Hoeveel paarden gezien voor aankoop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Hoeveel paarden gezien voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 13:50

Hoeveel paarden hebben jullie gezien voordat je je paard hebt gekocht?
Ik heb er nu 9 gezien en hoop dus dat de 7e vandaag wordt goedgekeurd.

Ik heb totaal 2000 km gereden om die 9 te zien en had ook met mezelf afgesproken dat ik het even opzij zou leggen als er nu niets bijzat.

En toen was het 7e paard Maddox en die was toch wel erg leuk en precies wat ik zocht. Toch nog even naar nummer 8 en 9 geweest maar die waren t echt niet.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:05

Ik heb tot nu toe nooit veel paarden gezien voordat ik kocht...
Misschien mazzel, maar waarschijnlijk ook wat 'instinct' vaak heb ik die mensen aan de telefoon en als ik dan geen kriebel in mijn buik krijg is het gewoon niets... ik ga dan ook niet meer kijken.
Maakt overigens niet uit of het een handelaar of particulier is.

Als ik nu een beetje terug kijk naar de laatste paarden...
Lester, was eerste...
De Gentleman was 3e, diegene die ik ervoor heb gezien heb ik geld op geboden maar werd die verkocht aan een andere geïntresseerde.
Ozep was 1e, nog wel 2 andere op dezelfde stal bekeken maar keuze was al gemaakt.
Triumph was 1e.
Aag was 1e.
Brechtje was 1e...

Mmmm, vaag hoor Haha!
Oh ja, tussen de Gentleman en Triumph heb ik er eind vorig jaar ook nog 1 bekeken, maar dat dier was slechts 1.60 terwijl er over de telefoon duidelijk gesproken was over een paard van 1.65 Frusty

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:25

Ik ben ook zo'n gek hoor, die stad en land afvliegt op zoek naar een tof paard...
Ik zie het eigenlijk meteen, het paard is het wel of het is het niet. Doe soms nog wel uit beleefdheid een proefritje, maar eigenijk is de uitslag bij het eerste gezicht al bekend.
En als het paard het zou kunnen zijn, tja, soms moet ik dan even wachten totdat het paard klinisch gekeurd is.

Overigens, eerdaags ga ik weer op strooptocht, ditmaal op zoek naar een gezellige ruin voor de plezier ende vermaak, ik heb me vast voorgenomen niet verder dan 30km van mijn huis te zoeken! Schijnheilig

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:34

De vierde die we bezochten was precies wat we zochten,
maar werd later afgekeurd. Nog een hoop ellende gehad omdat
de verkoper haar niet terug wil nemen.
We zijn nu wat kieskeuriger geworden en gaan ook niet
meer kijken als de verkoper geen proeftijd wil.
Er staat er nu 1 op de nominatie om bekeken te worden.
Ik denk dat we ook wel de 9-10 halen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:18

Om echt definitief te kopen heb ik voor Tjo geen enkel ander paardje gezien/gereden.
In al die jaren voor Tjo dr aankoop heb ik me genoeg kunnen orienteren op wat ik wilde en wat vooral niet en behoorlijk wat kennis opgedaan.
Heb nog geen seconde spijt gehad.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:30

Jur was de derde. Het eerste paard daar was ik helemaal weg van, maar die werd afgekeurd. Ik was er kapot van! De tweede was te groen en te duur. Toen zouden we even wachten met zoeken want ik zat ook met examen. Maar ik moest en zou nog een keer gaan kijken bij een advertentie van een 'bruine merrie van 3 jaar'. Dat was Jur. Het grappige is dat ik altijd een donkerbruine merrie wilde met een kolletje. Dit bleek niet uit de advertentie maar Jur was dat dus. Toen ik haar zag staan, was ik al verkocht. Het kon me niet eens meer schelen hoe ze liep! Haha!

Razin was de eerste. Schijnheilig
Ze lag op een ochtend naast Jur in de box, en toen wist ik al: deze gaat nooit meer weg. Ze is geweldig, net als haar moeder. Lovers

Voor Cres hebben we er een paar gezien en gereden. Maar we zagen Cres zijn kop op een foto en wisten allebei: deze wordt het. Hij was broodmager en verwaarloosd, maar liep wel geweldig (los in de bak).

Het is eigenlijk het gevoel waar ik op af ga, of ik in een paard geloof en wat hij me 'verteld'.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:41

mijn haflinger (eerste pony) kocht ik blind meteen
het was het eerste paardje waar ik naar ging kijken
na 2 wkn kwam ik er toch achter dat hijniet was wat ik zocht
hij was te klein en te saai
ik wou een slank dames paardje met pit
en toen heb ik stad en land afgebeld
Een sprak me heel erg aan.Ben toen gaan kijken en een paar dagen later nog een keer.
Ze wou eigenlijk niets van me weten (heel eenkennig)
maar toen ik haar zag lopen Kwijl Kwijl
ik was echt verkocht!
Het heeft even geduurd voor ik haar vertrouwen had, maar nu is ze niet meer van me af te slaan Knipoog

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:56

Witney had ik gekocht bij het vierde adres waar ik was gaan kijken. Ik had bij de tweede wel 4 Haflingers gezien. Toen Witney afgekeurd werd, heb ik nergens gekeken tot ze weg was. Sheril was de tweede waar ik weer was gaan kijken. Nu moet ik wel zeggen dat ik op zoek was naar een heel specifiek paard en van de meesten al een foto had gezien (ik heb ook een paar foto's teruggestuurd die me helemaal niet trokken).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:01

Robin was bij ons de 3e. Voor hem was ik nog wezen kijken bij een leuke vos, (achteraf blij dat t m niet was geworden, was een C pony..) ik mocht hem op proef, en toen ik belde om te zeggen dat ik m op proef wilde was hij al verkocht.. Huilen Daarna een schimmel maar ik kreeg geen kriebels zullen we maar zeggen dus het was niks. Haha! Toen Robin, en dat was gewoon liefde op t eerste gezicht! Lovers

Nu heb ik dus Camilla en daarvoor hebben we er een stuk of 7 bekeken denk ik, ik weet niet meer precies.. Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:56

Wietze was de eerste die we bekeken. Liefde op het eerste gezicht Lovers
Eerst ben ik er naar toe gelokt (ik wist het niet, best wel moeilijk om iemand naar de andere kant van NL te lokken) en toen daar verteld. Toen gereden op hem, en natuurlijk geknuffeld.
Toen thuis een stal gebouwd en een maand later hebben we hem opgehaald. Lovers

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:58

geen één; mijn paard was op onze stal geboren, toen zei ik al; als ie 3 is, wil ik em hebben. Toen hij 3 werd was ik toevallig paardloos en heb hem toen gekocht. was dus altijd al mijn droompaardje, ik had mazzel dat hij nog niet verkocht was.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:13

pendro was de eerste die ik heb gezien.

ik zag een foto op ibazar en ik was meteen verkocht.
2 weken later stond hij bij ons op stal.
ik heb er nog geen 1x spijt van gehad.

ik hoop voor je dat hij word goedgekeurd.

linda

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:40

Kaminka was de zesde die ik zag en ondanks dat ze zo verwaarloosd was en belabberd reed, zag ik toch wat in haar en heb haar (ongekeurd! Had geen zin, zo rottig was ze er aan toe) toen gekocht.

Toon was ooit liefde op het eerste gezicht als manegepaard. Lovers

Soliste was van een kennisje en zij vroeg me of ik haar paard wilde kopen omdat ik daar zo gek van was.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:42

Ik was al jaren verliefd op Nikita en heb me suf lopen rekenen tot het moment kwam dat ik het allemaal kon bekostigen. Dus bij mij was het paard er in principe gewoon al voordat ik tot koop overging.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:16

omdat het nog maar een veulentje was en ik hem zo lief vond wilde ik eigenlijk niet meer verder zoeken naar wat anders of een ouder paard. Dit was het voor mij helemaal. Lief koppie erg nieuwschierig, kan heel leuk lopen was al best wel op zich zelf met 3,5 maanden oud.Dus dit zou m'n droompaardje worden en gelukkig heb ik hem kunnen kopen en ben er echt heel erg gelukkig mee.
Hij heeft m'n leven ook weer wat kleur gegeven jij geeft hem jou liefde en die krijg je ook van hem weer terug Lovers

Wodan en ik onderweg in de M2

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:34

Toen ik Beau zag was ik meteen verkocht! Heb nooit een paardje gezocht, wilde ook nog niet kopen, eerst nog effe lekker verder lessen op een manegepaard. Ik kwam via de manege bij een fokker die de paardjes op een heeeeeele diervriendelijke en lieve manier zadelmak maakte....en daar stond-ie op stal.... Lovers

Maarreh Manon, is-ie nou door de keuring gekomen en mogen wij je feliciteren?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:52

Ik ben eigenlijk nooit op zoek gegaan naar een paard, ik ben er tegen aangelopen en ik zag er wat in. Zo is het met al mijn paarden gegaan. Als het dan zo is dat ik een bepaald gevoel bij een paard krijg en hij/zij gaaat niet meer uit mijn hoofd dan weet ik dat het goed zit.


Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 22:26

Ik geloof dat ik dan wel de kroon span. Ik heb zoveel paarden gezien voordat ik Fitz kocht dat ik het niet eens meer weet.

Ik had wel een heel eisenpakket waar mijn nieuwe paard aan moest voldoen en heb heel wat 'bokken' Pling (hoe toepasselijk) gezien voor idioot hoge prijzen.

Ik ging ook eigenlijk voor een ander kijken op de handelsstal waar ik Fitz vandaan heb, maar opeens kwam hij met Fitz op de proppen.
Liefde op het eerste gezicht Lovers van mijn kant.
Ook het rijden ging helemaal geweldig.
Ik ben nog wel een paar keer ook onverwacht teruggeweest met diverse mensen zodat ik echt een goed oordeel kon vellen.
Zelfs in de tussentijd nog andere paarden bezocht, maar uiteindelijk toch gezwicht voor Fitz.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 22:48

Meestal koop ik jonge paarden en pony's.

Het langst heb ik over de zwarte merrie (toen jaarling) gedaan. Ik denk dat ik toen wel zo'n 25 tot 30 cobs had gezien. Heel NL door en bij alle grote fokkers langs geweest. In de stromende regen heb ik haar 3 minuten los in de bak gezien.

Verder kom ik altijd op een vreemde manier aan pony's en paarden.
De laatste, Samson, komt binnenkort en die heb ik nog niet eens in het echt gezien... Alleen een paar foto's en het papier. Ook dit is een jaarling.

Bij de vos (7 jarige) duurde het even voordat ik haar kon kopen, ze was eigenlijk niet voor de verkoop geïmporteerd.
Ik had haar 1x 5 minuten in de wei zien lopen in een koppel.

De bruine (7 jarige, net zadelmak) heb ik 10 minuten gereden en meer ook niet.

Verder heb ik al een keer meegemaakt dat ik een merrie had gekocht en bij het ophalen een week later, kwam mijn vader aan met de mededeling dat hij er nog 1 bij had gekocht. Leuk pa, we zijn met een 1,5 paards trailer...

Of ik werd vanuit Engeland gebeld dat iemand een pony had gezien die mij wel zou passen, tja, daar moet je dan ook maar op vertrouwen Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:12

Okey, ik toen ik hoorde dat de stalling en alles rond was en dat we bij paardjes gingen kijken, werdt meteen gezegt: we houden het in Brabant...
1e was een arabische merrie van een kennis
2e was een welsh
3e was een andere welsh, die we later bij een stal te koop aangeboden kregen! (zag er heeeel anders uit)
4e keer bij een stal wezen kijken, vlakbij, dat was echt NIX!)
5e keer, arabische merrie
6e keer naar een haflinger ruin
7e keer haflinger merrie
8e keer: TOSCAR!
En dat was de eerste... ik zag hem en DAT WAS HEM! Lovers
(van dat proefritje weet ik alleen: SUPER!)
en me pap ging dus overhandelen over de prijs... en ik stond daar echt zo van: DAN BETAAL IK DAT VERSCHIL WEL! Haha!

Ik had dat ok heeel erg, van dan belde ik en dan had ik al zoiets van NEEEHEE... of ik belde en had zoiets van JA... en dan gingen we kijken, was het helemaal niet het paardje wat ze beloofde!

Hopen dat Maddox wat is!
Succes!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:44

Pffff ik denk dat ik er zeker 35 heb gezien. Degene die mee was was zeeeer kritische en de meeste waren dus niet goed. Ofik was er niet blij mee.

Leysander vond ik uiteindelijk gewoon bij mij op stal. Kees had hem die morgen bij een boer meegenomen die hem kwijt moest. Ik ben er ´s avonds gelijk op gegaan en ik voelde me thuis. Ze hadden nog 3 andere staan maar daar zaten teveel nadelen aan. Oke bij leys ook maar ik zat lekker.

Voordeel van veel paarden zien is dat je op een gegeven moment weet wat je niet en wel wilt. Ik zou ook altijd aanraden veel paarden te zien vooral als je nog niet helemaal weet wat je wilt Haha! .

Veel plezier met maddox.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:00

Ik heb niet gezocht. Ik verzorgde Den al bijna een jaar en toen waren mijn ouders er eindelijk mee eens dat ik hem mocht kopen. Als ik op zoek had gemoeten had ik niet geweten of ik nu al een eigen paardje gehad had. Ik weet ook niet of ik dat wel helemaal gewilt had. Dan had ik Dennis voor een deel op moeten geven omdat ik dan gewoon niet genoeg tijd had gehad.
Maar 1 ding is zeker. Dennis blijft. Heel misschien als ik echt te groot(en vooral te zwaar) word komt er een ander bij maar nooit ipv Den.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:42

Mijn schimmeltje was de eerste. Mijn instructrice was helemaal weg van hem en heeft mij getipt. Een vriend van haar had hem op stal staan. Hem zien was nog slechts een formaliteit....

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:19

bij dit paard geen een
bij mijn vorige 2
en bij de pony's ook altijd de eerste

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:22

ik heb een hoop paardjes gehad voor Car allemaal fjordenbeesten.
De eerste was van de paardenmarkt, Max noemde we hem, hij was pas 2 jaar, afgekeurd Verdrietig volgende van de zelfde handelaar, was 1,5 jaar echt een lieverd, hinkikte al naar me na 3 dagen. We wilden toch een oudere, al ingereden(weinig tijd Frusty ) Toen van een andere Handelaar een mooie stamboek merrie met papieren dus, maar ook afgekeurd. hierna een fjorderuin van particulieren, goedgekeurd maar na een tijdje omgeruild voor Carlosje. We wilden toen ook geen fjord meer, maar een 'gewoon' paard/pony.

gr kathelij


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Bontfire, Cjuan, Contemplate, ferropaard, Fly_high, Hanneke137, Hjartje, Inney, Kruidz, laura_estee, Lenora_C, Maanon_, maitestar23, MiniTrex113, rocky_1995, RoosDeG, wisja, YandexBot, Yentaah en 132 bezoekers