffen heeft effect. Hij mag jou niet trappen of naar je steigeren!
Hij, de pony dus, moet dat wel zo snel mogelijk leren, anders ben je verder van huis als het erger word..
Succes!!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:59

vraag toestemming aan de eigenaar van de haf.
en trap hem keihard terug!

een ander paard zou dat ook doen als ie ene trap kreeg dus als jij hem goed raakt, bedenkt hij zich de volgende keer wel.
en er zijn altijd mensen die roepen goh wat zielig, maar als je zegt dat jeje niet laat trappen dan snappen ze het wel..
en anders maar niet!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:05

idd zou me echt niet druk maken over wat de buurman wel niet zou denken, gewoon een slag voor ze kop geven.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:49

Een ram terug geven als hij er niet van opkijkt(dus neit schrikt, en voor je uitkijkt) begin je hem te schoppen(wat ik als eerste zou doen)
kan je wel zeggen AHHHH WAT ZIELIG, tis pas zielig als iemand(b.v als je een klein ncihtje hebt) hem wil pakken, en je haf stijgert tegen der op, nichie in het ziekenhuis, want zij kan nartuurlijk niks doen! geef hem dan maar een schop, waar die van schrikt, als hij der niet van schrikt, neem je gewoon de zweep meej(of je gebruikt het halstertouw), en mep je hem ffe goed tegen ze kont. Beter dan zeggen, nee paard! mag je niet doen hoor, dat is foei! Daar zal die echt niet van opkijken hoor!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:24

Ik zou de pony ook gewoon straffen als ie steigert...Dat is toch geen mishandelen??? Hij is de baas niet en dat moet ie toch even weten. Als je hem een keertje goed straft...doet ie het vast niet gauw weer. Misschien moet je dat even aan de buurman uitleggen??? Dan begrijtp ie het misschien...

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:19

Overleg het met de eigenaar.
Hij is tenslotte degene die bepaald wat er met het dier gebeurt.
Ik vind straffen ook een goed idee, maar in dit soort extreme gevallen wel ALTIJD in overleg met de eigenaar. Die kan je er dan misschien bij helpen zelfs.

En die buurman moet niet zeuren. Als jij maar weet dat de eigenaar het goedkeurt, is de buurman jouw probleem niet.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:28

ik heb t ook een keer gehad, die buurman houd me niet in de gaten, maar ik was m'n vzpony aan t longeren, ik gaf een mep met m'n zweep tegen m'n laars(dacht ik, k had geen laarzen aan Huilen ) dus hoorde je dat nogal goed, die buurman keek meteen om, die dacht dat ik saar zo hard had geslagen, maar als die buurman je echt de hele tijd in de gaten houd, gewoon een trap geven aan de kant waar die buurman t niet kan zien.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:37

De eigenaar vind het goed, want hij heeft totaal geen respect voor de eigenaar.
Ik moet de eigenaar soms zelfs helpen Haha!
Maar ik geef hem wel een trap:)

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, christel0908, Hjartje, MarjanB, meniekske, YandexBot en 92 bezoekers