Je onveilig voelen in je eigen huis....?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Je onveilig voelen in je eigen huis....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 02:07

Hebben meer mensen dit? En gaat het snel over?

Na gister avond voel ik me niet veilig in mijn eigen huis. Naja, eigenlijk al langer. Ik woon nog thuis bij mn ouders.

Een poos terug heeft er nachts iemand aan mn scooter gezeten. Deze staat altijd voor het huis aangezien we in de garage geen plek hebben. Op een morgen vond ik mn scooter op een andere plek liggend op de oprit. Raar, maar erg veel denk je er niet bij na.

Toen mijn ouders op vakantie waren zijn mn zusje en ik dagelijks minstends 2 keer per dag gebeld door een anoniem nummer. Na 2 keer overgaan werdt er opgehangen....

Afgelopen vrijdag zijn er mensen hiervoor het huis gestopt met een motor en onze tuin binnen gegaan. Mn moeder betrapte de 2, die er heel snel vandoor gingen.

Gisternacht is mijn scooter voor het huis weggejat. Om half 2 is het ding gevonden door de politie. Ik was toen zelf niet thuis, ik sliep bij mn vriend. De politie dacht eerst dat mij iets was overkomen. Mn verzekeringspapieren zaten in de scooter, dus vandaar dat ze gelijk wisten dat ie van mij was. Maar het idee, het ding is hier onder mn slaapkamer raam weggehaald. Is vervolgens beetje open gehaald het stuurslot is er vanaf gesloopt en op de een af andere manier hebben ze mn scooter laten starten. nog geen 700 m verderop is mn scooter gevonden. Midden op straat.
Vandaag moest ik aangifte doen, en kon ik mn scooter ophalen. Jemig, toch wel geschrokken toen ik hem zag, ok hij was niet meer in nieuw staat, al aardig wat beschadigingen, maar nu

Begin dit jaar is in een weekend centerparcs ook gejat s het huisje. Mn portemornaie en telefoon waren toen weg. Gelukkig alle pasjes weer gevonden, en de mensen zijn gepakt. En nu krijg ik van om me heen wel te horen, ach je hebt geluk, je hebt je scooter terug. Maar ik voel me niet veilig. Ik kan nu niet slapen, en laat staan dat ik naar beneden durf te lopen om n aspirine te halen tegen mn koppijn....

Weet iemand hoe ik hier het snelst overheen kom? Normaal heb ik nooit snel angsten voor dingen, maar hierdoor is het gevoel van veiligheid wel weg.

Waarom kunnen zoveel mensen niet met hun tengels van spullen van anderen blijven?


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 05:44

Wat akelig zeg. Heb je dit allemaal tegen de politie verteld? Dat met je scooter is wat hun betreft afgehandelt nu, maar als je vertelt dat er de laatste tijd meer gebeurd... misschien kunnen ze wat vaker een dienstauto door de straat laten rijden 'snachts? Het lijkt me in ieder geval goed dat er een aantekening gemaakt word van wat jij hier beschrijft...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:16

Ik ken het.
Bij mij is er dan niet in gebroken maar mijn buren van een paar huizen verder hebben steeds ruzie.
Niet zo'n kleine ruzie,nee hij staat echt op haar los te beuken.
Een paar weken terug kwamen den(vriend) en ik thuis en den waarschuwde me dat ik niet naar binnen moest kijken omdat ze in elkaar geslagen werd.
Ik ben stug door gelopen maar op he moment dat mijn sleutel niet echt mee werkte kwam hij naar buiten.
Nou mijn maag kan op dat moment erg hard draaien.
Wat als hij ons gezien heeft en denk van dalijk zeggen ze wat?
Ik vloog naar binnen met een noodgang.en heb thuis de zenuwen uitgezeten.
Elke keer loop ik langs en denk dan van wat zal hij doen als hij zo'n bui heeft,Zou hij ons gezien hebben?
Ben blij dat we vaak met zijn 2en thuis komen want zou niet weten wat ik moet doen als ik alleen thuis kom.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:23

Dat is het probleem als je je scooter voor het huis neer zet. Voor mensen die een scooter willen jatten is het dan heel makkelijk. Kan je scooter niet achter in de tuin of er toch een plekje voor maken in de garage/schuur? Me vaders moter staat om die redene ook altijd of bij ons in de tuin (of hij moet net weg zijn geweest, dan staat ie aan de zijkant) of bij me oma in de winterstalling!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:37

Ooooo daar kan ik zo kwaad om worden...mensen die niet met hun smerige klauwtjes van andermans spullen af kunnen blijven. Laatst is de fiets van mn vader gestolen, die halve garen zijn gewoon de achtertuin binnen gewandeld en hebben die fiets mee genomen. Mijn ouders hebben wel een hele grote hond, maarja voor hetzelfde geld takelen ze die ook flink toe als ze echt op buit uit zijn.
Ik heb trouwens ook zo'n buurman met losse handjes gehad, toen heb ik steeds de politie gebeld als ie weer de buurvrouw in elkaar aan het slaan was (kon ik duidelijk horen). Ze zijn uiteindelijk hun huis uit gezet, maar jeeetje, toen was ik ook wel eens bang voor die kerel zeg.
Ik kan het gelukkig wel aardig relativeren, ik denk altijd maar: ik heb jaren op de wereld rondgelopen zonder dat me ooit iets ergs is overkomen dan zal het nu ook allemaal wel meevallen...beetje naief maarja ik voel me nog steeds veilig in mn eigen huisje

*edit:stomme typo*

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:41

Ik heb het zonder aantoonbare reden. Ja misschien door wat mijn vader allemaal uitspookte vroeger maar ik ben in ieder geval doodsbang alleen. Hoewel ik moet toegeven dat het hier minder is dan ik het in Lelystad had maar dat komt omdat het een dorpje is misschien met veel sociale controle. MAar als ik alleen ben dan sta ik doodsangsten uit. Ik hoor van alles en ik zie van alles. Echt doodeng. Terwijl er toch nooit iets gebeurd is.

Of je er vanaf komt ik weet het niet. Ikzelf kan me niet heugen dat ik dit niet had. Maar goed, jij hebt een reden om je zo te voelen, die kan ik nergens traceren. Dus dan is het ook lastiger om een oplossing te zoeken.

'Paint' it 'Black'


VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:01

Ik heb het ook heel erg.
Hoor de raarste geluiden, verbeeldt me van alles en uiteindelijk ben ik zo nerveus dat ik niet eens ga douchen, want stel je toch eens voor dat er iemand is en ik hoor het niet...

Doodziek wordt ik van mezelf, maar ik kan het gewoon niet stoppen.
Ik weet ook wel hoe het komt.
Volgende maand gaat mn vriend 2 weken op vakantie, ik schijt nu al in m'n broek Knipoog

En ja, ik ga heus wel doesjen hoor in die 2 weken...Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:12

Ik zou idd je scooter achterom zetten, dit is vragen om problemen (hoe rot het ook klinkt). Wij wonen in een boerengat, laten de deur 9 van de 10 keer open, maar toch zet mijn broertje zijn scooter achterom, uit 't zicht. Enschede is een stukje groter.

Ik zou me er persoonlijk ook niet onveilig door voelen, ze halen 'alleen' je scooter weg etc, maar ze komen zo te lezen niet binnen en maken daar ook geen aanstalten toe. Sterker nog: het klinkt meer als pesterijen dan als diefstal etc.

Maar goed, het gevoel is niet bepaald prettig... Mijn ouders zijn op vakantie en ik ben eigenlijk voor het eerst in ons "nieuwe" huis helemaal alleen, voor langere tijd. Plus dat ik nu op de kamer van mijn ouders slaap (koeler), dus in 2 opzichten een hoop nieuwe geluiden. Ik controleer dan ook 2 of 3 keer de deuren en ramen voor ik ga slapen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:31

Heb ik ook een tijdje gehad, was bij ons ingebroken en 1 straat verderop ook. Ik vroeg me steeds af waarom wel bij ons en niet bij de buren. Het is zo'n raar idee dat als je zelf gewoon rustig ligt te slapen andere vreemde mensen gewoon in je huis zitten en je ik weet niet wat aan zoude kunnen doen.
De politie zou snachts een keer extra door onze straat rijden en na een tijdje is het gewoon vanzelf weggegaan.
Ik denk Idd dat het een goed idee is als je je scooter achter het huis zet in plaats van voor het huis.

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 10:56

eerst moet die scooter weer heel zijn Haha! Ik woon zelf in een rustig wijkje buiten enschede. Scooter staat al zeker 2 jaar buiten. en het ding was zo ontzettend brak qua uiterlijk, die wil echt niemand. Maar toch... Vannacht tegen 4 uur ben ik dan eindelijk in slaap gevallen....

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:09

Lastig idd! Stap 1 is natuurlijk idd die scooter en al het andere 'jatbare' uit het zicht halen! Ook gordijnen dicht ed, dat scheelt denk ik ook al een hoop... Ik heb dan nl altijd het idee dat (als het donker is dan) mensen van buiten mij wel kunnen zien maar ik hen niet. Nu hebben wij ook een vrij groot huis aan een meer, en als ik helemaal alleen thuis moet slapen controleer ik de boel ook wel 10x Haha!

Een tijdje terug is er nl op klaarlichte dag bij onze overburen ingebroken (om 11 uur smorgens de ruit van de achterdeur (waar wij haast op uitkijken!!) ingetikt, sleutel die nog in het slot zat omgedraaid en binnen was meneer), toen heeft mn pappie ook meteen dubbele sloten op de deuren en sloten op de ramen laten zetten... Een tip is dus ook om de sleutel uit het slot te halen, en ergens uit het zicht op te bergen!

Ook is het handig als je het niet prettig vind om 's nachts naar beneden te moeten, zorgen dat je asperines ed gewoon lekker op je kamertje hebt staan!

Sterkte iig!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:45

Heb je een hond? ik merk dat honden vaak toch een veilig gevoel kunnen geven. ze hoeven niet waaks te zijn qua bijte, zolang ze maar blaffen als er mensen rond het huis lopen. mensen die er niets te zoeken hebben, hebben een hekel aan blafende honden.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:05

Ik ken het, maar bij komt het doordat mijn lampen 's nachts zomaar aangaan op m'n kamer. Ik heb al uitgevonden dat het door de dimmer komt en dat ik die uit-aan-uit moet draaien. Maar toen gebeurde het laatst tóch nog. Best eng Nagelbijten / Gniffelen
En ik slaap op zolder met iets boven m'n dak. Het klinkt echt alsof dat beest een keer dwars door het hout heen bijt of wat ie dan ook doet. Best wel eng omdat je niet weet wát het is. Ik bedoel, ik ben echt niet bang voor een vogel ofzo, maar een muis of boktor is toch iets minder prettig Scheve mond

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:21

lowara schreef:
Heb je een hond? ik merk dat honden vaak toch een veilig gevoel kunnen geven. ze hoeven niet waaks te zijn qua bijte, zolang ze maar blaffen als er mensen rond het huis lopen. mensen die er niets te zoeken hebben, hebben een hekel aan blafende honden.

Ik zou me dan helemaal opvreten als mijn hond midden in de nacht zou gaan blaffen (loopt er nu iemand rond het huis???)

Mjn hond begint trouwens als een gek te blaffen als iemand aan mijn keel zit of me duwt... Dat geeft idd wel een fijn gevoel als ik bijvoorbeeld 's avonds aan het uitlaten ben.

Ik ben trouwens 'verpest' sinds mijn schooluitje naar Londen. Volgens de begeleiding moest iedereen in groepen naar huis (gastgezin) lopen, de jongens moesten alle meiden naar huis brengen. Dus na een musical en veel vertraging met de metro kwamen we op het station aan vanuit waar iedereen moest lopen. Ik zat in een groepje van 4 meiden, en er waren in onze buurt nog 3 meisjesgroepen en 2 jongens (dus 1 jongensgroep). We zeiden tegen de jongens dat wij ons wel konden redden en dat ze niet mee hoefden te lopen, scheelde hun weer een half uur!

Dus na een tijdje gelopen te hebben door de (buiten)wijken van londen maakte ik een grapje tegen een meisje van mijn groep. (Ik zei: "Daar loopt een man.."). Er liep ook iemand aan de overkant van de straat, dezelfde richting uit als wij, en dat meisje begon als een gek te schreeuwen. Op een gegeven moment haalde hij ons in en stak de straat over en liep een tuinpad op. Toen wij bijna bij dat pad waren kwam hij er weer uitlopen en zei "Give me your purses and money and I won't hurt you". Dat zelfde meisje begon weer als een gek te schreeuwen en rende weg, een vriendin van mij sloeg die man met haar paraplu (waar we later trouwens nog ontzettend om hebben moeten lachen) en toen renden wij dus ook weg, naar een huis en de man liep weg omdat wij zoveel aandacht trokken.

Later zeiden 2 meisjes dat hij echt iets in zijn hand had, een mes, maar ik had het niet gezien. Hoewel ik op dat moment zelf niet bang was schrik ik nu iedere keer als er onverwachts iemand uit (tuin)paden komt gelopen/gefietst. En over het algemeen ben ik sinds toen ook gewoon banger geworden, ook thuis.

Dit is trouwens echt heel erg offtopic, sorry...

... And we like all the fluffy animals.


Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 21:21

haha, ja we hebben n hond Lachen Die slaat alleen niet aan Haha! T beest slaapt s nachts, en is s nachts gespook in huis wel gewent, aangezien mn zusje en ik geregeld pas alat thuis komen Haha! Maar vannacht al ietsjes beter geslapen!!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:33

Ik ben ook doodsbang alleen in het donker, denk steeds dat er iemand is. Zelfs 's avonds alleen in de auto ben ik bang dan denk ik steeds dat er iemand op de achterbank is enzo (is dat normaal?) Dat heeft eigenlijk niet echt een verklaring.. maar ik heb geen tips om daar vanaf te komen, het lukt mij namelijk ook niet!

2 vriendinnen van mij liepen ook afgelopen vakantie met z'n tweeën naar huis, kwam er zo'n Portugees aan die hun helemaal lastig viel, overal aan gezeten, zn tong naar binnen proberen te duwen, lukte niet dus vervolgens kei hard in mn vriendin zn lip gebeten (!) M. was blij dat ze een strakke broek aan had dan kon hij er niet in (!) enzo! Alles bij eklaar geschreeuwd (er kwam niemand), zich uiteindelijk losgetrokken en als een gek naar huis gerend.. helemaal overstuur waren ze, echt erg.. ik ben zo blij dat ik dat niet meegemaakt heb, had ik nooit meer 's nachts over straat gedurfd ofzo Scheve mond Het erge is ook dat mn vriendin eigenlijk alléén naar huis wilde lopen, en dat een andere dat ook een paar keer gedaan heeft, ik wil niet weten hoe het dan af had gelopen want dan was je natuurlijk niet sterker geweest dan een man!
Waarom lopen er toch zoveel gekken rond Verdrietig vooral in het zuiden zijn die mannen allemaal veel te heet
Eigenlijk zou je altijd een busje pepperspray op zak moeten hebben, dan zou ik me wel een stuk veiliger voelen.. waar haal je dat eigenlijk?

Sorry ook ik offtopic

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:57

Ik kan het me heel erg voorstellen dat je nu zo bang bent.
Mensen die ik ken woonden op een hoek. Dieven pikten dus altijd hun huis uit omdat het het eerste de beste is die je in die straat tegenkomt.
Rond de 15 inbraken zijn er geweest, en de politie had nog geen daders te pakken. Ze hebben 1x een te pakken gehad, maar die werd weer vrijgesproken.
Gelukkig zijn ze er nu vanaf, maar het is wel behoorlijk achterlijk dat sommigen niet met hun handjes van andermans spulletjes af kunnen blijven!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:59

Lenn schreef:
Ik ben ook doodsbang alleen in het donker, denk steeds dat er iemand is. Zelfs 's avonds alleen in de auto ben ik bang dan denk ik steeds dat er iemand op de achterbank is enzo (is dat normaal?) Dat heeft eigenlijk niet echt een verklaring.. maar ik heb geen tips om daar vanaf te komen, het lukt mij namelijk ook niet!

2 vriendinnen van mij liepen ook afgelopen vakantie met z'n tweeën naar huis, kwam er zo'n Portugees aan die hun helemaal lastig viel, overal aan gezeten, zn tong naar binnen proberen te duwen, lukte niet dus vervolgens kei hard in mn vriendin zn lip gebeten (!) M. was blij dat ze een strakke broek aan had dan kon hij er niet in (!) enzo! Alles bij eklaar geschreeuwd (er kwam niemand), zich uiteindelijk losgetrokken en als een gek naar huis gerend.. helemaal overstuur waren ze, echt erg.. ik ben zo blij dat ik dat niet meegemaakt heb, had ik nooit meer 's nachts over straat gedurfd ofzo Scheve mond Het erge is ook dat mn vriendin eigenlijk alléén naar huis wilde lopen, en dat een andere dat ook een paar keer gedaan heeft, ik wil niet weten hoe het dan af had gelopen want dan was je natuurlijk niet sterker geweest dan een man!
Waarom lopen er toch zoveel gekken rond Verdrietig vooral in het zuiden zijn die mannen allemaal veel te heet
Eigenlijk zou je altijd een busje pepperspray op zak moeten hebben, dan zou ik me wel een stuk veiliger voelen.. waar haal je dat eigenlijk?

Sorry ook ik offtopic


In het zuiden? Bedoel je landen (spanje, portugal etc.) of Limburg ofzo? Want in Limburg is dit niet hoor, mijn zus fiets ook vaker naar huis na 10en, maar dan fietst er gewoon iemand met haar mee. Of ze blijft gewoon op de weg en neemt geen korte routes door parkjes of steegjes.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:06

nee landen bedoelde ik Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 07:19

Lijkt me ook wel duidelijk uit de context, het ging over een Portugees... Ik vind overigens dat je een hele grote fout maakt door te zeggen 'in Limburg is dit niet'. Ik moest altijd 3 km door het bos, 's avonds en 's ochtends vroeg was 't daar natuurlijk pikkedonker. Niemand die er woonde, ik was dan ook totaal niet bang. Totdat ik tijdens het uitlaten van de hond ('s nachts) iemand in het bos hoorde, vlakbij me, en de hond aansloeg. Een week later werden er 500 meter bij ons huis vandaan 2 meisjes verkracht... Nagelbijten / Gniffelen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:56

ik ben over 2 weken alleen thuis.
mijn ouders gaan 10 dagen op vakantie en ik zie er zoooo erg tegenop.
echt erg.
bah

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:25

Pervinco schreef:
Lijkt me ook wel duidelijk uit de context, het ging over een Portugees... Ik vind overigens dat je een hele grote fout maakt door te zeggen 'in Limburg is dit niet'. Ik moest altijd 3 km door het bos, 's avonds en 's ochtends vroeg was 't daar natuurlijk pikkedonker. Niemand die er woonde, ik was dan ook totaal niet bang. Totdat ik tijdens het uitlaten van de hond ('s nachts) iemand in het bos hoorde, vlakbij me, en de hond aansloeg. Een week later werden er 500 meter bij ons huis vandaan 2 meisjes verkracht... Nagelbijten / Gniffelen

gatsie! Scheve mond

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:01


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:51

Toen we hier net woonde werd ik een paar keer gebeld door een man. Hij zei dan dat ie me weer had zien lopen en hoe goed ik er wel niet uitzag. Ons nummer staat niet in het telefoonboek, dus ik vraag me af hoe die persoon eraan gekomen is. Aangezien mn vriend toen nogal vaak op zakenreis was, heb ik wel een paar weken niet goed geslapen. Ik dacht: straks staat die debiel voor de deur. Ook wel iemand beneden aan de deur gehad (we hebben een intercom), die zei dat hij een gigolo was, ingehuurd door een vriendin van me. Jeah right!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:58

ik voel me af en toe ook niet veilig hier in huis.. dat komt omdat in ons vorig huis 3 keer ingebroken was dus ik ben nog altijd bang dat ze terugkomen. Dus als ik alleen thuis ben en ik moet 's avonds de hond uitlaten dan schijt ik ook wel een beetje in me broek Scheve mond