inslapen of niet inslapen dat is de vraag mening ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

inslapen of niet inslapen dat is de vraag mening ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 13:27

mijn paard is 6 jaar uod en nou blijkt dat hij hele erge artrose heeft Huilen nou is hij naar de dierenarts geweest en die heeft fotos gemaakt van zn been het blijkt dat hij heel erg lang er al last van heeft omdat zn bot zelf al aan het vergroeien is hij heeft geen gewrichts smeer meer in zn ko0gel en de dierenarts ziet er niet veel goeds meer in hij adviseert als het binnen kort niet beter gaat hem te laten inslapen maar we willen het daar niet bij houden we hebben op internet gezocht naar medicijnen en hebben een medicijn gevonden dat het gewrichts vocht aanmaak bevordered nou weet ik niet of het erg aanslaat maar die dierenarts vind het verloren hoop om die dure medicijnen te geven wat is jullie mening inslapen of niet inslapen en hebben jullie nog reddings middelen ????????
hoop het wel

naat


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:34

Ik zou het altijd proberen. Het is misschien wel verstandig om van te voren voor jezelf een plan te maken over hoelang het mag duren, hoeveel geld het mag gaan kosten en hoeveel pijn voor je paard nog aanvaardbaar is.
Succes met je keuze.

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 13:34

ik moet as maandag met hem gaan stappen 5 min Verward

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 13:38

mensen vragen me nu al of ik een ander paard wil kopen geloof ie het zelf ik wil mn eigen paard Verward

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:38

Altijd proberen, het kost mischien wel geld, maar stel dat het wel aanslaat.
DA hebben het niet altijd bij het juiste eind. Gaat het niet goed dan kan je altijd zeggen dat je het wel hebt geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:38

Kan je geen second opinion vragen bij een andere DA? Vraag de foto's op bij je huidige DA en laat er een andere DA naar kijken. Je paardje is behoorlijk jong voor artrose. Als het nu al zo erg is. Met medicijnen en/of behandelingen kan je het proces van artrose vertragen. Maar een paard dat al artrose heeft komt er nooit meer vanaf helaas. Mijn pony is 12 heeft ook artrose en staat nu weer in de kliniek omdat hij waarschijnlijk ook artrose in de knie heeft. Ook maar afwachten, hoe hard het ook klinkt, wat de diagnose is. Heel veel sterke met je paardje ook met de beslissing die je gaat maken. Denk wel na voordat je de beslissing maakt, een paardje dat 6 is en misschien wel heel veel pijn heeft, is natuurlijk geen optie.

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 13:42

hij is een half jaar geleden naar een andere dierenarts geweest en die heeft gezegt dat ie een peesontsteking had terwijl het toen al zo erg met hem was
die dieren arts zegt dat ie het geerft moet hbben of er is vroeger een ongeluk met hem gebeurt waardoor ie artrose heeft gekregen

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:28

Ik weet niet waar je in nederland woont? Mijn pony staat echt bij een goeie kliniek die expert zijn op benengebied..

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 14:29

welke dan

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:38

Mijn paard was nog jonger toen de diagnose arthrose werd gesteld, was toen zelfs niet ingereden, moest ook afgemaakt worden ........heb haar natuurlijk gewoon mee naar huis genomen. Ze is nu 17 jaar en ik rij er dagelijks op, het enige wat ik nooit heb gedaan is springen, voor de rest geen beperkingen. pb me maar voor het volledige verhaal.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:24

Agja proberen kan altijd!

Shariff you rock my world. (L)

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:29

Ze is heel jong en zal maar proberen op te knappen enzo!

fok.nl de beste.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:55

Heeft je paard zelf nog een beetje plezier in het leven?
Dat is voor mij vaak wel de maatstaf. Zolang een dier zelf aangeeft dat hij nog genoeg lol heeft, vind ik een beetje pijn wel acceptabel.
Die medicijnen zou ik zeker proberen, anders krijg je later misschien spijt dat je een kans gemist hebt.
Heel veel succes met deze moeilijke keuze!!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:09

Ik ben het helemaal met Kanzi eens. Ik wens je veel sterkte want het is natuurlijk heel moeilijk....

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:16

ben het helemaal eens met kanzi ook,
bij mijn paard was hoefkatrolontsteking vast gesteld,
ze werd fals, leek depressief en werd gewoon echt gevaarlijk, ze wou en kon niet meer, was gewoon op, ook 6 jaar, dan is de keuze snel gemaakt,

bij jouw paard zal ik idd kijken van wat geeft ie zelf aan, heeft ie plezier, trekt ie zelf sprintjes op de wei, staat ie vrolijk te genieten van het zonnetje, etc...
en laat andere mensen maar praten over andere paarden, dat is hun manier van een reactie geven,
wat je ook doet, je besluit heeft tijd nodig...
heel veel sterkte, weet hoe het is...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:58

Het advies van mijn dierenarts is ook om mijn pony in te laten slapen. Hij is pas 7 jaar oud, maar heeft erge hoefkatrolontsteking.
Momenteel staat hij nog gewoon op de wei, maar als ik merk dat hij pijn krijgt en geen pleizer meer heeft in zijn leven laat ik hem wel inslapen en ik ga niet aan al die medicijnen beginnen.
Ik weet niet of je je paard al lang hebt, maar als dat wel zo is dan ken je je paard door en door en dan weet je wel waneer het niet meer gaat..
Veel sterkte ermee!


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:08

Als je paard lijdt, dan zou ik hem in laten slapen. Het is ook niet leuk voor zo'n beestje om bij iedere stap pijn te voelen. maargoed de beslissing is aan jou.

Ohja en nog veel sterkte ermee Ach gut

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:07

als de dierenarts het al zegt is voor mijd an genoeg, kijk zo'n man zou het zeggen asl hij denkt dat het nog zin heeft, dan verdient hij er ook nog eens aan.

nee ik zou het paard in laten slapen of weg brengen voor de slacht( sorry, maar dat zou ik dus doen)
en op zoek gaan naar een paard waar je wel mee kan rijden

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:10

Vajramani schreef:
Altijd proberen, het kost mischien wel geld, maar stel dat het wel aanslaat.
DA hebben het niet altijd bij het juiste eind. Gaat het niet goed dan kan je altijd zeggen dat je het wel hebt geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis.


mee eens en je kan natuurlijk een second opinion aanvragen

gaat t echt niet dan kan je altijd nog...
dan is het waarschijnlijk wel eerlijker voor het beestje

ga in ieder geval niet lengen omdat je het zo zielig vind en omdat je zelf
geen afschijd wilt nemen , maar in dit stadium zou ik zeker nog even rondkijken naar een andere evt oplossing

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:47

Je kan natuurlijk zeggen om het te proberen, maar zo te horen heeft je paard er echt pijn aan. Wat ik nog zou doen als ik jou was een second opinion bij een andere veearts dus. en dan als er het zelfde uitkomt in laten slapen. Dat spul wat gewrichtssmeer aanmaakt is er duur (op zich heb je dat natuurlijk over voor je paard) maar het werk eigenlijk gewoon niet. Het is meer als ondersteuning. dat als de veearts zegt dat hij nog een kans heeft, dat het minder pijnlijk voor hem is.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:23

Ik heb je een pb gestuurd. Knipoog

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:02

Weet niet waar je woont maar geld en tijd kost het toch als je meer wilt weten dus ik zou er mee naar Utrecht gaan die hebben kennis en zijn relatief goedkoop. Als je dat niet wilt of tever vind ging ik in ieder geval naar een paardenkliniek i.p.v. op 1 dierenarts zijn oordeel af te gaan. Aan de hand van wat daar uit komt kun je dan beslissen wat je gaat doen dan heb je in ieder geval al weer meer informatie!
Hun kunnen je ook vertellen of het medicijn dat jij gevonden hebt zin heeft of niet.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:15

ik stuur je even een pb, heb ook zoiets gehad namelijk...

toumie Ach gut

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:28

hij is al naar twee dieren artsen geweest de eerste zei dat ie een pees ontstekking had en heeft hem toen twee spuiten gegeven die heel duur waren daarna werd hij weer zolang kreupel en toen zijn we naar een andere dierenarts geweest waar vele andere van mijn manege ook zaten en die constateerde dat hij hele erge artrose had hij belede de zelfde avond nog naar mijn uoders dat hij er niet veel zin meer in ziet om hem die medicijnen te geven dus die second opinion heb ik dus eigenlijk al maar die is erger uitgekomen dan de eerste da

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:01

Athrose word nooit minder, je kan het iets verlichten, maar over gaat het nooit.. Goed overleggen wat voor jou paardje het beste is, en of er nog iets is waarmee ze eventueel goed kan leven, en anders zou ik zeggen laten inslapen. Wel zo eerlijk tegenover het paardje..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers