pfff...wat ie me nu weer aan doet...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

pfff...wat ie me nu weer aan doet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 09:47

hoi hoi
er zijn mieschien mensen die weten dat ik naar india verhuis..
nu zij mijn vader :
we kunnen mieschien voor een weilandje kijken en een paardje dan kun je tenminste met paarden omgaan en dan mis je je verzorgponys niet zo erg...
ik heb echt er altijd van heb gedroom om een eigen paardje te hebben... OK dan!
maar het punt is : dat als ik naa 3 jaar terug moet ik dan dat paardje weer net zo veel moet missen als evi.....

voor mensen die niet weten wat er allemaal over india is :

mijn vader werkt bij philleps....en daar hebben ze hem nodig voor een klus of zo iets...en dat is in india...en dat is voor 3 jaar...dus nu gaan we verhuizen.

maare..wat z0uden jullie doen...gewoon een paardje nemen en daaraa moeten missen...of geen paardje nemen en niet zo veel met paarden kunnen omgaan maar niks hoeven missen.... Scheve mond
hellup !!!

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:20

Tja t is wat jij wilt. Lachen
Maar persoonlijk zou ik gewoon lekker een paardje kopen daar! 3 jaar is best lang, en 3 jaar niet rijden enzo is toch niet leuk?
Er komt altijd een tijd dat je afscheid moet nemen, bij jou is dat dan over 3 jaar. Maar daar moet je nu denk ik niet teveel aan denken.
Bestaad er geen mogelijkheid om het paardje mee te nemen terug naar Nederland?

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 10:45

tjaa die bestaat er wel..maar dat is ontzettend duur en ik vind het mieschien ook een beetje zielig om dat een paard aan te doen

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:29

wanneer je in india zit kun je dan ook gwoon op bokt blijven. Als je dan een leuke pony hebt moet je maar foto`s plaatsen

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:31

Ik zou zelf een eigen paardje nemen.. die kans krijg je niet vaak, en afscheid nemen is dan moeilijk, maar je moet het maar zo zien: als het goed gaat, heb je een superfijne tijd achter de rug, met leuke herinneringen.. Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:44

Ach jah, neem lekker een eigen paardje.
Zoveel mogelijk leuke dingen doen!
3 jaar niet rijden, pff, dan ga je je verzorgpony's echt wel veel meer missen.

I'm not weird, I'm gifted!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:49

Ag joh, neem lekekr 3 jaar ene pony daar, mischien dat hij mee terug kan?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 13:28

thnx voor de reactties...ik denk dat ik het dan maar doe..en jah ik kan op bokt blijven

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:30

en toch maar informeren wat transport kost?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:33

idd mssn kan je hem wel mee verhuizen, als dit niet mogelijk is gewoon over 3 jaar een heel goed tehuis vor hem zoeken.
ik zou het zeker weten doen, 3 jaar is heel lang zonder paarden Tong uitsteken

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:38

Ik GELOOOOOFFF dit niet. Ja joh, koop een paardje, wat geeft het dat je dat dier over drie jaar dan weer weg moet doen.
Hallo het gaat hier niet om een fiets die je tegen een lantaarnpaal aan zet. Jeetje, denk even na mensen. Ik snap niet dat jullie hier zo gemakkelijk over denken. Niet te geloven. Dan pas jij je maar lekker drie jaar aan zonder paard, misschien kun je daar ergens rijden, weet jij veel. Ik zou eerst hier eens naar informeren, voordat je voor drie jaar een paard koopt.

Ik zou toch even helder na gaan denken als ik jou was. Tjongejonge.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:32

Wiesje schreef:
Ik GELOOOOOFFF dit niet. Ja joh, koop een paardje, wat geeft het dat je dat dier over drie jaar dan weer weg moet doen.
Hallo het gaat hier niet om een fiets die je tegen een lantaarnpaal aan zet. Jeetje, denk even na mensen. Ik snap niet dat jullie hier zo gemakkelijk over denken. Niet te geloven. Dan pas jij je maar lekker drie jaar aan zonder paard, misschien kun je daar ergens rijden, weet jij veel. Ik zou eerst hier eens naar informeren, voordat je voor drie jaar een paard koopt.

Ik zou toch even helder na gaan denken als ik jou was. Tjongejonge.


wat is daar nou mis mee, ik koop ook een pony (op mijn 14e) waarvan ik weet dat als ik ga studeren hem waarschijnlijk niet kan houden (als ik 18 ben). Het is bijna onmogelijk om een pony je hele leven te houden, de mensen die een a/b ponytje kopen voor hun kind zullen die uiteindelijk ook maar een paar jaar houden ivm groei. Zo gek is het niet. Een paard kan ook heus wel weer wennen aan een goed baasje als het verkocht en misschien kan ze em over een tijd wel gewoon meenemen naar huis( als het lukt met de kosten).. Ik zou het ook gewoon doen, 3 jaar is vrij lang, lang genoeg om een paard te hebben!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:44

gewoon een paard nemen hoor. kan je er lekker drie jaar van genieten.
en misschien mag hij daarna wel mee naar nederland. je moet je ouders zien te betrekken in de omgang van je paard en wie weet mag hij dan wel mee naar huis. als ze er ook aan gehecht raken!!!!en anders kan je nog altijd gaan smeken of hij mee mag toch. maar geniet er maar van drie jaar is best een hele lange tijd hoor. dus gewoon doen.ga ervoor

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:52

Wiesje schreef:
het gaat hier niet om een fiets die je tegen een lantaarnpaal aan zet. Ik snap niet dat jullie hier zo gemakkelijk over denken. Niet te geloven.


Het is geen fiets, maar het is toch ook geen huwelijk? Als paardrijden je lust en je leven is, en je hebt daar (vooralsnog) niets, dan is dat toch een perfect idee? Zelfs al is het "maar" voor drie jaar. Het zal wel even slikken zijn als je weer weggaat, maar ik vind dat je je daardoor niet moet laten tegenhouden.

Veel plezier daar!

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:21

Ik zou m'n paard best missen,en ik heb het nog maar 1.5 jaar...
Maar grijp die kans !
Het kan geweldig worden.
En ag, ook al mis je hem als je terug weg moet.
Je hebt er drie superleuke jaartjes aan overgehouden !

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:34

Dat is een moeilijke keuze Scheve mond
ik zou zelf niet weten wat te doen
maar ik zou denk ik ook een paard nemen. 3 jaar zonder paardrijden is ook niet leuk
maar je lieveling dan weer achterlaten is zeker niet leuk.
het is je eigen keuze! Lachen


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:47

Ik heb 5 jaar in Nieuw Zeeland gewoond, daar heb ik verzorgpaarden gehad (lees: die stonden in onze eigen wei, dus had niets met eigenaren te maken!) maar toen mijn ouders een hond wilden heb ik dat geweigerd Knipoog tenzij de hond mee terug naar Ned. ging Haha! het heeft een paar weken geduurd, maar ze gingen overstag....waarna er een kitten bij ons gedumped werd....dus die hond is er nooit gekomen ! Maar de kat is wel mee terug gegaan naar Nederland, met Singapore Airlines nog wel, ik heb het "menu" waaruit je moest kiezen nog steeds (steak, kikkerbilletjes Misselijk )

Kwestie van onderhandelen met je ouders Knipoog heel koelbloedig zijn, toen we weer in Ned. waren zouden we eigenlijk naar Borneo hebben gemoeten.....maar toen had ik Mist al. Heb dus op eigen houtje contact gezocht met kostscholen omdat ik dus weigerde mee te gaan (tenzij m'n paard ook meeging ) uiteindelijk zijn we niet gegaan......en ben ik zelf naar Belgie verhuisd

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:10

Citaat:
Wiesje schreef:
Ik GELOOOOOFFF dit niet. Ja joh, koop een paardje, wat geeft het dat je dat dier over drie jaar dan weer weg moet doen.
Hallo het gaat hier niet om een fiets die je tegen een lantaarnpaal aan zet. Jeetje, denk even na mensen. Ik snap niet dat jullie hier zo gemakkelijk over denken. Niet te geloven. Dan pas jij je maar lekker drie jaar aan zonder paard, misschien kun je daar ergens rijden, weet jij veel. Ik zou eerst hier eens naar informeren, voordat je voor drie jaar een paard koopt.

Ik zou toch even helder na gaan denken als ik jou was. Tjongejonge.


3 jaar is een hele tijd....dus ik weet niet waar jij je zo druk om maakt..IK moet afschreid nemen niet JIJ.en als je er het niet mee eens bent breng het dan een een normale manier tjee Verward beetje aggresief als je t mij vraagt Schijnheilig

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:21

Ik heb mijn paard nu 3 jaar. In die tijd kun je heel wat rijden en beleven. Dat verkopen daarna, ja dat is rot, maar dat gebeurd bij zoveel mensen. Die hem na een paar jaar weer verkopen omdat de maat niet klopt, ze niet verder kunnen in de sport of wat voor rede dan ook. Het verschil bij jou is dat je al weet dat je hem dan over 3 jaar weer moet verkopen. Daarbij je zult na 3 jaar van heel veel dingen afscheid moeten nemen. De mensen die je daar ontmoet neem je ook niet mee terug. Betekent toch ook niet dat je geen nieuwe mensen moet ontmoeten?


Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 09:59

goed gezegt... ik weet ook niet zeker dat ik een paard krijg maare..als het allemaal goed gaat met wei enzo zou hij kijken

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:15

Het is een hele keuze... ikzelf zou niet weten wat ik moest kiezen... het is natuurlijk een hele eer om een eigen paard te krijgen....
Het is een keuze die je zelf moet maken... ik zou alleen niet weten wat ik moest doen.. ik zou eerst wel met me ouders onderhandelen...en mss eerst eens rond kijken in de buurt waar je komt te wonen voor 3 jaar..
en als er nix is.. zou ik tog voor een eigen paard kiezen.. want 3 jaar is best lang hoor!! sommige mensen verkopen hun paard na een half jaar weer...

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:05

Ik weet ook niet wat ik zou moeten kiezen, dat moet je echt zelf doen.. maar als je zoveel van paarden houdt, dan zou ik toch er wel eens goed over nadenken.. ik zou er sowieso wel eentje gaan verzorgen als ik jou was!! succes ermee!

Vervoer van paarden, uitgebreide fotoreportages (ook evenementen) hulp bij trailerladen, lessen... http://www.mishpa.nl
Onze facebookpagina: http://www.facebook.com/pages/Mishpa-Pa ... 7528858588

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:28

Wiesje schreef:
Ik GELOOOOOFFF dit niet. Ja joh, koop een paardje, wat geeft het dat je dat dier over drie jaar dan weer weg moet doen.
Hallo het gaat hier niet om een fiets die je tegen een lantaarnpaal aan zet. Jeetje, denk even na mensen. Ik snap niet dat jullie hier zo gemakkelijk over denken. Niet te geloven. Dan pas jij je maar lekker drie jaar aan zonder paard, misschien kun je daar ergens rijden, weet jij veel. Ik zou eerst hier eens naar informeren, voordat je voor drie jaar een paard koopt.

Ik zou toch even helder na gaan denken als ik jou was. Tjongejonge.


Paarden wisselen wel vaker van eigenaar... Kijk maar eens op marktplaats. Helder nadenken? Leef je eens in in haar situatie. Ze gaat naar India, ziet 3 jaar haar vrienden, verzorgpaard, bekenden, vertrouwde omgeving enz niet meer. Zou jij dan niet die gelegenheid nemen en wat doen om die enorme stap te verlichten? Dan heeft ze tenminste nog íets om naar uit te zien in India. Als jij hier ineens weggerukt word, zou je het ook leuk vinden om daar iets te hebben wat je opvrolijkt.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:16

Wiesje schreef:
Ik GELOOOOOFFF dit niet. Ja joh, koop een paardje, wat geeft het dat je dat dier over drie jaar dan weer weg moet doen.
Hallo het gaat hier niet om een fiets die je tegen een lantaarnpaal aan zet. Jeetje, denk even na mensen. Ik snap niet dat jullie hier zo gemakkelijk over denken. Niet te geloven. Dan pas jij je maar lekker drie jaar aan zonder paard, misschien kun je daar ergens rijden, weet jij veel. Ik zou eerst hier eens naar informeren, voordat je voor drie jaar een paard koopt.

Ik zou toch even helder na gaan denken als ik jou was. Tjongejonge.


ik ben het met je eens.

Ik zou nooit daar een paardje kopen. Ik zou een te grote band met het paard hebben, om hem dan te moeten weg te doen.
Ik zou daar gewoon een leuke manege zoeken. (of is die daar niet?)

. . .
. . .
. . .

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:52

Ik zou het niet doen.... een paard (lees :ieder dier) koop je voor de rest van zijn leven en die doe je niet zomaar weer weg als een fiets of een oud tennisracket!

Als iedereen eens wat beter zou nadenken over het aanschaffen van een dier zou er veel minder dierenleed zijn!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, BDC, Contemplate, FCSA, GoogleAdsense, Grainey, herr_balou, Isabel_k, Jennifer_S, Kruidz, Lenora_C, Marcato, meggiemeg, Milow2018, redbutton, Vagabondo, WendyKtH, xoranlover en 113 bezoekers