Vraag mbt bloedlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Vraag mbt bloedlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 13:07

hoi ik heb de kans om een vos van 162 te kopen. Het is een merrie en zij heeft een bloedlijn maar ik weet niet goed wat het voor paarden zijn geweest. Ik dacht misschien weten jullie het wel het is conto * animo * soliet.
ik hoop dat jullie mij er bij kunnen helpen alvast bedankt?
=xxxx= alexandra wullems met moses OK dan!

[edit:Antoinette]Typfouten uit titel en tekst, titel duidelijker[/edit]

sorry voor al mijn schrijf fouten ik ben dislecties!

Zero M1 + 13
Zidane L1 + 10 en B + 3
Hens-avito B + 9
Zenobia nog niet gestart
Brat Nog niet gestart


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:14

Ik heb weinig positieve verhalen over Animo nakomelingen gehoord. Ze hebben veel karakter en daar moet je mee om kunnen en willen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:20

162? das oud Tong uitsteken

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:20

Alacairion schreef:
162? das oud Tong uitsteken


Ik denk eerder 162 cm Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:22

Van VMR naar FA Lachen


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:34

Conto = holstien, Animo is ook springbloed. Het zal dus wel een springertje zijn. Verder ken ik de hengst conto niet echt, maar als het paardje het karakter van Animo heeft moet je er wel mee kunnen omgaan.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:43

Inderdaad, karakterdieren. Dat is daarom nog niet slechter, maar je moet het willen en kunnen.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:53

Een vosmerrie van 1.62 is normaal gesproken niet makkelijk te verkopen,
en al helemaal niet als er Animo of ander lastig bloed in zit, ik zou er maar goed over nadenken als ik jou was, want als het paard straks tegen valt of niet goed genoeg is kan je dat paard aan de straatstenen niet kwijt.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:47

Slecht te verkopen ? Ook kleine mensen willen rijden.
Wat een lariekoek ! Je hebt paardenmensen en mensen met paarden......
Animo's zijn zeer goede paarden voor.....paardenmensen en bij hun ook zeer geliefd.

De moeilijke paarden zijn vaak de betere....

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:00

Kiana, als je al wat langer meeloopt in de handel zoals Ruchet weet je echt wel wat wel of niet loopt. Paarden onder de 1.64 doen het heel slecht in de handel. Kleine mensen willen ook graag een kasteel van een paard door de bank genomen. Misschien juist wel om op gelijke hoogte te komen.....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:03

kiana schreef:
Slecht te verkopen ? Ook kleine mensen willen rijden.
Wat een lariekoek ! Je hebt paardenmensen en mensen met paarden......
Animo's zijn zeer goede paarden voor.....paardenmensen en bij hun ook zeer geliefd.

De moeilijke paarden zijn vaak de betere....


Kleine paarden zijn gewoon goedkoper, mits ze in de pony maat vallen

Zin van paardemensen etc weet niet waar dit in dit verband op slaat

Moeilijke paarden zijn vaak de betere lijkt mij een heel rare stelling, voor wie de betere in wat de betere Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:19

kiana schreef:
Slecht te verkopen ? Ook kleine mensen willen rijden.
Wat een lariekoek ! Je hebt paardenmensen en mensen met paarden......
Animo's zijn zeer goede paarden voor.....paardenmensen en bij hun ook zeer geliefd.

De moeilijke paarden zijn vaak de betere....


Als je een beetje in het paardenwereldje zit, weet je dat een(kleine) VOSMERRIE slecht te verkopen is (behalve een topper natuurlijk), zowel handelaren, particulieren, en vooral buitenlanders kopen liever geen vosmerrie. en ik geef niet af op Animo (heb zelf twee 1.40 springpaarden van gehad) maar nakomelingen van Animo staan niet bekend om hun fijne mond, en dat geeft niet als het een goed springpaard is, maar wel als je normaal ruiter bent en ook een dressuur proefje wilt rijden en elke dag met plezier op je paard wilt stappen.
Ik zal je anders vertellen; de meeste springruiters laten een vosmerrie staan omdat ze ongeluk brengen, in hun ogen zijn ze altijd wel ergens lastig in, opscheren, rijden, kreupelheden, enz.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:47

Ruchet schreef:
Ik zal je anders vertellen; de meeste springruiters laten een vosmerrie staan omdat ze ongeluk brengen, in hun ogen zijn ze altijd wel ergens lastig in, opscheren, rijden, kreupelheden, enz.


Ja je moet ergens je bij-"geloof" kwijt. Huilen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:05

Ik kan me wel vinden in Kiana haar mening.

Een goed paard heeft geen kleur, in Australië kijken ze niet eens zo zeer naar afstamming.
Een paard moet goed kunnen lopen en springen, minstens 1 van beide.

En kleine paarden hebben zeker een markt over de hele wereld, want de Nederlanders zijn langer dan gemiddeld.

Anders gezegd; Niet alles valt te spiegelen aan wat Nederlanders graag willen zien.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:09

adriana schreef:
Ik kan me wel vinden in Kiana haar mening.

Een goed paard heeft geen kleur, in Australië kijken ze niet eens zo zeer naar afstamming.
Een paard moet goed kunnen lopen en springen, minstens 1 van beide.

En kleine paarden hebben zeker een markt over de hele wereld, want de Nederlanders zijn langer dan gemiddeld.

Anders gezegd; Niet alles valt te spiegelen aan wat Nederlanders graag willen zien.


Nog mooier, de Wereld spiegelt zich niet aan Nederlanders. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:54

Een goed paard heeft ook geen kleur, maar is het paard niet goed genoeg,
en is het dan een vosmerrie van 1.60, dan is dat voor de verkoop gewoon
heel moeilijk.
En het heeft juist niet met wat Nederlanders willen te maken, het is begonnen met de buitenlanders die willen liever geen vosmerries, een mooie donkerbruine ruin van 1.60 kan je altijd verkopen .

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:00

Een goed paard heeft in mijn ogen wel degelijk een kleur. Een topper daarintegen...........die mag pimpelpaars met gele stippen zijn. Maar ik denk dat iedereen eventjes vergeet dat de populatie van toppers maar heel klein is, en de rest zijn paarden die in de subtop of gewoon basis meelopen. En daar zijn het voornamelijk particulieren die paarden kopen, en die willen nou eenmaal graag een donkerbruine of zwarte ruin.
Of het moet een roodvos, koffievos of andere soort vos zijn. Een gewone vosmerrie is amper verkoopbaar, als deze dan ook nog eens drie witte benen heeft word het helemaal een drama.

Verder is de markt natuurlijk bepaald door de consument, de opmerking dat niet iedereen zich spiegelt is dus gewoon pure onzin. Nederlanders zijn een handelsvolkje en proberen gewoon te verkopen wat de consument graag wil. Helaas weten de meesten uit ervaring wel dat dat geen vosmerrie is.

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:56

Dravermoos, ga kijken naar dat beestje, misschien is het wel het paardje voor jouw. En vosjes kunnen ook hele mooie paardjes zijn. Over animo betreft, ik ben een grote fan van die hengst en hij geeft niet alleen maar moeilijke paarden. Ik heb ook heel veel paardjes van animo in mijn handen gehad die een super karakter hadden en niet moeilijk te rijden waren.
Solied is een KWPN er zijn cijfers zijn; springindez 87, betrouwbaarheid 70%, dressuurindex 94 en betrouwbaarheid 62%. deze cijfers zijn van voor 1993. conto ken ik niet.
Veel succes verder.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:12

Kiana, als je al wat langer meeloopt in de handel zoals Ruchet weet je echt wel wat wel of niet loopt. Paarden onder de 1.64 doen het heel slecht in de handel. Kleine mensen willen ook graag een kasteel van een paard door de bank genomen. Misschien juist wel om op gelijke hoogte te komen.....

Jij kent mij niet, misschien zit ik wel in de kleinere paardenhandel !!
Ik heb er 8 verkocht dit jaar waarvan er 5 rond de 160-163 zitten.
En ja aan de kleinere mensen.
Grappig je reageerd ergens op en je krijgt gelijk een label om......jammer

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:21

maar nakomelingen van Animo staan niet bekend om hun fijne mond, en dat geeft niet als het een goed springpaard is, maar wel als je normaal ruiter bent en ook een dressuur proefje wilt rijden en elke dag met plezier op je paard wilt stappen.
En dat Ruchet bedoel ik dus met mensen met paarden en paardenmensen.
Tevens geloof ik niet in het feit dat paarden om hun vader een harde mond hebben. Wel dat ze lastiger kunnen zijn (karakter) Maar een handige goede ruiter zal daar geen problemen mee hebben,
De betere paarden zijn vaak ook heet, daar kan niet iedereen mee omgaan, ze worden maar vastgehouden en er wordt niet afgevloeit, vervolgens krijgen ze dan het predikaat, lastig, gevaarlijk, verreden etc.
Ligt het dan aan het paard of de afstammeling ? NEE

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:46

ik reageer voor de laatste keer op jou, omdat ik het idee krijg dat je er allemaal niks van begrijpt.

IK HEB HET NIET OVER KLEINE PAARDEN, MAAR OVER KLEINE VOSMERRIES.

EN IK HEB HET NIET OVER EEN HARDE MOND, MAAR DAT ER VAN BEPAALDE HENGSTEN SPORTPAARDEN KOMEN DIE NIET GESCHIKT ZIJN DOOR HUN TEMPERAMENT VOOR EEN RECREATIE RUITER. ( niet altijd natuurlijk)

En betere paarden zijn NIET vaak heet, maar hebben meer looplust
en temprament.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:57

oh ja kiana, ik heb hier 25 goeie springpaarden staan, waarvan er vijf paarden 1.40 parcoursen lopen, en de rest op M en Z nivo, en er weekelijks wat verkoop naar of het buitenland of een ned.springruiter of een HOBBYRUITER, dus ik dacht er toch wel een beetje verstand er van te hebben. Knipoog

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:01

voor de vosmerries liefhebbers, ik heb dus nog een leuke vosmerrie te koop, jammer genoeg geen kleintje, maar wel een paard voor iedereen.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:02

Ruchet schreef:
ik reageer voor de laatste keer op jou, omdat ik het idee krijg dat je er allemaal niks van begrijpt.

IK HEB HET NIET OVER KLEINE PAARDEN, MAAR OVER KLEINE VOSMERRIES.

EN IK HEB HET NIET OVER EEN HARDE MOND, MAAR DAT ER VAN BEPAALDE HENGSTEN SPORTPAARDEN KOMEN DIE NIET GESCHIKT ZIJN DOOR HUN TEMPERAMENT VOOR EEN RECREATIE RUITER. ( niet altijd natuurlijk)

En betere paarden zijn NIET vaak heet, maar hebben meer looplust
en temprament.


Ik wil er graag een aanvulling op doen: Lastige paarden zonder kwaliteit word helemaal geen tijd in gestoken. Lastige paarden met kwaliteit zijn de moeite waard om de tijd en het geld in te steken. Daarom hoor je vaker van een paard MET kwaliteit dat hij lastig is. Een paard ZONDER kwaliteit zit dan al lang in de salami.

Maar ik snap best dat sommige mensen graag een lastige willen, want dan zal het ook wel een " goede" zijn Scheve mond Scheve mond Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:30

ceasario schreef:
Ja je moet ergens je bij-"geloof" kwijt. Huilen


Ja precies.. kleine vosmerrie zijn dus lastig?? Kleine donkerbruine of zwarte of weet ik het was voor kleur niet dus??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, CharlesZ, nafkedemi, Talindos, Ubermetrics en 100 bezoekers