Kikkerplaag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Kikkerplaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 15:29

Wij hebben echt last van een kikkerplaag. In ons vijfertje in de achtertuin zitten enorm veel kikkers. Zonet telde ik er heel snel al 27, en dat zijn ze vast niet allemaal. Járen terug hebben we wat dril in de vijfer gehad, en nu komen er elk jaar meer kikkers terug. We proberen steeds al het dril eruit te scheppen. Ook hebben we al een groot aantal kikkers gevangen, en in de beek verderop gezet. Maar helaas; ze waren binnen een dag weer terug.

Wat kunnen we doen aan deze kikkerplaag? Het is echt niet normaal meer. 'S avonds kunnen we bijna niet meer veilig over het pad langs de vijfer lopen, en ook de goudvissen worden er de dupe van.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:32

Ik zou het niet weten, bij ons glij je ook uit over de - soms parende !! - kikkers en vooral padden... Misselijk

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:37

Haha, ik ken het gevoel Haha! Mijn ouders hebben zelfs de vijver helemaal weggehaald een jaar geleden( minimaal 60 kikkers in een piepklein vijvertje kan toch niet!) vanwege de kikkers, de buren hadden zelfs kikkers door ons in huis en in het nieuwe cement wat ze hadden gestort voor de keukenvloer Bloos

En wat denk je.........jawel, deze week weer allemaal kikkers in de tuin, maar er is al zeker een jaar geen vijver meer en ook geen vijver bij de buren! Wat je kan doen, roofvisjes in je vijver uitzetten (bijv. zonnebaarsjes), die eten dan de uitgekomen "dril" op.Wist je dat bevruchte eitjes ook aan vogelpootjes meegenomen worden en zo in je vijver terecht komen!

Overigens betekend het wel dat je een gezonde vijver hebt Knipoog Succes ermee..........ik hoop dat ze niet van de zomer al teveel gaan kwaken Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:49

Maak je niet druk, daar komen wel weer reigers op af die zich er te goed aan doen hoor. Ik vind kikkers trouwens erg leuk.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:59

Ik vond kikkers ook wel leuk, totdat het er zoveel werden dat je erover struikelde Clown

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:05

Nou, daar zullen die kikkers anders ook blij mee zijn als je met die grote platvoeten (in hun ogen dan, grinnik) over ze struikelt!!!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:08

kikkers komen terug op de plaats waar ze geboren worden om te paren. Als je maar zorgt dat ze niet geboren kunnen worden (roofvisjes vind ik een goede!) worden het als het goed is steeds minder kikkers.
Succes hoor.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 16:08

Kikkers in huis hebben we gelukkig nog net niet. Wel heb ik ze al in de schuur gesignaleerd (dat was bijna een hartaanval bij mij) en in de zadelkamer (gillen!!!). Ik vind kikkers echt heel vies en heel eng. Ik krijg al de rillingen als ik er zo over typ.
Maar reigers hebben we hier bijna niet, dus ik denk niet dat je gelijk krijgt Desiree.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:14

O nee, ik vind kikkers helemaal niet eng en vies! En ze zijn ook neit slijmerig maar gewoon droog. Ik pak ze ook gewoon op mijn hand als ik de kans krijg. in het vervolg de kikkerdril uit je vijver verwijderen en ergens in een ander watertje doen lijkt me een goede oplossing. Want zoals sjimmy al zei, kikkers keren daar terug naar waar ze geboren zijn. Als je vijver groot genoeg is kun je misschien een paar flinke snoeken vangen en die er in zetten om de kikkers te eten. Of misschien lusten koikarpers ze ook wel.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 16:45

We zijn al een paar jaar het kikkerdril trouw aan het wegscheppen naar de sloot. Maar die krengen blíjven maar terugkomen met z'n allen! We hebben ook nog een hele lading vissen in de vijfer, dus om d'r nou een snoek in te zetten... Verward Maar op deze manier gaan de vissen ook ten onder. Het zijn namelijk echt killer-kikkers, ze gaan om de vis hangen en drukken de vis gewoon dood Bloos .
De dieren kwaken nu al, de hele dag en nacht door. Erg irritant. En ik ben echt als de dood voor die dieren, ik loop tegenwoordig echt zo ver mogelijk om de vijfer heen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:49

Desiree schreef:
Als je vijver groot genoeg is kun je misschien een paar flinke snoeken vangen en die er in zetten om de kikkers te eten. Of misschien lusten koikarpers ze ook wel.


Het dieet van Koikarpers bestaat uit planten en niet uit andere beestjes Haha! Wat heel goed werkt zijn de larven van Libelles uitzetten, dat zijn pas echte rovers, eten alles op zelfs kleine volwassen kikkers en zoals ik al zei, zonnebaarsjes die doen hun werk ook goed! Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk dril eruit halen en niet ergens weer uitzetten maar gewoon in de groencontainer doen (klinkt niet aardig, ik weet het, maar anders komen ze geheit weer terug bij jou!) wacht daar niet te lang mee, want over 3 maanden heb je weer een vijver met alleen maar kikkervisjes! Gewoon goed de vijver uitmesten, dan maar een paar dagen troebel water en je goudvissen een paar dagen niet zien Knipoog

Enneh......Desiree, ik heb geen platvoeten Knipoog maar vindt het echt heel vies als ik bij mijn ouders in de tuin lig te zonnen en er zit ineens een kikker op mijn voet, blehh dat is echt een vies gevoel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:57

zo hee, die kikkers van jullie heb ik effe verkeerd ingeschat zeg. Daar ben je mooi klaar mee. Oke, dan moeten we misschien grover te werk gaan. Kikkers vangen en in een andere provincie neerzetten? Dan kunnen ze vast niet meer de weg terugvinden.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:02

En ik wil zo graag kikkers in mijn tuin Haha!
Ik heb er al jaren drie maar ze zullen wel alledrie van hetzelfde geslacht zijn want kikkerdril is niet te bekennen.
Een paar jaar geleden had ik kikkerdril uit mijn schoonmoeders vijver gehaald maar die kikkers wilden ook niet blijven.
Op zoek naar hun "eigen vijver" wandelden ze toen overal naar toe, ik had er een heleboel in huis, zelfs in de w.c. Haha!
Helaas zijn ze allemaal definitief vertrokken.[/i]

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:07

Percy schreef:
En ik wil zo graag kikkers in mijn tuin Haha!


Dan weet ik het goed gemaakt Haha! Je mag ze komen ophalen, ik kan ze ook versturen over de post, GRATIS, VOOR NIETS je hoeft niet eens de verzendkosten te betalen Extreme duivel

Dan weet ik tenminste zeker dat ze in een andere provincie zijn zoals Desiree al opperde Haha! en daar liggen heel wat gvaarlijke wegen om over te steken voor een kikkertje }> Extreme duivel (aaahhhhh, nee zo lelijk ben ik niet..... maar ik en mijn ouders zouden er graag vanaf zijn Schijnheilig )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:10

KWAAAAAAAAAAAAAAAAAAK!
grinnik.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:27

Zo vindt ik ze wel lief!

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:28

Ik ook. Het is net of zo'n kikkertje een big smile op zijn toetje heeft staan.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:29

Of zo.............

Afbeelding

Maar de meeste in de tuin zien er zo uit........

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:34

Als ik Carola was zou ik deze topic maar niet meer openen. WAnt dan ziet ze voortaan overal kikkers, grinnik!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:38

Hé bah, die laatste is een ordinaire bruine, die mag je in Bussum houden Haha!
Ik heb van die mooie groene *LOL*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:42

Desiree schreef:
Als ik Carola was zou ik deze topic maar niet meer openen. WAnt dan ziet ze voortaan overal kikkers, grinnik!


}> went ze alvast aan het idee dat haar hele tuin onder bekikkert is van de zomer }> Heb je nog Zonnebaarsjes nodig, Carola Verward Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:50

hahahaha, Carola, nu zitten ze je ook nog eens te pesten met al je kikkertjes!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:07

ik heb er tot nu toe in onze vijver "slechts" 17 in een keer geteld. Vorig jaar waren het er nog 25, maar heel veel kikkerdril heeft t vorig jaar niet overleefd omdat t toen nog laat in t jaar een keer had gevroren ofzo ik weet t niet precies.
Nu hebben we al weer kikkerdril, drie van die "klonten" om t zo ff te noemen. Ik heb dr niet echt last van, we hebben lekker schuwe kikkers. je hoeft de deur van t huis maar open te doen of ze duiken weg! Haha! En in de zomer ben ik op vakantie dus heb ik er ook geen last van gelukkig.
kwaken doen ze nu nog niet zo erg, dat komt weer bij de lange avonden. denk dat ik dan maar zorg dat ik heel hard muziek aan heb ofzo Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:11

Heb toevallig net alle dieren tellen mee gezien, over kikkers! Haha!
Eind maart beginnen de kikkers terug te gaan naar de plaats waar ze geboren zijn, daarom zijn ze dus bij jullie vijvertje, omdat ze daar geboren zijn! Haha! Verward Wat je er tegen kunt doen weet ik ook niet, maar ach, misschien vond je dit wel interessant om te weten.. Schijnheilig
Succes iig! Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:15

brrr kikkers ik vind ze zoooo eng, we hadden ze vroeger thuis, als je er eentje vasthebt jumpen ze de hele tijd tegen je handen aan, verschrikkelijk Misselijk