Ruiters en rechters

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Ruiters en rechters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 21:01

Is ruiters en rechters een mooi en duidelijk boek? Waar ook goede dingen over dressuur in staan? Ik vind het boek handboek voor een ruiter ook heel goed, die heeft de bibliotheek bij mij en die leen ik vrij vaak, maar ruiters en rechters lijkt mij ook goed, maar die heeft de bieb niet, dus die zou ik moeten kopen als ik hem wil hebben. Is het een goed boek waar je ook echt iets aan hebt?

Druk druk druk... Knipoog


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:08

R&R is voor mij het paardenboek dat iedereen in de kast hoort te hebben en minstens 2 keer gelzen moet hebben.
een super boek soms wat langdradig en ik moet sommige dingen 2 keer lezen voor ik het snap wat hij bedoelt maar ach die man weet hoe het moet en kan het onder woorden brengen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:16

Ik sluit me volledig bij Nimber aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:25

mijn moeder heeft het ooit gekocht voor sinterklaas voor haar en mij Lachen omdat ze hoorde van haar toemalige instructrice dat je dat MOEST hebben.

ik heb het doen ff doorgekeken (was 12 ofzo) en besloot dat er 'vage onzin' in stond. (leuk he die pony'meisjes Knipoog )

ik heb het onlangs weer eens uit de kast gehaald en hier en daar wat gelezen, en alles sloot nu perfect aan bij mijn rijkunstige ideeen van nu.

ik ga het binnekort helemaal lezen, ik denk dat je er zeker veel van kan leren!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:32

En ik kom er gewoon niet door heen. Ben al 3 x erin begonnen om steeds op blz. 10 weer te eindigen. 't is mij dus te saai/taai.
Dus ligt nog steeds ongelezen in mijn nachtkastje (of all places Haha! )

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 00:16

Ik ga helemaal met Kim mee. Mijn paardrij-"bijbel".

Nulla tenaci invia est via

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:09

Mijn manier van rijden is veel beter geworden sinds ik dat boek gelezen heb. Laat ik het zo zeggen: ik kon datgene wat in de les verteld werd beter toepassen doordat ik de theorie erachter ken.

Vorig jaar heb ik hem gelezen en komende zomer pak ik hem er weer bij!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:06

Kunnen jullie me zeggen wie het boek geschreven heeft en/of een ISBN-nr. erbij? Vraag ik aan m´n schoonmoeder of ze dat voor me kan kopen, klinkt iig interressant!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:10

Van Divoza.com Haha!

Ruiters en Rechters (bst.nr.: 90051)
De auteur Ernest van Loon publiceerde regelmatig en met een enorm succes artikelen in de Nederlandse paardensportbladen. In dit unieke boek benadert hij de rijkunst op zijn geheel eigen wijze, een manier die gezien het succes van zijn artikelen aanslaat bij de lezers. met zijn jarenlange ervaring op paarden gebied behandelt hij de rijkunst niet alleen voor de upper ten of voor beginners maar maar voor al diegenen die met de hippische sport bezig zijn. Ruiters en rechters is een boek dat de lezers leidt naar een goede basisafrichting en een fraaie paardensport in alle sectoren. Vele handelingen zijn geïllustreerd met instructief, uniek fotomateriaal. Een must voor iedere paardensportliefhebber!
Euro 24.50 - NLG 53.98


Afbeelding

Het ISBN-nummer weet ik niet...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:19

Fijn, bedankt Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

DEEL II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:21

Ruiters en Rechters deel II wordt straks opnieuw uitgegeven, de eerste boekpresentatie is op Indoor Brabant.
Volgens mij is dit een soort bundeling van de artikelen die van Ernest van Loon in de Hoefslag zijn verschenen, ik heb zo'n vermoeden dat dat iets leesbaarder is dan deel I. In een interview met hem uit de Hoeslag van een jaar of wat terug zei dhr. van Loon ook dat Deel II volgens hem 'beter' was. Dus misschien is dat ook een optie?


ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:27

Heeeee, komt deel II ook weer uit? Dat zijn goede berichten. Ik heb zowel deel I als deel II al staan.
Het ISBN-nummer van deel I is 90 5439 077 8

Ruiters en Rechters is DE bijbel voor de paardrijdende wereld. Het is hier en daar wat taai, soms een beetje langdradig, maar aan het einde absoluut de moeite waard.
Deze boeken degraderen de rest tot nuttige bij-informatie, ongeacht welke rijstijl je hanteerd.
Hij geeft les zoals hij schrijft, ik ken mensen die bij hem hebben gelest, streng en rechtvaardig. Hij weet zo gigantisch goed aan te geven waar zich de problemen bevinden, zelfs als je gewoon aan de bar met hem zit te praten. Dat heb ik twee keer gedaan en hij gaf feilloos aan waar mijn problemen zaten. Helaas heb ik nooit de instructie kunnen vinden die dat vervolgens weer adequaat op konden lossen, maar we rijden nog en ik probeer steeds weer opnieuw z'n opvattingen toe te passen, met wisselend succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:44

Ik vind R&R ook een heel goed boek dat niet in je verzameling mag ontbreken, alleen wat ik niet begrijp is dat het als bijbel voor de ruiter wordt gepresenteerd. Het is een boek dat gaat over een correctiemethode voor verreden paarden. Als je een zuiver boek zoekt over rijkunst, is dit niet echt een aanrader denk ik. Tenzij je het goed interpreteren kunt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:21

Goed boek, inderdaad had het wat inhoud betreft gehalveerd kunnen worden, schrijver vervalt nogal eens in herhaling.... Haha!

Wat ik wel ontzettend storend vind is de houding en met name die van de handen van de ruiters op de foto's. Les 1 die ik ooit kreeg was: handen rechtop, polsen naar buiten.... Niet dat ik altijd zo correct zit, maar goed, ik sta dus ook niet als een "goed" voorbeeld in een boek.... }>

Hij was nogal baanbrekend met zijn "corrigerend weerstandbiedende hand" en met het voorwaarts neerwaarts rijden. In die tijd was dit allebei "not done" en nu past iedereen beide items geloof ik wel eens toe! Die man heeft dus aardig wat bereikt!

Ik ben erg benieuwd naar deel 2 en zal dit zeker aanschaffen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:55

het is HET boek wat je eigenlijk niet mag ontbreken.heel informatief en echt ik vind dat hij het super verwoord en uitlegt.soms is de stof wel taai hoor en het beschrijft ook niet alle oefeningetjes die er zijn,maar komt neer op:de basis de basis en nog eens de basis.als je dit boek volgt dat zit je basis helemaal goed en zul je daar ook altijd weer op terug kunnen vallen.ik gebruik sommige dingen ook voor mijn aangespannen pony!

soms is het beter om te zwijgen

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 08:31

Ik ben bijna jarig dus ik ga hem nu voor mijn verjaardag vragen ben benieuwd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, ComscoreBot, Hjartje, Kopmeeuw, laura22, Maanon_ en 32 bezoekers