te lang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:01

ik ga jullie vragen om het volgende:
Augustus kocht ik jamaica, bleek 2 jaar oud te zijn, de rest is bekend. Haar verwachte hoogte zou 145 zijn.
Echter, ze is nog maar 138 (is nu 3)
Ik wil jullie vragen naar de volgende foto's te kijken, en jullie eerlijke mening te geven.
Aangezien ze nog niet zo lang onder het zadel is (na onze nieuwe start) heb ik geen duidelijkere foto's met mij erop
Afbeelding
Hier staat ze scheef, probeer daar doorheen te kijken

Afbeelding

Het gaat dus puur om de lengte, niet om gewicht, ik weet dat ze mij makkelijk kan hebben

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:07

ik vind je neit te groot voor dr ondanks dat je een stukje onder dr buik uit komt.
Komt denk ik omdat ze wat grof is gebouwd (haflinger he Knipoog )

Wat heeft ze btw een lekker koppie Kwijl

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:08

hoi stef,

je vroeg om een eerlijke mening dus krijg je die ook:

Nee: ik vind je niet te groot van Jamy.
Wel vind ik dat je met errug lange beugels rijd.
Maar oke dat is mijn mening. Ik zie liever iemand rijden met zijn benen mooi tegen de bladen van het zadel aan. kan niet precies uitleggen wat ik bedoel, maar gewoon wat meer opgetrokken.

groetjes dian
Laatst bijgewerkt door Dian op 21-03-02 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:08

volgens mij heb jij je beugels behoorlijk lang, of tenminste dat lijkt zo op de foto's. daarom kom je er met je voeten wat onderuit en dat ziet er niet mooi uit. in dat opzicht vind ik je dus wel wat te lang voor jamaica. maar met je beugels iets korter zou t wel weer kunnen

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:10

precies maaike dat bedoelde ik.

thnx!! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:10

Ik zou ook zeggen dat je je beugels wat korter mag maken en dan is het totaal plaatje meteen een stuk anders.
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:11

Hoi
Het hangt ervan af wat je wilt doen. Ik ben zelf 1.76 m lang, heb een haf van 1.36 (met ijzers), en over het algemeen gaat het goed en merk ik het niet zo dat mijn benen te lang zijn. Af en toe dan zit het niet lekker, dan merk ik dat ik haar hinder met mijn benen, maar dat is maar heel af en toe.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:13

ik reed hier voor het eerst met mijn nieuwe zadel, heb mijn beugels inmiddels 1 of 2 gaten korter. Maarja, mijn stalgenoot zegt dus weer dat ze langer moeten dan ik ze nu heb, omdat ik met een dress zadel rij.
Verder, wat ik wil?
Tja, ben er nog niet zo uit, maar is op zich ook niet zo belangrijk. Wat je ook rijdt, het plaatje blijft hetzelfde, en ik ben te vaak voor dierenbeul uitgemaakt, te vaak bedreigd met honey. Ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in om straks weer geen buitenritten te durven maken
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 21-03-02 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:14

Als je puur naar het 'mooi' kijkt dan zeg ik nee. Geen gezicht is ook weer wat overdreven, maar echt mooi is anders naar mijn smaak. Omdat je zelf vrij lange benen hebt als ik het zo bekijk, dan zou een paardje dat wat hoger op z'n benen staat je beter staan. Beugels een gaatje korter en je onderbenen minder afsteken en iets terug leggen scheelt ook een stuk.

Praktisch zie ik geen bezwaren.

Hoe lang ben je zelf?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:17

ik ben zelf 174

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:17

nee helemaal niet maar als je het op bokt vraagt vinden ze waarschijnlijk bijna allemaal van wel Gaaaap

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:18

nou stef,

ik vind dat je gewoon een buitenrit moet gaan maken!!
wat kan jou nou schelen wat sommige mensen ervan zeggen?
jamy kan jou dragen en jullie rijden fijn samen! wat is dan het probleem?"

ik zie niet in waarom je niet naar buiten zou durven hoor! Verward

Groetjes Dian

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:23

dat kan je niet inzien als je niet in de situatie zit dian, geeft verder niet.
Ik kocht een andere pony erbij, om een "grote" te hebben. Tja, en als die grote dan toch een kleintje blijkt te zijn.....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:27

Boogie*Girl schreef:
nee helemaal niet maar als je het op bokt vraagt vinden ze waarschijnlijk bijna allemaal van wel Gaaaap


Nee aan zo'n reactie heeft ze wat Gaaaap

Ik ben zelf 173 en op een pony kleiner dan 1.50 kan ik dus voor geen meter zitten. Ik weet niet wat dat is, kan m'n houding gewoon niet vinden. Als ik er vaker op rijd gaat het uiteindelijk wel, maar echt super wordt het niet. Gekloot met zwanehalssporen. Nou zijn dat ook altijd nogal ranke pony's geweest, misschien dat het op een wat rondere beter gaat, nooit geprobeerd, zijn mijn types niet Haha!

Voor mezelf zou ik het dus veel te klein vinden, minimaal 1.60 als het even kan, maar als jij er goed op kunt rijden, je er prettig bij voelt, waarom niet.

En tijdens buitenritten moet je je niet laten bedreigen hoor omdat ze te klein zou zijn. Wat een onzin. Mensen die dat soort dingen roepen weten niet waar ze het over hebben, laat maar banketstaaf, niets van aan trekken. Zijn ze niet waard.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:29

Ach Stef als jij er tevreden mee bent dan is het toch goed. Je koopt toch een paardje voor jezelf. Paardje heeft opvallende mooie korte pijpen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:33

Ik vind ook dat je de beugels op de foto te lang hebt, maar je zei al dat je ze inmiddels korter hebt! Ik vind dat het gaat hoor! Naar "paarden kwellen" ziet het echt niet uit Knipoog

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:42

Je beugels kunnen idd. wat korter, wat je dus ook gedaan hebt.
Ik zou gewoon op haar blijven rijden als ik jou was. Ik (en ik weet zeker, ook vele anderen), zal niet raar kijken als ik jou een buitenrit zag maken op Jamaica. Dit omdat ze een haflinger is, best stevig en je er niet veel met je beugels onder de buik zit.
Ook is ze pas 3, dus ze groeit nog wel een paar cm.
Ps: Jamaica is een leuke pony Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:43

Het ziet er allemaal een beetje raar uit omdat je met van die extreem lange beugels rijdt. Die mogen van mij meteen 3, misschien zelfs wel 4 gaatjes korter, dan kun je ook veel beter lichtrijden. Nu steek je ook je onderbeen veel ter ver naar voren en van de buik van Jamy af.
Ik weet zeker dat wanneer je de lengte van je beugelriemen aanpast en nog een keer een foto maakt alles er heel netjes en normaal uit ziet gewoon omdat je been dan netjes langs je paard afhangt.
Als je in mijn profiel kijkt dan zie je dat mijn benen net niet onder Lois zijn buik uit komen. Ik rij ook op een dressuurzadel maar heb de beugel niet extreem lang. Volgens mij zien Lois en ik er saampjes heel normaal uit Clown

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:25

Hoi! De lengte valt best mee, omdat je paardje wat voller gebouwd is valt dat niet zo op als dat je op een heel iel paardje zou zitten.
Wel kun je je beugels wat korter doen. Maar misschien vind je t wel juist fijn zo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 01:11

Ik sluit me bij Jippie aan...
Niet een stukje korter, maar id minstens 3 gaten!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 01:30

Voel je jezelf lekker op de pony ? (of is een haf nou weer een paard Knipoog ) Dan is er niets aan de hand. De leeftijd in aanmerking genomen zal er nog wat gegroeid worden zowel in de hoogte als de breedte !
Beide zorgen ervoor dat het iets anders "lijkt".

Over jamaica zou ik me echt geen zorgen maken, die kan het (wat gewicht betreft en mits niet overvraagd) wel hebben.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 03:02

Voor het mooie ben je nu een tikkie te lang vind ik. Maar ik verwacht dat wanneer Jamaica mooi spiertjes krijgt door de training en ouder wordt en dus nog wat groeit, je er precies op gaat passen. Want kwa bovenlijf pas je er netjes op. Het zijn je benen die op het moment nog ff te lang zijn (voor het mooie plaatje dan he Knipoog ). En deze pony krijgt zeker nog flink wat spieren om haar lijf en zal nog een stukje de hoogte in groeien (al is het maar 2 cm. dat doet een hoop!).

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 10:40

Ik vind dat het prima kan. Jip is 1.44 m en ik ben 1.74 m, maar Jip is vrij smal gebouwd (voor een haffie dan) en ik geloof dat ik er ongeveer even ver onderuit kom, alleen zijn mijn beugels naar verhouding wel wat korter. Maar Jip heeft nergens last van en ik ook niet en ik heb met buitenrijden nog nooit opmerkingen gehad dat ik er te groot voor zou zijn.
En tenslotte is Jamaica toch wel een stuk groter dan Hon, daar denken heel veel mensen negatief over, het door 'grote' mensen rijden op shets.
Ik denk niet dat je met Jamaica opmerkingen krijgt, zo erg steken je benen ook weer niet onder zijn buikje uit.
Dus blijf gewoon lekker rijden met je haffie en beleef er veel plezier aan, tenslotte heb je hem daar toch voor gekocht?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:43

Inderdaad, mooi is anders, maar als jij je er fijn op voelt zie ik echt geen bezwaar! Ik ben 1.73 en kan gewoon niet op kleine paarden/ grote pony's rijden. Vanaf 1.65 voel ik me lekker op een paard. Heel persoonlijk dus! Ik zou lekker blijven rijden, al hoe wel het springen lastiger kan zijn Haha! Balkjes en zo Haha! Maar dat is eigenlijk ook wel weer grappig!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:44

Je moet inderdaad je beugels wat korter doen, maar dat heb je dus al gedaan...verder vind ik het niet mooi, maar ook zeker niet lelijk. Het is een leuk grof gebouwd pony'tje...en ze kan je makkelijk houden. Daarbij is het ook nog een haf, die zij sowieso wel sterk...

Verder vind ik ook dat je gewoon buitenritten moet maken...heb schijt aan de mensen die vinden dat je te groot bent of wat dan ook.