Is dit bedrag veel voor een rijbewijs?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Is dit bedrag veel voor een rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 12:03

Ik heb vandaag intake gehad voor mijn rijbewijs het ging erg goed, het was mijn eerste keer rijden maar de leraar was zeer tevreden (had stiekum al eens met mijn moeder geoefend Haha! ). Ik kwam in paket D en dit is 1634 euro voor alles. Dus met examen, tussentijdse toets, lessen, examenvoorbereiding enz. Is dit de normale prijs voor het behalen van een rijbewijs???? Het is wel een versnelde cursus dus ik ging er al vanuit dat het wat duurder was, maar ik heb eigenlijk niets om het mee te vergelijken.

?

p.s Super leuk trouwens in het verkeer rijden!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:26

1634 Euro voor alles? Euh, dusse....zeg maar 3600 piek!

Klinkt mij erg veel!
Ik heb mijn rijbewijs niet in 1 dag gehaad, maar was in totaal kwijt (6 jaar geleden), ff rekenen......zeg maar iets van 15 of 1600 GULDEN.

En je rijbewijs in 1 dag halen kost imo iets van 1000 piek....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:31

1 dag cursussen doen ze voor een B rijbewijs volgens mij niet meer.
Ik heb "gewoon" les gehad, wel 2 keer in de week en was 2310 GULDEN kwijt (59 gulden per uur les) alles erbij, theorie + examen, alles!
Ik heb (gelukkig) maar 1 keer examen hoeven doen en 23 lessen gehad.

:evaw:

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:41

volgens mij is dat wel een redelijke prijs, hoor. Ik ben nu ook bezig, heb nu ruim een jaar les. Even rekenen: ongeveer 5 leskaarten van 10 lessen (ik ben de tel kwijt geraakt, maar ongeveer klopt het wel),650 gulden per leskaart is 3250 gulden. Daar nog theorie examen bij, en de praktijkexames. ja, daar kom ik toch ook wel aan. Ruim. Ik heb vandaag gehoord dat ik 2 april voor de tweede keer moet afrijden. Ik hoop dat ik het haal, als ik het nu zo lees, vind ik dat ik wel weer genoeg betaald heb! Tong uitsteken
Maar succes met lessen!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:26

Volgens mij is dit best redelijk hoor! Zeker omdat het inclusief examen en tussentoets is, dat is echt duur. Zelf was ik 6000 (!!) piek kwijt, maar daar zaten ook 7 examens bij Lips are sealed Ik betaalde 2 jaar geleden 65 gulden voor een les en iets van 325 gulden voor een examen. Tussentoets heb ik niet gedaan.

Ik weet niet wat een les inmiddels kost, maar ik denk dat het bdrag wat je noemt helemaal niet zo gek is!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:20

Je hebt het hier toch over die nieuwe standaard pakketten he?
Dan mag je toch voor een vast bedrag zo veel rijden als je nodig hebt? Dus als je 3 keer zakt hoef je de lessen niet meer overnieuw te betalen, zoiets toch? Dan is dat zeker een leuk prijsje lijkt mij hoor! Als je in pakket D zit en je zou alle lessen los betalen, zou je normaliter veel duurder uit zijn denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:37

ik heb zestien lessen van anderhalf uur met examen en her en dit me (nou ja mijn ouders!) 975 euro! Dus met een beetje mazzel vijf losse lessen en in 1 keer slagen! Vind ik jouw pakket erg duur. Al weet ik natuurlijk nog niet of ik wel in 1 keer slaag!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:59

Tja ik zou het zo doen!!
Ik heb zelf nu al bijna 70 lessen gehad geloof ik, en allemaal kosten ze min.75 gulden!! Verder 3 keer afrijden (derde keer moet ik nog maar al wel betaald) kost ook 400 gulden per keer...

dus reken maar uit Huilen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:16

dat koste het bij mij ook, heb het toen niet gehaald. Nu bn ik gewoon 1 keer in de week aan het lessen, en nu moet ik eind mei weer.

gr linda Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:36

Esme_27 schreef:
Tja ik zou het zo doen!!
Ik heb zelf nu al bijna 70 lessen gehad geloof ik, en allemaal kosten ze min.75 gulden!! Verder 3 keer afrijden (derde keer moet ik nog maar al wel betaald) kost ook 400 gulden per keer...

dus reken maar uit Huilen


Jij zit nu ongeveer op de 6500 piek... Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:43

Mijn rij-instructeur zei altijd: Iedere dag boodschappen doen is uiteindelijk duurder. En hij had volkomen gelijk! (denk ik achteraf, want op het moment zelf vond ik het gewoon schreeuwend duur!)
Je rijbewijs is een eenmalige uitgave waar je de rest van je leven wat aan hebt. Als je iets hebt waar je blij mee bent, in dit geval dus je rijbewijs, dan ben je de prijs zo vergeten.
Dingen waar je echt blij mee bent en waar je echt iets mee kunt de rest van je leven zijn nooit te duur.

(zegt iemand die z'n rijbewijs al heeft en ook al hersteld is van de financiƫle schok Haha! )

Nulla tenaci invia est via


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:03

ik betaal nu 31 euro per les, 140 voor de ttt en 180 voor mn examen. als je uitgaat van gemiddeld 40 lessen kom ik uit op 1560, dus zit je iets aan de dure kant maarja het valt erg mee.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:01

Is heel redelijk. Ik had hier in de buurt (Randstad) de goedkoopste. 31 euro per les.
Examen is 120 euro geloof ik (heb het niet onthouden, wilde dat papiertje, klaar uit) en theorie weet ik echt niet meer!
Ik heb bij elkaar precies 50 lessen gehad (3x examen gedaan). Ik was denk ik wel meer kwijt. Denk erom: je moet ook nog slagen, want anders gaat het gewoon weer door. Ben ik ff blij dat ik nu legaal over de weg ga, al is tanken ook een flink dure aangelegenheid (eurotje per liter).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 11:18

het is geen rijbewijsgarantie. Maar je wordt de hele cursus klaargestoomt voor het examen. En die man zei dat de meeste wel in een keer slagen (maar dat zou ik ook zeggen als ik leerlingen wou) en dat je anders een soort pleisterpaket kunt nemen voor 600 gulden! Dan krijg je nog 5,5 uur extra les + een examen. En hij heeft zelden meegemaakt dat mensen meer als 2x examen deden.
Ik heb ook een heel handige video en boekje met alle instructies voor de auto waar ik examen in doe gekregen, hier staan alle dingen heel duidelijk in.

wat zouden jullie doen? Gewoon maar proberen in Augustus ?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 11:22

Margreet schreef:
(zegt iemand die z'n rijbewijs al heeft en ook al hersteld is van de financiƫle schok Haha! )


Haha, helemaal waar. Het heeft me een heleboel geld gekost (en een levenslang rij-examen trauma, dat wordt nog wat als ik m'n E wil halen, maar dat is een ander verhaal), maar ik heb er echt geen spijt van dat ik het gedaan heb. Mijn spaarrekening is echter wel helemaal leeg en nooit meer aangevuld.... Huilen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:46

dit ben je ook ongeveer kwijt met een snel cursus , die ik dus deze vakantie wil gaan, doen. Ik denk dat het vrij normaal is.

groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, bebble, Boheme, DenieesB, Esplendido, fro, gerlienke, Glenda, IMAY1990, Isab123, Jadero, judithM, LiDi, Mariett, MarJon, Polarize, tanec_meisje, Unit, YandexBot, Zoolgangster en 87 bezoekers