[VD] help!..spaanse pas..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

[VD] help!..spaanse pas..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 12:42

Ik ben pas begonnen met VD bij mn paardje... Ik ben begonnen met de buiging aanleren en de spaanse pas... in drie keer een kwartiertje oefenen begreep mijn paard ongeveer de spaanse pas, maar ineens dacht ze dat schrapen met de hoef spaanse pas was (lijkt er veel op) Moet ik dit goedkeuren en het dan wat meer omvormen tot spaanse pas of moet ik het bestraffen en opnieuw spaanse pas aanleren...?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:05

wat verwacht je nou in 3x een kwartiertje? Denk dat je al redelijk blij mag zijn dat je paard uberhaubt reageert Haha!

Negatief gedraf altijd negeren. In het begin beloon je alles wat ook maar op een pas lijkt, op den duur ga je steeds minder belonen. Althans, je bent met minder tevreden. Als ze een keer haar been 50cm omhoog doet, prijs je haar de hemel in, en beloon je 40cm dus niet meer (om het mar even zo uit te leggen)

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:34

ik zou verder oefenen en het schrapen laten bij wat het is. niet straffen maar ook niet op reageren

Zensation Z1 + 3 Mijn Toppertje.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 18:34

stef schreef:
wat verwacht je nou in 3x een kwartiertje? Denk dat je al redelijk blij mag zijn dat je paard uberhaubt reageert Haha!

Negatief gedraf altijd negeren. In het begin beloon je alles wat ook maar op een pas lijkt, op den duur ga je steeds minder belonen. Althans, je bent met minder tevreden. Als ze een keer haar been 50cm omhoog doet, prijs je haar de hemel in, en beloon je 40cm dus niet meer (om het mar even zo uit te leggen)


Ok haha..ik begrijp het.. ben vandaag dus al een kwartiertje verder gegaan..en ze snapt het helemaal..ze doet het helemaal op commando en zacht haar schouder aanraken !! Ben helemaal happy! Ik weet niet of dit snel is...maar het is natuurlijk ook niet perfect..op dit moment zet ze hem eigenlijk meer een beetje naar boven en meer naar voren en dat moet straks dan andersom Haha! Hoe snel ging het bij jullie ??En moeten jullie het nog vaak voordoen door het been op te tillen en wegtegooien??..(als ze hem hoger moet bijvoorbeeld)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:51

been optillen en weggooien heb ik uberhaubt nooit gedaan (gaat nogal moeilijk met een been dat vast zit Knipoog )
Ik heb in het begin het been opgetild, vooruit gestrekt en weer neergezet, daarna gewoon lage pasjes niet belonen en hoge passen wel.
betreft snelheid, het ene paard is sneller dan het andere, denk niet dat je daar veel van kan zeggen

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 16:27

stef schreef:
been optillen en weggooien heb ik uberhaubt nooit gedaan (gaat nogal moeilijk met een been dat vast zit Knipoog )
Ik heb in het begin het been opgetild, vooruit gestrekt en weer neergezet, daarna gewoon lage pasjes niet belonen en hoge passen wel.
betreft snelheid, het ene paard is sneller dan het andere, denk niet dat je daar veel van kan zeggen

Ja dat bedoelde ik ook met weggooien hoor Haha! Tong uitsteken en ze snapt het nu al heel goed..ook al hoog ..vind echt dat ze het snel geleerd heeft..nu nog verbeteren..Ik wist niet dat het zo leuk kon zijn Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:06

en dit is nog maar het begin Tong uitsteken

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 18:41

stef schreef:
en dit is nog maar het begin Tong uitsteken

Ja...whoeh..zou er ooit een eind aan de pret kunnen komen Haha! Haha! Cool

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:25

In het boek paardenschool laat Nathalie het paard de zweep aantikken met het been. Op het moment dat het paard de zweep raakt krijgt hij de beloning. Op die manier kun je heel duidelijk aangeven hoe hoog het been moet.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 10:14

ja dat lijkt me super handig, maar wel veel werk om aanteleren..? Of valt dat mee?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:04

nee hoor, hebben ze zo door! als je maar blijft belonen! Op het moment dat ze de zweep raakt, snoepje.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 22:14

Amable schreef:
nee hoor, hebben ze zo door! als je maar blijft belonen! Op het moment dat ze de zweep raakt, snoepje.

Ok zal het is proberen! tnx

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 01:59

Nog een tip: niet er voor gaan staan bij het aanleren. Voor je het weet schoppen ze telkens naar voren als je bij het hoofd staat. (Het paard ziet dan het feit dat jij voor hem staat als 'cue'). Dus: naast zijn schouder blijven!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 15:22

PeruaansePas schreef:
Nog een tip: niet er voor gaan staan bij het aanleren. Voor je het weet schoppen ze telkens naar voren als je bij het hoofd staat. (Het paard ziet dan het feit dat jij voor hem staat als 'cue'). Dus: naast zijn schouder blijven!

ja dankje..maar dat leek me wel logisch...Er komt al verbetering in de pas en ze schraapt niet meer zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:17

http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... sepas.html

Hier staan mijn ervaringen met mijn 2 pony's en de Spaanse pas op, inclusief alle fouten die je kunt maken (en vermijden! Haha!). Ook op de andere sites die in de vrijheidsdressuur-sticky genoemd worden staat informatie over de Spaanse pas. Veel succes!

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:30

xyzutu2 schreef:
http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... sepas.html

Hier staan mijn ervaringen met mijn 2 pony's en de Spaanse pas op, inclusief alle fouten die je kunt maken (en vermijden! Haha!). Ook op de andere sites die in de vrijheidsdressuur-sticky genoemd worden staat informatie over de Spaanse pas. Veel succes!


Mooie site hoor!
Het staat er allemaal heel duidelijk op!
Vond het erg leuk om te lezen.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:48

Babsie_Flash schreef:
Mooie site hoor!
Het staat er allemaal heel duidelijk op!
Vond het erg leuk om te lezen.

Ik ook hoor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers