Zijn hier dan wel katten liefhebbers?????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Zijn hier dan wel katten liefhebbers?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:39

Ik las in de krant vanochtend, dat er in Hoorn een paar jongeren een kat met een ketting en een slot hadden vastgebonden op een spoorrails!!
De trein kon niet meer stoppen en reed er overheen!

Ik vind dit echt zoooo afschuwelijk! dan ben je echt ziek in je hoofd gewoon als je dit doet! Ik kreeg helemaal tranen in mijn ogen toen ik dat las. Wij hebben zelf nl ook een paar katten thuis en als je er dan aan denk wordt ik helemaal verdrietig Verdrietig

Heeft iemand anders dit ook gelezen?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:52

Ik heb het niet gelezen, maar wat een ongelofelijke ********** streek.
Zoiets doe je toch niet?!

Als ik ze nu zou tegen komen zou ik precies hetzelfde met hun doen!
Ook als je iemand vermoord, tegen een muur zetten en afschieten, in zulke dingen ben ik keihard.

Jezus zulke mensen zijn gewoon echt niet helemaal 100%

Citaat:
een paar jongeren

Een groepje dus.
Ze doen dit dus heel vaak om gewoon stoer te doen! Als ze alleen zijn zullen ze dat nooit doen!

Sommige mensen... Zij zijn groot en ik is klein!(#&% Boos!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:52

Boos! Bloos Boos! ja ik had het ook gelezen! Boos! Bloos Boos!
Boos! ahhh het is zo zielig dat iemand dat 'zomaar' doet! en ook nog zo dicht bij mij in de buurt! die zijn echt ziek in hun hoofd. Frusty Misselijk Boos!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:57

Dniesy schreef:
:( Bloos Boos! ja ik had het ook gelezen! Boos! Bloos Boos!
Boos! ahhh het is zo zielig dat iemand dat 'zomaar' doet! en ook nog zo dicht bij mij in de buurt! die zijn echt ziek in hun hoofd. Frusty Misselijk Boos!


Jeetje dat lijkt me ook onwijs erg als je er heel dichtbij woont!!! Woonde je dicht in de buurt van die trein of niet?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:02

aaaaaaaaaaaaah zielugggggg. Boos!:(

Ikke bn wel een groot kattenliefhebber!

gr linda Lachen

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:03

[/quote]Jeetje dat lijkt me ook onwijs erg als je er heel dichtbij woont!!! Woonde je dicht in de buurt van die trein of niet?[/quote]

Ja heel dichtbij! Frusty
Ik hoop dat ze het niet vaker gaan doen en van mijn poezebeestjes afblijven!!!!!! Ik denk dat ik ze maar een paar nachtjes binnen hou!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:48

GETVERDAMME, ik word hier zo ziek van, letterlijk & figuurlijk...
Mijn kat is ook weggelopen (om plekje voor overlijden te zoeken, ze was ziek en oud), maar ik denk er nog veel overna dat ze misschien zoiets heeft meegemaakt, dat jongeren zoiets met haar hebben gedaan.

sorry zit alweer te huilen....

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:12

Hoi,
Wat zijn er toch een zieke mensen op deze wereld !
Mijn poezebeest,Mietse,heb ik in het bos gevonden.
Op een parkeerplaats bij de snelweg,slechts 5 weken oud !
Samen met haar broertje.
Mogen jullie raden waar die vandaan zijn gekomen.
Deze hadden geluk dat ze mij op hun pad troffen.
Het katertje is door de dierenarts geplaatst,het poesje(Mietse dus)heb ik zelf gehouden.Het is nog een hele klus om een poesje van die leeftijd op te voeden.
Dan heb ik het dus over mensen die zelf dieren(de moederpoes)hebben.
Het leed dat de ''grappenmakers''uit jou verhaal hebben aangericht is helemaal niet te over zien.Het zal je poekel maar geweest zijn.Walgelijk !
Ik dwing mijzelf nu ook te stoppen met dit berichtje want ik heb de pech dat ik wel een heel forum kan vol tikken met dierenleed.
Groetjes van een steeds bozer wordende Jacqueline.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:14

Gatverdarrie, sommige mensen zijn echt totaal geschift. Ik kan er met m'n verstand absoluut niet bij dat mensen zoiets überhaupt kunnen verzinnen, laat staan uitvoeren.

Gelukkig zitten er op Bokt een heleboel echte kattenliefhebbers.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:34

En hier is weer een kattenliefhebber... Haha!

Wat een walgelijke misselijke streek, als ze de daders ooit pakken komen die er waarschijnlijk met een zacht 'foei' van af, zoals de straffen zijn.
Moeten ook zwaardere straffen voor komen, maar da's een andere discussie.

Ik heb zelf een cyperse poes van 6 jaar, Nala en sinds november een lapjespoes, Fellini, erbij.
Katten zijn heerlijk eigenwijze beesten!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:15

ja! Hier weer een katten liefhebber

ik (lees wij) hebben ook 3 katten, maar als ik er ooit achter kom dat ze mijn moppies wat aandoen..... Lips are sealed
Dan weet ik best wat ik hun aan kan doen! Boos!
Ik las het ook in het noordhollands dagblad en had meteen zoiets van; ik had het moeten zien Boos! Boos! Lips are sealed
Zouden die dan helemaal geen opvoeding hebben gehad???
Stelletje Frusty

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:23

Gatver, ik word helemaal naar als ik zoiets lees, ik kan niet snappen dat iemand een dier zoiets aan wil doen! Ik heb zelf ook 2 katten en als ik aan dit soort dingen denk word ik echt zo pisnijdig...ik zou dat soort figuren echt niet moeten zien...ontzettend zielig, die idioten zijn gewoon ziek hun hoofd...ik ben wel voor "oog om oog, tand om tand..."...en dan wel letterlijk...bind dat soort types zelf maar vast aan het spoor en l;aat er lekker een trein over heen denderen. Lekker dapper om zo'n onschuldig beestje te pakken, bah bah bah!!! Mijn kat is overigens ooit thiuis gekomen na een ongeluk waarvan ik vermoed dat het misschien wel geen auto ongeluk is geweest...zeker weten doe ik het nooit, maar dat was ook echt vreselijk, ik ben zo blij dat hij er aardig bovenop is gekomen (hij mist alleen zijn staart en heeft af en toe nog wat problemen met zijn blaas maar hij is gelukkig helemaal happy en actief verder) maar ik was daar echt ziek van, je gaat je van alles in je hoofd halen. Ik zit gewoon met een misselijk gevoel en brandende ogen achter mijn computer nu ik dit topic heb gelezen, van mij mogen ze dierenmishandeling echt heel zwaar bestraffen! Evenals mishandeling van mensen natuurlijk, maar dat mag voor zich spreken...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:27

Ik zocht het net op op internet. Onderstaande stond in het Noord Hollands Dagblad. Ik heb hier echt geen woorden voor! Boos!

20 maart 2002

Vastgeketende kat door trein overreden
Van onze verslaggever

HOORN - Bij station Hoorn-Kersenboogerd is woensdag een kat op gruwelijke wijze om het leven gekomen. Rond het middaguur bonden onverlaten het weerloze diertje met een kabelslot aan de rails. De machinist van eerst passerende trein kon niet tijdig stoppen en reed over de kat.
De politie hoopt dat getuigen naar de dader van deze gruwelijke daad kunnen leiden.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 01:21

Ik heb net op de site van het Noordhollands Dagblad gelezen dat Henk ten Napels een beloning van € 5.000,-- heeft uitgeloofd en dat een vriendengroep uit Egmond o.i.d. er nog € 500,-- bovenop heeft gedaan. Het is afschuwelijk dat mensen zoiets met dieren kunnen doen. Ik ben ook een groot kattenliefhebber, heb anderhalve week geleden één van mijn katten op bijna 17-jarige leeftijd moeten laten inslapen en heb er veel verdriet van. Ik hoop echt dat ze de dader(s) te pakken krijgen en dat die een hoge straf krijg(t)(en). Ik kan me echt niet voorstellen dat je dieren of mensen leed kan aandoen en het maakt me boos en verdrietig tegelijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 01:45

Ik was de krant onder het eten aan het lezen....

Erg goed voor de lijn dit soort berichten,
ik kan je wel vertellen dat ik niet voor mijzelf insta als ik iemand dit zou zien flikken....
Het is dan maar te hopen voor ze dat ik op dat moment niet iets in mijn handen heb,
dan kunnen ze het doen met een 'gewoon' handgevecht.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 03:08

Sorry dan zal ik wel weer cruel zijn maar dit soort "jongeren" zijn dus gewoon de vandalen en moordenaars van de toekomst (oh nee zijn ze nu ook al) dus het beste kun je ze maar een spuitje geven. Aan dit soort tuig heb je niks in de wereld.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 09:40

Hier ook een kattenmens...
Bij het lezen van het bericht draaide mijn maag al om.
Wat een tuig, ik ben het eigenlijk eens met Pril al vind ik een 'lethal injection' nog wel erg vriendelijk...
Bind ze maar vast op een spoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 10:08

Ik ben een hondenmens, maar dat wil niet zeggen dat ik dit voorval niet misselijkmakend vind. Ik heb het gisteren ook gelezen in de krant. Arm beestje. Ik probeer niet te denken aan zijn laatste bange minuten.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:31

Die mogen ze van mij idd hetzelfde aan doen. Wij zijn vroeger 2 katten van nog geen jaar oud kwijtgeraakt. Mijn ouders vertelden toen dat ze aangereden waren, maar toen ik een paar jaar terug een katje kon krijgen, vertelden ze dat het waarschijnlijk een buurtbewoner was geweest die ze de hersens in had geslagen. Ik snap best dat mensen niet van katten houden, maar om ze nu meteen te vermoorden? Om o.a. die reden komt onze huidige kat dus niet verder dan onze tuin.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:39

waarom ze die beesten vermoorden Miran? Dat heeft niets te maken met kattenhaat. Dat doen ze gewoon voor de fun. En later doen ze het misschien wel een keer met een klein kindje. Zulke dingen beginnen vaak bij dieren en het eindigt bij mensen. Niet dat ik het een minder erg vind dan het ander.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:56

Ik ben niet bepaald een echte kattenliefhebber, vindt gewoon over het algemeen katten niet zo denderend op sommige uitzonderingen daar gelaten, maar vindt het wel in en in triest dat er mensen zijn die dit soort dingen doen! Helaas worden dit soort mensen ook niet hard genoeg aangepakt........krijgen ze een boete van 150,- Laat ze lekker een 1/2jaar dierenverzorgen en schoonmken onder toezicht, doen ze het niet goed, dan weer een paar maanden straf erbij, net zolang totdat ze het begrijpen Haha! Helaas is het in de meeste gevallen zo dat ze er nix van leren..........dan gewoon een onwijs hoge boete, laat ze maar lijden! Extreme duivel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:03

dierenverzorgen?!?!?! veel te mild. Afmaken die handel.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:10

Ikke ben ook een hele grote kattenliefhebber en dit soort berichten doen bij mij de maag ook omdraaien. Verschrikkelijk dat mensen zoiets kunnen doen, ik vraag me altijd af of die ''jongeren'' wel gevoel in hun lijf hebben. Als ik er te lang over nadenk kan ik zo spontaan in tranen uitbarsten.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:38

ik vind het nog steeds afschuwelijk en ze mogen ze idd zelf ook wle vastbinden op de rails....

Bij ons in de straat is er eens een konijn doodgeknuppelt, ik ben nu ook doodsbang dat ze dat ook bij mijn konijnen gaan doen, die staan gelukkig achter in onze tuin, en we hebben een schutting, maar.... Scheve mond

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:45

He bah wat naar. Hoe kun je zoiets doen?
Ik voel gewoon hoe dat katje zich had moeten voelen... Ik ben meer voor een hond, maar dit vind ik echt afschuwelijk.