Vakanite bij Punktur in Polen (foto`s)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Vakanite bij Punktur in Polen (foto`s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 23:34

Vorige week ben ik met goede kennissen een weekje naar Polen geweest.
En wel naar Punktur (Yslands paardenbedrijf wat eerst in De Punt zat) waar ik twee jaar terug stage liep. We hebben er gek(r)ampeerd in de appelhof en natuurlijk iedere dag lekker Yslands gereden. Vooral dat laatste was leuk want we hebben er veel geleerd en ik ben verschrikkelijk geinspireerd weer terug gekomen!

Maar goed, hier de foto`s

Afbeelding
Usp, een 5 jarige merrie waar ik daar een keer mee reed.

Afbeelding
Hier wordt de hele kudde over het erf naar de stal gedreven. De meeste rijpaarden kwamen uit deze groep.

Afbeelding
Kudde in de stal
Voor het rijden werden de benodigde paarden altijd naar de paddock binnen gedreven om eeuwenlange met het -halster-in-de-hand-meeloopmiddagen te voorkomen *LOL* . Wel zo makkelijk met een paar hondjes die de club wel even de stal indreven.

Afbeelding
Voor het rijden kregen we altijd zitles in de stal.

Van de paarden wilde picserver niets meer uploaden .
Hier dan nog maar wat omgevingsplaatjes:

Afbeelding
Ik die iets schrijf bij de rivier de Bobr. een heel ondiep riviertje met veel kiezels op de bodem. Het was slecht 20 tot 100 cm diep maar je kon er bij de zeer hete dagen wel lekker verkoeling zoeken.

Afbeelding
Ik in Lwowek Slaski, een stadje in de buurt

Helaas wilde Picserver niet erg meewerken bij dit foto verslag en vond alle meest mooi foto`s onuploadbaar Frusty .

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:47

Leuke Foto's!! *LOL* Ik vind IJslanders echt leuke paarden, ondanks dat ik nog nooit eentje bereden heb! Bloos En die honden zijn wel goed afgericht om zoveel paarden goed te kunnen sturen!
Beetje jammer alleen dat sommige foto's gedraaid staan!! Helaas..

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:02

Wow mooie foto's mellien!!!! Proberen later nog wat paardenfoto's upteloaden... Ben benieuwd hoe jij op een ijslander rijdt Pling

:){

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:18

Ik heb 2 jaar geleden een keer een rit gemaakt bij Punktur toen ze nog in NL zaten was erg leuk. Loopt het bedrijf daar ook goed? Wat ik toen erg grappig vondt was dat iedereen een klein gesprekje met die man had en aan de hand daarvan een paard kreeg toegewezen, en dat iedereen op een ijslander zat die erg goed bij je paste. Terwijl die man niet eens echt naar je rijervaring vroeg. ( er was vantevoren wel gevraagd of we konden rijden hoor!) Maar ik bedoel meer ook qua karakter.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!


Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:38

Mooie foto's hoor. Ik krijg steeds meer zin om weer te gaan. Ik moet nog even wachten tot kerst.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:53

remi schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een keer een rit gemaakt bij Punktur toen ze nog in NL zaten was erg leuk. Loopt het bedrijf daar ook goed? Wat ik toen erg grappig vondt was dat iedereen een klein gesprekje met die man had en aan de hand daarvan een paard kreeg toegewezen, en dat iedereen op een ijslander zat die erg goed bij je paste. Terwijl die man niet eens echt naar je rijervaring vroeg. ( er was vantevoren wel gevraagd of we konden rijden hoor!) Maar ik bedoel meer ook qua karakter.



Ja remi dat was lache...echt toppie van de eigenaar.. OK dan!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 14:14

remi schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een keer een rit gemaakt bij Punktur toen ze nog in NL zaten was erg leuk. Loopt het bedrijf daar ook goed? Wat ik toen erg grappig vondt was dat iedereen een klein gesprekje met die man had en aan de hand daarvan een paard kreeg toegewezen, en dat iedereen op een ijslander zat die erg goed bij je paste. Terwijl die man niet eens echt naar je rijervaring vroeg. ( er was vantevoren wel gevraagd of we konden rijden hoor!) Maar ik bedoel meer ook qua karakter.


Wat grapppig! Je bedoetl waarschijnlijk Anne die de les deed? Bij ons begeleidde hij ook telkens de ritten en verdeelde de paarden.
Punktur loopt in Polen ook best goed.

Marsu; ga jij met kerst weer? Wat gaaf! Het lijkt mij echt fantastisch ook eens te zien hoe het daar in de winter is. Wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen.

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:56

@Pjelk Misschien wel, ik ben vorig jaar 2 keer geweest, en dit jaar in mei ook. Ik hoop op een witte kerst. Ik wil toch eens proberen te skieen in het weiland( En dan hopelijk ook nog kunnen remmen voor de draad Haha! ).

Ik zit me te bedenken of ik je misschien ken. Je schrijft er 2 jaar geleden stage te hebben gelopen daar, en in die tijd kwam ik daar ook vrij regelmatig een weekendje langs.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:47

Ja, ik bedoelde idd Anne! Weet je misschien wat er met het oude bedrijf gebeurt is? En hebben ze alle paardjes meegenomen?

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:15

Dat ziet er wel leuk uit daar!
En dan met zoveel ijslanders, dan moet het wel leuk zijn.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar het lijkt me wel een keer de moeite waard, alleen dan het liefst mijn eigen paardje mee.

Nieuw profiel! Eindelijk

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 21:41

wyko schreef:
Dat ziet er wel leuk uit daar!
En dan met zoveel ijslanders, dan moet het wel leuk zijn.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar het lijkt me wel een keer de moeite waard, alleen dan het liefst mijn eigen paardje mee.


Mmh is wel erg bewerkelijk hoor, met je paard naar Polen... Allereerst gezien de reistijd (9 uur) maar ook omdat ze er volgensmij ondanks het toetreden tot de EU er nog een hele papierwinkel bij willen Scheve mond .
Bovendien zijn de Punktur paardjes ook wel erg leuk. Dus idd, wel een echte aanrader !

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 22:50

Oeps, de meeste foto`s zijn ineens verdwenen.
Hier nog maar een paar dan:

De kudde over het erf naar de paddock
Afbeelding

Gelieve het hoofd een beetje te kantelen Tong uitsteken
Afbeelding
De kudde in de stal/binnenpaddock

Afbeelding
Usp in de wei

Afbeelding
Zitles in de stal

Afbeelding
Ik die iets aan het schrijven ben bij de rivier de Bobr.

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:19

He Mellien, leuke foto's! Je hebt het dus goed naar je zin gehad in Polen.
Mijn deel van het krantje komt z.s.m.!!! Groetjes!!!

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9

germie

Berichten: 25908
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:36

Ziet er mooi uit, mooie stallen. Ze zijn volgens mij ook groter geworden dan in de Punt, of niet soms?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 16:27

germie schreef:
Ziet er mooi uit, mooie stallen. Ze zijn volgens mij ook groter geworden dan in de Punt, of niet soms?


Dat kan je wel zeggen! Er zijn nog niet echt meer paarden (ze hebben nu 50) maar er is wel heel veel meer land bij. Zo hebben ze nu 63 ha bij de boerderij en elders nog eens een 30 a 40. Iig ongeveer honderd in totaal. Twee ha per paard dus *LOL* .

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:03

leuke foto's zeg

lijkt me echt gaaf om eens heen te gaan

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Jill_

Berichten: 1931
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:34

Super coole foto's hoor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers