Zijn hier nog boekenlezers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Zijn hier nog boekenlezers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:21

Of houden we het alleen bij de paardentijdschriften?

Ik ben bij tijd en wijlen een fanatiek boekenwurm! Als ik eenmaal een goed boek heb, of er echt goed in zit, dan kan ik uren achter elkaar lezen!

Een paar van mijn favorieten:

* Lord of the Rings van Tolkien
* de serie van Jean Auel, Stam van de Holenbeer en de reeks die volgt (wacht of er een vervolg komt!)

Laatst had ik Boetekleed gelezen, en ben gisteren aan bestseller De Davinci Code begonnen. Lijkt me een erg goed en spannend boek! En jullie?


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:36

Ik lees regelmatig, als ik tijd heb Lachen afgelopen jaar voor school veel gelezen en dat was iets minder vaak, dus daarna even niet (examentijd ook enzo). Maar nu weer meer, hobbit en LotR heb ik nu al 3x helemaal gelezen, deze vakantie HP deel 1 t/m 5 voor het eerst, was superleuk, had ik niet verwacht Lachen en de morgon van hed (ofzoiets) triologie vind ik hele mooie boeken, ook 3x gelezen ofzo Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:38

present!

Als jij bovenstaande boeken mooi vindt, kan ik je ook zeker The Mists of Avalon aanraden. Verder lees ik alles wat los en vast zit, deze vakantie:
- een thriller van een Zweedse schrijver Per ???
- A short history of nearly everything (populair wetenschappelijk
- een biografie van Charles Darwin (tja, Galapagos bezocht Lachen )
- The Bear and the Dragon van Tom Clancy
- All things bright and beautiful van James Herriot
- Runway zero eight van Arthur Hailey (thriller)
- een stukje van de nieuwe roman van de schrijfster van Bridget Jones
- twee Dick Francis
- The scold's bridle van Minette Walters

en dat was het geloof ik Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:41

Ik lees graag, maar de laatste tijd komt er weinig van. Behalve studieboeken dan.
In de vakantie verslind ik dan ook veel boeken. Ik ben nu bezig met Kinderen van het Echte Volk. Dit gaat over een aboriginal-tweeling die na hun geboorte wreed van hun moeder en van elkaar worden gescheiden.
Later ontmoeten ze elkaar toevallig voor hun werk.
Ik ben nog niet zo ver, maar tot niet heel goed.


Ik mag af en toe ook van die lekkere flauwe vrouwenboeken lezen, zoals: Shopaholic e.d. Geen literatuur, maar wel fijn voor de ontspanning Haha!


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:46

Lielle schreef:
present!

Als jij bovenstaande boeken mooi vindt, kan ik je ook zeker The Mists of Avalon aanraden.



Ja die serie heb ik ook ooit eens gekregen, en staat nog ongelezen in mn boekenkast. Ik ben eens in het eerste boek begonnen, en kon er maar niet in komen!
Denk dat ik het na de Davinci Code nog eens ga proberen dan!

Leuk trouwens, de reacties! Ik vond het een beetje een suffe vraag, ben blij dat er ook nog "serieuze" mensen bij zijn!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:47

Fabiënne1 schreef:
Ik lees graag, maar de laatste tijd komt er weinig van. Behalve studieboeken dan.
In de vakantie verslind ik dan ook veel boeken. Ik ben nu bezig met Kinderen van het Echte Volk. Dit gaat over een aboriginal-tweeling die na hun geboorte wreed van hun moeder en van elkaar worden gescheiden.
Later ontmoeten ze elkaar toevallig voor hun werk.
Ik ben nog niet zo ver, maar tot niet heel goed.


Ik mag af en toe ook van die lekkere flauwe vrouwenboeken lezen, zoals: Shopaholic e.d. Geen literatuur, maar wel fijn voor de ontspanning Haha!



Klinkt goed Fab! Laat maar weten of het een aanrader is, ik kan altijd wel een nieuw boek gebruiken!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:51

Ik lees ook wel veel als ik tijd heb.
Ben al van in de lagere school een boekenwurm. En ik lees dan ook nog heel snel, als ik kan doorlezen heb ik een boek van ong 400blz uit op een dikke halve dag. Nu staat het lezen op een laag pitje, het is nog vrij lang licht, maar in de winter ga ik waarschijnlijk weer veel meer lezen.
Ik heb maar 1 probleem als ik zit te lezen, ik ga zo in het boek op dat als iemand mij iets vraagt, ik wel een antwoord geef op de vraag maar dat doe ik onbewust. Zoals bv: 'Vicky, zet jij de tafel klaar voor het eten?'. Dan zeg ik: 'Ja tuurlijk'. 10min later besef ik ineens dat iemand mij iets vroeg maar ik weet niet meer wat. Dus dan moet ik telkens gaan vragen wat ze mij hadden gevraagd.


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:01

Ik lees ook erg veel, geen literaire dingen zoals we voor school moesten lezen (hoewel daar ook wel leuke boeken tussen zitten) maar ben gek op boeken als:

* Harry Potter (alle delen meerdere keren gelezen)
* Lord of the Rings
* Serie 'Aardkinderen' van Jean M. Auel, heb nu alle 5 de boeken gelezen, hoop dat er nog een vervolg komt!
* Boeken van Katherine Kerr, errug leuk
* Ben nu in een serie van Weis & Hickmann bezig, ook grappig

Hou wel van die fantasy-achtige dingen met een vleugje romantiek, en af en toe, op aanraden van mn mams ofzo, een echte roman of een echt vrouwenboek. Ik lees graag voordat ik ga slapen nog een half uurtje ofzo maar ook overdag als ik tijd heb en in een spannend boek zit!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:11

Ik lees ook heel graag. Misdaad romans, detectives, de aardkinderen van Auel inderdaad en... ach je kunt het zo gek niet bedenken:heerlijk.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:14

Meld zich!

Ik ben echt een uitzondering schijnt het, ik ken maar 1 persoon verder die ook altijd leest. Heb ook altijd een boek naast mijn bed liggen. Nu lees ik de mannen van de maandagmorgen.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:22

Ik snap niet dat er mensen zijn (en veel ook tegenwoordig) die niét van lezen houden. Heerlijk ontspannend vind ik dat. Ik ben nu een aantal Engelstalige kinderboeken aan het lezen die erg leuk zijn . Mijn zusje werkte in een boekhandel (nu helaas niet meer, dus geen leuke kortingen meer Huilen ), en zij nam die boeken altijd mee. Stravagante, The City of Masks is absoluut een aanrader. Het is een boek over tijdreizen, dus ik had eerst zoiets van "hm, zal wel, dat is zo'n uitgemolken onderwerp Rolleyes ", maar het is echt heel erg leuk en boeiend geschreven OK dan! .

Dit eerste deel van de serie gaat over een Engelse jongen die terecht komt in Belezza, het Venetië van de 16e eeuw, en daar allerlei spannende dingen meemaakt. Erg goed Lachen .

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:32

Ook ik ben een fanatieke boekenwurm Knipoog !

De nevelen van Avalon kwam ik ook niet in Scheve mond .

Ben net begonnen aan de Davinci Code en heb ook nog een nieuwe Henning Mankell liggen.
De nieuwste Minette Walters ligt nog bij m´n moeder, maar die zal ik binnenkort ook wel krijgen Knipoog .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:44

ik hou ook erg van lezen *LOL* .. alleen het boek moet wel een sterk begin hebben.. anders stop ik er soms mee.. het moet me heel de tijd aanspreken.. een van mn favorieten is, het Kille vuur.. eht geweldig boek.. iemand nog een echte aanrader???

'Moonlight Holly'

Ninus
Berichten: 1714
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:47

Henning Makell en David Baldacci!!! Ik lees overal en altijd, voor het slapengaan in de trein, heerlijk! Heb net een nieuwe boekenkast gekocht, maar deze is nu alweer aan vervanging toe....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:48

Hier nog een wurmpje. Ik lees momenteel voornamelijk boeken over personal coaching, maar ook autobiografieen en succesverhalen (fictie). De laatste paar boeken: The power of One (geweldig boek), autobiografie van Nelson Mandela (Long walk to freedom), autobiografie van Aung San Suu Kyi, autobiografie van Ghandi, een aantal boeken van Roy Martina (emotioneel evenwicht, engelen), een aantal boeken van Tony Robbins (awaken the giant within, unlimited power), What's your purpose...
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Allemaal erg stimulerende boeken.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:52

Heb net "het Bernini mysterie uit"..... Wauw! gaaf boek, zoiets wil ik weer... Iemand nog suggesties? (behalve de da vinci code, die ken ik dus al)

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:00

JAAAAAAA ik lees ook heel veel Haha! Zoals iedereen hierboven zijn LOTR en Harry Potter toch wel mijn favorieten! Ook de boeken van de Jeaun Auel heb ik gelezen vooral deel 2 geloof ik dat het was met dat paard dat zei als veulentje redde vond ik echt super goed. Maar wat ook hele goede boeken zijn van de schrijfster Isabel Allende de Jaguar en Adelaar serie. Echt een aanrader Haha! Zijn 3 delen maar echt super goed! Voor de rest lees ik veel tijdschriften Yes en Donald Duck Haha! Het nieuwste boek van de shopaholic schrijfster Hou je mond! vond ik ook erg leuk.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:09

Yep hier wederom een boekenwurm Haha!

Ik heb nu net weer een aantal boeken uit waaronder een aantal boeken van Renate Dorrestein en ook een aantal mij nog onbekende schrijvers (weet zo dus ook de namen niet).

Nu heb ik een boek naast mijn bed liggen van Amy Tan nog niet in begonnen.
Ik heb deze week net "Verziekt" van Julie Gregory gelezen en "Dochter van de nomaden" van Waris Dirie.

Ook pas gelezen: Dagboek van een Geisha van Arthur nog wat??

Ik heb gelukkig op dit moment nog drie ongelezen boeken liggen. Mag ook wel want ik heb er afgelopen week dan ook net zes besteld bij bol.com. Dus drie gelezen, nog drie te gaan Haha!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:14

Persoonlijk lees ik liever een goed boek dan te kijken naar de tv! Maar het zit in de familie Haha! Hier lezen we allemaal! En dat is soms wel erg rustig Haha!

Ik vind het altijd jammer als een goed boek ophoud. Hoe dikker hoe beter Haha! Al vond ik laatste deel van Harry potter heel moeilijk lezen. Zo zwaar!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:21

annegti schreef:
Heb net "het Bernini mysterie uit"..... Wauw! gaaf boek, zoiets wil ik weer... Iemand nog suggesties? (behalve de da vinci code, die ken ik dus al)


Dan Brown heeft nog twee boeken geschreven, die bij mijn weten echter nog niet naar het Nederlands zijn vertaald. Maar ik heb geen problemen met de Engelse taal en heb ze dus in het Engels gelezen. Ik vond Deception Point ook erg goed, vergelijkbaar met Da Vinci code. Digital Fortress was wat minder.

Helaas zijn boeken tegenwoordig sneller gekocht dan gelezen. Als ik aan een boek begin dan wil ik daar snel doorheen. Ik heb vroeger wat avonden doorgelezen, maar dat trek ik dus nu niet meer. Niet als ik de volgende dag naar mijn werk moet.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 23-08-04 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:21

Ja hoor, ik lees ook graag boeken, op het moment ben ik de sneeuwvalk van Stuart Harrison aan het lezen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:15

Hier nog een boeken-fanaat Haha! Er lees erg veel, en veel verschillende boeken en stijlen.
Ik ben o.a. een groot fan van de boeken van Nevil Shute, geweldig zoals hij een verhaal kan schrijven. Vooral Trustee from the toolroom en Beyond the black stump zijn favorieten, evenals On the Beach (die laatste is heel mooi en vreselijk zielig, echt goed voor een paar dagen depressie Haha! ). En natuurlijk A town like Alice (ben vernoemd naar het boek Tong uitsteken )
De serie de Aardkinderen van Jean Auel heb ik ook gelezen, vond het heel mooi, maar het laatste boek was echt een anti-climax... Scheve mond
Ook sommige boeken van Stephen King vind ik leuk, maar echt lang niet allemaal. The green mile vond ik goed, en ook heb ik alle boeken van de donkere toren serie gelezen, waarvan ik het laatste boek overigens niet echt goed vond, hoop dat de volgende weer beter is.
Boeken van banketstaaf Wang (geweldig die bokt-censuur Haha! ), o.a. het Lelietheater zijn ook erg goed te lezen. En nog zoiets, Wilde zwanen, drie dochters van China van Jung Chang. Over drie generaties chineese vrouwen.
En Once were warriors van Alan Duff, over de Maori's in Nieuw-Zeeland.
Catch 22 van Joseph Heller is ook een favoriet, geweldig ironisch boek over de oorlog. Angela's Ashes van Frank McCourt en Trinity van Leon Uris horen ook in mijn rijtje.
Oh ja, en wat ik ook een interessant boek vond, Siegfried, van Harry Mulisch. Over de theorie dat Hitler een zoon gehad zou hebben. Normaal ben ik helemaal geen Mulisch-fan, maar deze vond ik heel goed te lezen.

Ik lees bijna alle boeken in het engels, nederlandse titels weet ik vaak helaas niet....

Fabiënne1 schreef:
Ik ben nu bezig met Kinderen van het Echte Volk. Dit gaat over een aboriginal-tweeling die na hun geboorte wreed van hun moeder en van elkaar worden gescheiden.
Later ontmoeten ze elkaar toevallig voor hun werk.
Ik ben nog niet zo ver, maar tot niet heel goed.


Van Marlo Morgan toch? Heb ik ook gelezen, erg goed boek. Ook Australië op blote voeten van hem is leuk om te lezen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:03

Meldt zich!

Ik lees heel graag. Heb dit ook van huis uit meegekregen. Mijn vriend heeft vorig jaar voor het eerst in zijn leven een boek gekocht.. Hij snapte er nooit wat van, dat ik een hele dag in een boek kon zitten.. Nu vind hij het ook wel leuk maar is nog niet zo fanatiek als ik..

Al loop ik momenteel verschrikkelijk achter.. Kan er zomers haast geen tijd voor vinden.. Heb niet een bepaalde schrijver waar ik helemaal fan van ben, lees heel veel verschillende genres.

Ik heb natuurlijk wel alle kwartaalselecties van de Nederlandse Boekenclub, want ik vergeet altijd te bestellen.. En heel af en toe zit daar een leuk boek tussen.. Maar ik ga over drie weken naar Amerika en moet ik 9 uur vliegen....dus gaan er zeker een paar boeken mee..Heerlijk, kan ik me nu al op verheugen!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:03

Jaaa, boeken!!
Ik lees heel veel verschillende dingen, in het Engels, Frans, Nederlands en soms Duits Haha!
Ook ik heb de LOTR trilogie verslonden, alsmede Harry Potter Bloos! , maar ook bijvoorbeeld "Sans famille" (Alleen op de Wereld).
Heb voor mijn studie Engels sowieso uiteraard HEEL veel Engelse literatuur gelezen (favorieten: Brontë sisters, Jane Austen). Ben op dit moment eventjes niets aan het lezen (unieke situatie) maar ga straks paar daagjes op vakantie, en dan wordt er uiteraard weer minimaal één boek verslonden. Haha!
Héérlijk is dat, om geheel op te gaan in een boek!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Animal, ardanwan, Axxy, beert, Dimphyl, Facebook, Gambler99, Groetje, Mars, MerleSimone, Mogamba1997, Piekosjj, saltshaker23, Valentinotje, Vjestagirl, Westhof, xPearl, xRaisin en 151 bezoekers