bruin of zwart bare foot western zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

bruin of zwart bare foot western zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:45

Ik denk erover om een bare foot western aan te schaffen voor Sterre mijn 2.5 jaar oude tinker, voor straks, aangezien ze nog breder gaat worden lijkt dat me slim.

Sterre is zwart!! zie foto! nu is mijn vraag zouden jullie daar een zwart of bruin zadel op leggen, persoonlijke smaak dus maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen want ik kan maar niet kiezen, ik denk aan zwart maar dat valt dus totaal niet op......... dus HELP wat zouden jullie doen?
De bare foot is er in zwart en donker bruin

Ook tips of juist negatieve ervaringen over de bare foot zijn welkom

Gr Marije



Hier is het zadel in het bruin

Afbeelding

en dit is Sterre

Afbeelding

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:49

Ik zou denk ik ook voor zwart gaan, lijkt me het mooiste op een zwart paard. Voor Amber (Haflinger) heb ik juist een bruine barefoot gekocht, omdat die kleur dichter bij haar eigen kleur ligt zeg maar...
Vaak vind ik bruine zadels mooier, maar bij een zwart paard zou ik toch een zwart zadel nemen denk ik.
Nou sorry, aan mij heb je ook niet zoveel Clown

Genta

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:55

Ik vind bruin zowieso het mooiste,
en op een zwart paard lijkt een zwart zadel mij niet zo mooi...
ik denk dat de bruine haar ook 'stoerder' staat...

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:51

Een vriend van mij heeft ook een zwarte tinker en lijkt veel op Sterre. Hij had eerst een zwart dressuur zadel wat ik niet zo mooi vond (eentonig), nu heeft hij een donkerbruin westernzadel en dat staat hem gewoon geweldig en stoer . Dus ik zou gaan voor het bruin zadel. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:55

ik denk dat ik voor bruin zou gaan, zwart is idd een beetje eentonig denk ik

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:59

Ik zou ook voor bruin gaan.
Bruin-zwart vind ik mooier dan zwart-zwart.
Het gaat om het verschil, het contrast Lachen

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:22

Oja nog iets, bedenk wel dat je meer keuze hebt in bruine dan in zwarte westernhoofdstellen, ook zeer belangrijk.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:17

Ik zou het zadel kiezen bij de rest van je tuigage. heb je een zwart hoofdstel? Dan een zwarte barefoot. Ik vind het namelijk het mooiste als je tuig bij elkaar past, maar goed, das mijn mening. Schitterende tinker trouwens Haha!

Mijn ervaring met barefoot? Kan niet wachten op mijn bestelling om van mijn eigen zadel te gaan genieten. Mijn paard loopt beter en ruimer onder een barefoot, en heeft minder last van zijn rug, terwijl mijn engelse zadel perfect past.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:55

Ik ben er inmiddels ook uit Clown Ik zou zeker voor het bruine zadel gaan, dat steekt mooi af bij een zwart paard. Ook is zwart op zwart zo ton-sur-ton, het kan mooi staan, maar ook erg vloeken.

Ik heb op Amber een Barefoot en ben er ontzettend over te spreken, wat een heerlijk zadel zeg!