chaps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 16:54

ik vraag voor me verjaardag chaps (21 juni) maar nu vroeg ik me af welke schoenen jullie daaronder doen. zou ik palediums eronder kunnen doen? alvast bedankt Knipoog


essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:59

ik heb altijd me blackstones onder me chaps, zijn eigenlijk de enige schoenen waar ik goed grip mee kan houden, of het ook echt veilig is, dat weet ik niet. Schijnheilig maar dat is met palladiums denkik hetzelfde! Maar er zijn geloof ik echte paardrijschoenen te koop, dus misschien met je eens gaan kijken wat dat kost!

Groetjes

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:52

ik heb er jodphur laarsjes onder.
Ik heb ook wel met van die werkschoenen gereden (soort blackstone)
maar dan heb ik toch vaker last dat ik met mijn voeten in de beugels blijf hangen.
nu heb ik laarsjes met chaps en ik heb daar nu geen last van.

linda

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 18:51

Ik had altijd werkschoenen met stalen neuzen aan als ik chaps om had. Ik heb daarvoor wel extra ruime beugels gekocht voor de veiligheid.
Maar ik loop altijd op werkschoenen met stalen neuzen en dan was het makkelijk om even chaps om te doen.
Zeker met springen, met dressuur had ik meestal wel laarzen aan.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 18:59

maar denken jullie dat ik wel mun palediums eronderaan kan?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 21:17

Ik heb mn chaps op adidas gypen Haha! Sorry maar die jophur laarsjes vind ik zo Misselijk hihih daar ga ik echt niet mee over straat mert mn gymen wel, tis ook veilig gewoon een gladde zool allen als het heeft geregent schiet ik weleens uit de beugel Haha! Ik wil stalschoenen gaan openn, hoe duur zouden die ongeveer zijn????????? doegiesssssssss Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 21:20

Ik heb nog stalschoenen te koop.... *hint hint hint* die je heel goed onder je chaps kunt dragen. Haha! (daar zijn ze ook voor)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 21:24

Nathalie schreef:
Ik heb nog stalschoenen te koop.... *hint hint hint* die je heel goed onder je chaps kunt dragen. Haha! (daar zijn ze ook voor)


Zijn ze nog goed welke maat en welke kleur erg geinterreseert Haha! bij tente kamp waren ze 5 euro ga je eronder }> nee hot grapie

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 21:25

met gympen rijden is best gevaarlijk er zit geen hak onder waardoor als je voet door de beugel glipt hij ook door glipt en niet op t hakje blijft haken (en dus om je enkel kan schieten, leuk idee als je valt dat je beugel om je enkel zit). ook stalen neuzen zijn niet aan te raden. als t paard dan op je tenen gaat staan en t ijzer buigt toch mee dan zit je lekker klem met je tenen wat me ook niet egr egzond lijkt.
het belangrijkste is dat je een zool hebt waar je redelijk wat grip mee kan uitoefenen en dat er een hakje onder zit. de veters kunnen onder de chaps zodat die niet in de weg zitten (en volgens mij was dat t belangrijkste) ik rij meestal met mijn mountainhorse schoenen en heel af en toe met waterdichte jodphurs, maar die zitten lang niet zo lekker.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:38

hoi Lin_,

ff off-topic maar ik mijn smid ooit gevraagd waarom hij geen schoenen met stalen neuzen droeg. Antwoord: Als een paard daarop gaat staan kan je in het slechtste geval je tenen kwijt raken. De neus van de schoen houdt het wel, de rest niet met alle gevolgen vandien


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:12

Marjolein schreef:
met gympen rijden is best gevaarlijk er zit geen hak onder waardoor als je voet door de beugel glipt hij ook door glipt en niet op t hakje blijft haken (en dus om je enkel kan schieten, leuk idee als je valt dat je beugel om je enkel zit). ook stalen neuzen zijn niet aan te raden. als t paard dan op je tenen gaat staan en t ijzer buigt toch mee dan zit je lekker klem met je tenen wat me ook niet egr egzond lijkt.
het belangrijkste is dat je een zool hebt waar je redelijk wat grip mee kan uitoefenen en dat er een hakje onder zit. de veters kunnen onder de chaps zodat die niet in de weg zitten (en volgens mij was dat t belangrijkste) ik rij meestal met mijn mountainhorse schoenen en heel af en toe met waterdichte jodphurs, maar die zitten lang niet zo lekker.


Je moet idd erg goed opletten als je schoenen met stalen neuzen koopt. Ik koop ze via een bouwbedrijf en deze schoenen hebben een keurmerk. Niet goedkoop, wel veilig.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 19:30

mijn palediums hebben wel een hak. en hoe duur zijn chaps ongeveer?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:00

ik heb gewoon dr. Martens eronder... wel ouwes want nieuw zijn ze bijna 200 gulden... sitten heerlijk en rijden ook verrukkelijk... officieel mag het niet maar ik doe het stiekum Haha!

....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:30

lysie schreef:
en hoe duur zijn chaps ongeveer?

mijn chaps waren maar 50 gulden, maar die zijn werl snel versleten, je heb ze al vanaf 40 gulden dat is ehhhhhh......... 20 euro Haha! maar wil je gede kosten ze wel 60 euro de meine zien er niet meer uit en ik heb ze nog maar een half jaar je kan ze ook niet wassen Verdrietig Huilen maar ik ga goeie kopen Haha! doegggggg

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 16:12

heey

heel erg bedankt allemaal, ik ga gewoon binnenkort even kijken hoe duur het allemaal kost enzo.


lysanne

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:03

ik rijd altijd met chaps, ook mijn privelessen. tenzij het erg warm is (30 graden) Boos! dan rijd ik met een 'normale' rijbroek en rijlaarzen. mensen vd manege herkennen me dan bijna niet trouwens, grappig! Haha!

het fijne ervan is dat je ze simpel af en om kan doen. en als je echte kwaliteits-chaps hebt (denk ca. E200,-) gaan ze geweldig naar je lichaam zitten. Bovendien vind ik het stoerder en mannelijker staan Cool , maar dat is heel persoonlijk. je zit ook lekker stevig in je zadel (leer op leer).

die goedkope hippodrama onzin Extreme duivel van onder de E100,- zit voor geen meter. mijn advies, leen eens goeie kwaliteit chaps van iemand, om het gewoon een tijdje uit te proberen.

Amor Vincit Omnia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Finesse, Getty_Maan en 38 bezoekers