een andere oplossing voor manen inkorten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

een andere oplossing voor manen inkorten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 11:09

Carlos vind het vreselijk als ik zijn manen ga trekken, hij schud zijn hoofd loopt naar achteren en navoren. ik zet hem wel vast maar het lukt me niet om ze te trekken. Ik heb ook zo'n snijmesje, maar daar worden de manen niet mooier op. En normaal knippen is al helemaal niet mooi, zo recht Misselijk

Wie weet er een oplossing?

gr kathelijn

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 11:21

de oplossing: gewoon lekker natuurlijk houden.

vind ik het mooist en je hoeft je paard niet te vervelen.

( denk dat ik een van de weinige ben die natuurlijk mooi vind, maar ja ik heb dan ook een ijslander en daar zou het zonde zijn om aan de manen te komen)

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:34

Nikita heeft zulke dunnen manen dat ik er niet eens aan denk om ze te trekken. Ik doe altijd de schaar verticaal houden en dan op die manier de manen inkorten. Is een klus waar je wel een behoorlijke tijd mee bezig bent, maar het ziet er iig niet geknipt uit!

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:49

of je gebruikt na het knippen een uitdunschaar, dan het je ook hetzelfde resultaat als met trekken Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:07

Misschien nog even dooroefenen met mesje en schaar?
Het kan namelijk wel, knippen en snijden zonder dat het zo recht of gehakkeld lijkt.
In het begin had ik er ook veel moeite mee, maar nu wordt het mooi. Ik knip eerst op de juiste lengte, waarna ik het afwerk met het mesje. Die moet wel loeischerp zijn overigens!

Isolda doet het zelfde als jouw paard bij het trekken. Ik wilde haar daar niet meer mee plagen. Ze liep wel een paar keer een beetje verknipt rond, maar nu ben ik er handig in!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:41

Knippen met een efileerschaar.
Geeft een beetje 'rafelig' effect waardoor het er uit ziet alsof ze getrokken zijn als je er een beetje handig mee bent. Veel mooier dan met een gewone schaar en net zo makkelijk.

Verkrijgbaar bij een dierenwinkel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:41

met een uitdun kammetje! Dat gaat echt lekker.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:00

Nou genoeg opties dus!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:27

Ik knip al jaren. Eerst alle manen een kant op kammen, recht afknippen. Manen andere kant op kammen en weer recht knippen. Manen rechtop kammen en recht afknippen. Zo heb je de onderkant van de manen opgeknipt waardoor er niet meer zo'n strakke rechte lijn ontstaat.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:30

Met uitdunmesje en een schaar.
Bij Ilonka moet ik de manen achteraan (die net voor de schoft zitten zegmaar) niet gaan trekken, want dan houd ze niks meer over. Met een uitdunmesje kun je ze uitdunnen (duh) en met een schaar die je verticaal en een heel klein beetje naar links of rechts houdt kun je de manen wat korter maken. Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:41

kvika schreef:
de oplossing: gewoon lekker natuurlijk houden.

vind ik het mooist en je hoeft je paard niet te vervelen.

( denk dat ik een van de weinige ben die natuurlijk mooi vind, maar ja ik heb dan ook een ijslander en daar zou het zonde zijn om aan de manen te komen)


Idd, vind ik ook...lekker laten groeien Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:49

Ik knip de manen ook, om dezelfde reden. Schaar d'r in, niks bijzonders, kwartiertje werk. Het is inderdaad even lelijk, maar na een week zie je er niks meer van.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

manen aan de andere kant leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:56

Bij mijn verzorgpony legde ik de manen altijd naar de andere kant van haar hals en knipte ze aan die kant. Je krijgt ze dan vrij goed recht maar niet precies in een lijntje. Het ziet eruit alsof het getrokken is. Heel mooi hoor!!

Je moet gewoon je hand op de manen houden dan anders springen ze terug, en zo heb je meteen een mooie handbreedte.

succes ermee en groetjes!!

Maud

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:51

hmm... dus jullie zeggen dat knippen wel kan.. Ik ben ook weer beizg met Olisa twas net een fries.. ghehee... en das niet de bedoeling, al een deel getrokken, maar ik krijg ze niet kort genoeg ze beginta ls het te lang duurt te vervelen! Dus ik denk toch dat ik ook maar de schaar erin zet en dan met een mesje ze weer mooi maak... Nu jullie het ook zeggen dat het wel kan doe ik het..
had er al aan zitten denken, ze eerst afknippen en dan weer mooi getrokken laten lijken, maar wist niet goed of dat wel zou lukken, jullie zeggen dat het lukt, dus ik ga het doen!!!

kusss