Moeilijk moeilijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Moeilijk moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 20:15

Ik heb er heel lang over gedacht om dit op bokt te zetten, maar ik doe het toch maar. ik zal het kort houden Haha!

Ik heb een 3-jarige ruin. Die heb ik al als veulen. Tijdens het inrijden ging het in het begin allemaal goed, hij was super braaf. Maar een keer schrok hij ergens van, ging er vandoor en diegene die hem vast had liet los...dus daar ging ik door de bak. Daarna weer erop, maar toen gebeurde er weer hetzelfde. Gevolgd: gekneusde ribben, 1 arm helemaal blauw en een heel dik onderbeen waardoor ik 3 weken niet kon lopen.

Nu is het probleem dus dat ik er zelf niet meer op durf (ja ik weet het, ik ben een enorm mietje en ik baal ook van mezelf). Een vriendin van mij is nu af en toe met hem bezig, maar het probleem is dat zij niks overlegd. Ze doet dingen en leert hem dingen aan zonder dat eerst met mij te overleggen. Probleem is dus dat ze ontzettend snel kwaad word en ik hier met haar niet over kan praten zonder enorm ruzie te krijgen. En dat wil ik liever niet.

Ik kan nu een paar dingen doen. Iemand anders zoeken (ik heb geen geld om hem te laten inrijden), maar dit is wel heel moeilijk. Ik kan hem verkopen en een braaf rustig paard kopen, maar dat vind ik laf. Ik wil zowieso een tijdje wachten en het paard de kans geven om het allemaal te verwerken.

Het is ook nog zo dat hij in een andere stad staat en ik er niet vaak naartoe kan. Ik ben al aan het proberen om hem dichterbij te stallen, maar dit is ook niet zo makkelijk.

wat zouden jullie doen? ik ben niet heel erg uitgebreid geweest dus als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt!!


Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:56

Zoek een meisje bij jullie in de buurt van de manege die aangeprezen word door de eigenaar die je paardje in kan rijden. Of gewoon eens kijken op een manege die jij goed genoeg vind! Ze willen het vast wel! Succes

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:01

Ik zou ook een ander zoeken. Het is en blijft jouw paard, dus ik vind dat die persoon toch wel wat met jou moet overleggen. Als ze dat niet doet dan zou ik een ander zoeken. Het is slecht dat ze er zo kwaad over wordt als je het met haar erover wil hebben. Heel veel succes in ieder geval.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:01

Hoi Tadano!

Bedankt voor je reactie! Het is misschien een optie, maar ik ben bang (niks tegen mensen van de manege, heb er zelf ook jaren gereden) dat zij daar niet voldoende ervaring voor hebben. Het probleem is namelijk dat mijn paard nu ontzettend bang is als je erop gaat zitten (springt alle kanten op, hij is gewoon bang nu). Er is echt een ervaren iemand voor nodig, maar die doen het meestal alleen tegen betaling.

Toch bedankt hoor en misschien ga ik toch eens een kijkje nemen, niet geschoten is altijd mis he?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:03

Wat dacht je van een instructeur of trice erbij?

Is die braaf bij dat andere meisje?
Dan zou je er met hulp van een lesgeefmens toch weer zelf op kunnen stappen?

Bij mij hielp het iig dat er iemand in het midden stond, sterkte mij en maakte me wat zelfverzekerder.

Je krijgt natuurlijk al een probleem omdat die verder weg staat en je dus minder met hem kan doen, dus zou hem wel proberen te verhuizen bij je in de buurt.

Dan kan je eventueel het verdere inrijden nog even uitstellen, weer gezellige dingen doen samen, en dan langzaam zelf weer beginnen of het door iemand anders laten doen.

Maar met een goed lesgeefmens erbij geeft het eht een fijn gevoel als je er door heen bent en alles met je paardje kan hoor
Zou gewoon even mijn gedachten uitzetten en erop klimmen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:04

Solide schreef:
Ik zou ook een ander zoeken. Het is en blijft jouw paard, dus ik vind dat die persoon toch wel wat met jou moet overleggen. Als ze dat niet doet dan zou ik een ander zoeken. Het is slecht dat ze er zo kwaad over wordt als je het met haar erover wil hebben. Heel veel succes in ieder geval.


Tnx Ilse! Ben blij dat ik toch niet de enige ben die vind dat je moet overleggen Haha!. Ik ben aan het proberen om iemand te zoeken, maar dat is lastig..of ze hebben de ervaring niet of ze willen er voor betaald worden (wat ik heel goed snap).


Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:08

AnnaBabs, er zijn ook mensen op een manege die hun eigen paardje daar hebben staan of een bijrijdpaard. Ik zie het bij ons er lopen daar sowieso 3 mensen die zo op een paard zouden stappen, waarvan 2 op de manege lessen

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:09

Sily schreef:
Wat dacht je van een instructeur of trice erbij?

Is die braaf bij dat andere meisje?
Dan zou je er met hulp van een lesgeefmens toch weer zelf op kunnen stappen?

Bij mij hielp het iig dat er iemand in het midden stond, sterkte mij en maakte me wat zelfverzekerder.

Je krijgt natuurlijk al een probleem omdat die verder weg staat en je dus minder met hem kan doen, dus zou hem wel proberen te verhuizen bij je in de buurt.

Dan kan je eventueel het verdere inrijden nog even uitstellen, weer gezellige dingen doen samen, en dan langzaam zelf weer beginnen of het door iemand anders laten doen.

Maar met een goed lesgeefmens erbij geeft het eht een fijn gevoel als je er door heen bent en alles met je paardje kan hoor
Zou gewoon even mijn gedachten uitzetten en erop klimmen.


Hoi Sily!

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik weet ook een hele goede instructrice die me kan helpen. Ik durf er dus alleen echt niet meer op. Heb het nog 2 keer geprobeerd daarna, maar hij springt echt alle kanten op. En ik had de vorige keer echt zo ontzettend pijn. Ik denk wel dat als ik een paar keer zie dat hij het braaf doet bij iemand anders dat ik er dan zelf zo weer opklim, maar nu durf ik niet en daar baal ik echt ontzettend van.

Verder is hij echt ontzettend braaf hoor..je kunt het zadel er zo opleggen, longeren, wandelen, poetsen, afspuiten...dan gedraagt hij zich voorbeeldig!

Ik denk ook dat als ik zelf bang ben dat ik dit op mijn paard overbreng (hij is daar heel gevoelig voor) en dat is voor het paard ook niet eerlijk. Hij moet iemand hebben waar hij vertrouwen in heeft.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:11

Tadano schreef:
AnnaBabs, er zijn ook mensen op een manege die hun eigen paardje daar hebben staan of een bijrijdpaard. Ik zie het bij ons er lopen daar sowieso 3 mensen die zo op een paard zouden stappen, waarvan 2 op de manege lessen


Heb je ook weer helemaal gelijk in...had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Bedankt dat jullie zo met me meedenken!
Tadano ik zal eens gaan rondkijken!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:12

Weekje Driessen Haha! of Walraven Haha! Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:15

AnnaBabs schreef:
Heb je ook weer helemaal gelijk in...had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Bedankt dat jullie zo met me meedenken!
Tadano ik zal eens gaan rondkijken!


Tis voor mij dat ie in Eindhoven staat, zou die hier in de buurt staan dan had je aan mij *letterlijk* geen kind meer:P

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:15

PhiaBink schreef:
Weekje Driessen Haha! of Walraven Haha! Verward


haha ja dat zou nog de beste oplossing zijn Haha! Ik durf ze alleen niet met nog meer werk op te zadelen..ze hebben het al zo druk.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:17

Tadano schreef:
Tis voor mij dat ie in Eindhoven staat, zou die hier in de buurt staan dan had je aan mij *letterlijk* geen kind meer:P


Tnx Tadano! vind het heel lief van je Haha! Jammer dat je niet in de buurt woont Tong uitsteken

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:31

AnnaBabs schreef:
haha ja dat zou nog de beste oplossing zijn Haha! Ik durf ze alleen niet met nog meer werk op te zadelen..ze hebben het al zo druk.


Druk hebben ze het zeker.
Ik weet nog iemand. Je kent haar ook. Vraag Lara!! Die is heel handig, absoluut niet bang en is dat soort krengetjes gewent. PB haar!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:47

Toch weer dr op met iemand ernaast (bitstukje en touw) en later longeren met jou erop. Langzaam weer het vertrouwen opbouwen?

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:07

als ik wat mag zeggen: jouw vriendin heeft helaal niet het recht om boos te worden! het is jouw paard en jij beslist wat er met dat dier gebreurt. Doordat je dan angstiger bent, betekend niet dat zij in een keer alle beslissingen mag nemen. ( dat moest ff, sorry hoor.)
Ik ben zelf ook wel eens bang geweest voor mijn eigen paard, dus ik ken je gevoel. Je wilt wel, maar je baalt dat je niet durft en dus ga je wat afstand nemen van je paard: oftewel je laat een ander er op rijden (heb ik ook gedaan, ik val je niet aan!)
Ik zou proberen om iemand te vinden die heel veel geduld heeft en dan samen met jou weer vanaf de basis begint. Daar hoort ook poetsen bij, longeren, voetjes geven en opzadelen. Voel jij je in die dingen weer honderd procent zeker. dan kan je misschien een keertje uitstappen als die ander gereden heeft. Je kan er nu wel opstappen, maar dat heeft geen nut, zolang jij nog (echt) angstig bent. Zeg tegen je vriendin dat ze of moet overleggen (of kan opduvelen... nee grapje) of dat je iemand anders hebt die wel overlegt en met jou samen aan de slag gaat. Anders zet je een advertentie op bokt voor hulp? Ik weet niet of je vriendin bokt kent? Zou dan wel banketstaaf zijn. Ik kan je alleen zeggen: ga niet over je eigen grens heen met je paard omdat een ander je "dwingt" iets te doen. Als jij je daar niet fijn bij voelt moet je het dus niet doen. Heel veel succes en ik hoop dat je straks weer met plezier op je paardje zit!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 10:44

Tnx Phia! ik zal eens kijken of ze daar tijd voor heeft en het uberhaupt wil doen..zou wel een mooie oplossing zijn Haha!.

Jantine2 bedankt! Maar het opstappen is dus juist het probleem, dan springt ie alle kanten op en dan krijg ik weer schrik.

Ik moet misschien ook even iets duidelijker zijn Haha!. Het is niet zo dat mijn paard al is ingereden. Voordat ik eraf viel had ik er pas 3 keer opgezeten. Daarna heb ik er nog 2 keer opgezeten en nu dus die vriendin van mij 1 keer..hij kan dus nog niks en is nu ontzettend bang als je op wil stappen, wat hij voorheen niet had, maar dat komt dus doordat ik eraf gevallen ben.

Teigetje008 heel erg bedankt voor je reactie! En ik deel je mening hoor over die vriendin van mij (dus mag je best zeggen)..ik vind ook dat zij moet overleggen, maar goed ik heb al een keer knallende ruzie met haar gehad en dat ging over het feit dat zij zonder te vragen een rosborstel had gekocht (het ging me niet om die rosborstel maar om het principe dat ze dat gewoon heeft te vragen van tevoren...dadelijk is het een hoofdstel of een zadel). Maar goed zij vind dus dat ze dat recht heeft, omdat ze tijd in mijn pony steekt en ik moet niet zo moeilijk doen over 3,50 (en ik krijg het haar niet aan het verstand gebracht dat het me niet om het geld gaat). Maar zo zijn er dus meer dingen.
Heel erg bedankt voor je medeleven en je tips! Ik ben al bezig met de basis dingen..dat gaat allemaal goed: voetje geven, zadel erop (geeft ie niks om) longeren, afspuiten, wandelen buiten..gaat allemaal perfect. Haha nu nog erop zitten...maar daar had Phia misschien al een oplossing voor Haha!

Iedereen heel erg bedankt! Ik ben ook blij dat jullie me niet afvallen op het feit dat ik niet meer durf...ik vind het ook ontzettend stom van mezelf (ik ben al met dat paard bezig sinds hij 4 maanden is en er is nog nooit iets raars gebeurd). Maar aan de andere kant word mijn paard onzeker van mij en dat vind ik echt oneerlijk voor hem.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:51

Ik denk dat het voor zowel jou als je paard heel belangrijk is om weer ff vanaf de basis te beginnen. Jullie zijn allebei geschrokken van jou val. En als het paard geen vertrouwen heeft in die vriendin van je, denk ik niet dat het heel erg veel zin heeft als zij erop rijdt. Zorg eerst dat jullie (jij en je paard) weer vertrouwen in elkaar hebben, en ga dan onder goede begeleiding er weer eens op zitten. Maar alleen als je er zelf voor 100% achter staat en je paard er ook klaar voor is!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:57

even wat anders, maar heeft hij geen pijn?? Omdat hij steeds zo raar doet als je wilt opstappen??
als dit niet het geval is, zou ik ook gewoon een ander iemand zoeken om er op te gaan rijden, jij loopt je alleen maar te ergeren en die vriendin denkt dat ze het goed doet omdat jij er niks van zegt. {als je niemand ander wil zou ik tohc tegen haar zeggen dat ze het niet helemaal goed doet, of laat haar les nemen}
suc6! Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:06

Leo_American en Kristie bedankt! Jullie hebben helemaal gelijk..ik moet ook vanaf de basis beginnen (en dat gaat gelukkig wel goed, ik ben allang blij dat hij niet ook bang is geworden voor het zadel Haha! ).
Kristie: Hij heeft geen pijn, heb ik naar laten kijken. Het is echt puur angst. Hij doet het ook altijd maar 1 keer...daarna is het over en wil hij eventjes niet meer lopen...en daarna doet ie weer normaal. Maar hij blijft het dus wel elke keer doen dat je erop stapt en dat heeft gewoon tijd nodig.

Het is ook niet zo dat hij die vriendin van mij niet vertrouwd hoor. Ze is op dit moment ook nog bezig met een andere 3-jarige en dat gaat ook goed en ze heeft het vaker gedaan (anders zou ik het ook niet aan haar overlaten). Het probleem is alleen dat ze niks overlegt en alles afkraakt...en ik geloof ook wel dat ze doorheeft dat ik dat niet fijn vind, want ik hoor haar niet meer over mijn paard en ik heb tegen haar gezegd dat ik hem dichter bij huis ga stallen.

Maar goed ik heb Lara gepbt, dus wie weet wat eruit komt.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 14:20

Nou goed nieuws!!

Lara heeft me terug gepbt en gezegd dat ze het graag wil doen!
Een vriendin van me heeft ook al aangeboden om hem vast te houden!

Zo zie je maar waar bokt allemaal goed voor is Haha!.

Gillian en Lara echt ontzettend bedankt!!!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:19

zie je wel gewoon doorzetten, en blij zijn om elke klein stapje wat goed gaat, OK dan!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 15:20

marjoleinie schreef:
zie je wel gewoon doorzetten, en blij zijn om elke klein stapje wat goed gaat, OK dan!


Bedankt marjoleinie!!!

gillian

Berichten: 4388
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:05

Graag gedaan hoor!!

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:16

zal een volwassene vragen een paar x ze komen helpen dat geeft jou misschien ook wat meer vertrouwen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Laj1, Lanoca, mino1, Pellelilly en 42 bezoekers