voor de bokkers met paard aan huis:veiligheid...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

voor de bokkers met paard aan huis:veiligheid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 22:53

hallo
ik heb een vraag aan hen die paard(en) aan huis hebben staan en al dan niet afgelegen wonen.
je leest zo vaak over die vreselijke verhalen van mishandelde paarden in de wei.
hoe proberen jullie je paarden te beschermen als dan al mogelijk is?
tips graag!!!!!!

alvast bedankt
aurora

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:59

Ik denk er eerlijk gezegd niet over na.
Ik heb er zicht op als ik thuis ben, ben ik weg doen de buren dat voor mij.

De paarden zijn zowiezo bijna niet te zien vanaf de weg, het huis evenmin...

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:06

Ik denk er eerlijk gezegd ook niet over na... Onze paarden staan dan niet langs een weg maar echt achter het huis en verder tussen landbouwgrond in, maar er staan naast onze paarden een aantal die wel aan een weg staan. Ik heb nog nooit verhalen gehoord over mishandelde paarden hier in de buurt, en heb er dus eigenlijk nog nooit overna gedacht. Verward

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:44

Mijne staat aan huis, gewoon op de wei snachts, maar goed, het is niet echt afgelegen ofzo, wel achteraf, maar er wonen genoeg mensen.

Tuurlijk ben ik er bang voor, die zieke geesten lopen overal rond en aangezien ze toch niet opgepakt worden met de wetgeving in dit kloteland... Ja ik ben bang ja, maar daarvoor kan ik gewoon mn paard niet dag en nacht opsluiten in een stal Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 06:57

Ik heb vannacht gedroomd dat onze kleine Fries stelselmatig verkracht werd door iemand die over de schutting klom Verward
Onbewust hou ik mij er schijnbaar toch mee bezig Haha!

Wij doen er niet veel aan, maar hebben wel buren die veel in de gaten houden en dat doen we bij hun net zo.
We hebben wel onze honden erg veel loslopen, kleine keffertjes voor het lawaai en een grote voor het inboezemen van angst Cool

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:38

Ik ben van plan om mijn paarden alleen naar buiten te doen als ik er zelf ben. Anders blijven ze op stal met een grote waakhond ervoor.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:54

Bij mij moet je ons erf over om bij de pony's te komen. En op de weg staan geen lantaars, maar op ons erg wel, en licht schrikt af.
Daarnaast hebben we 2 honden (middelgrote en een grote).
En in deze buurt hoor je er nog niets over. Mocht dat wel gebeuren gaan mijn pony's 's nachts op stal. Overdag is er toch altijd iemand.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:57

Ze heb alle 4 de paarden bij huis staan, een tijdje terug is er vlak in de buurt hier nog een paardje mishandeld, ik heb en denk er natuurlijk over na hoe ik mijn paarden heb beste tegen die gekken kan beschermen.

Ik heb nu 2 paarden 's nachts op stal staan, en 2 lopen 24 uur in de wei.
Voor die 2 die altijd in de wei lopen zorg ik altijd dat ze in een wei staan direkt om ons heen. Aangezien mijn moeder heel licht slaapt heb ik deze paarden vaak vlak voor haar raam staan.
Verder hebben we 2 honden, waarvan die ene nog wel aardig te keer wil gaan soms.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:58

Proberen er niet bij na te denken dat dat kan gebeuren is een eerste vereiste, anders heb je geen leven meer.
Verder gaan mijn paarden 's nachts óf naar binnen, óf ze staan achter het huis, wat moeilijk(er) te bereiken is.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:45

Fitzroy schreef:
Ik ben van plan om mijn paarden alleen naar buiten te doen als ik er zelf ben. Anders blijven ze op stal met een grote waakhond ervoor.

Dan hoop ik voor je paardjes dat je niet werkt! Ach gut

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:45

Ons weiland is vanaf twee kanten te bereiken. Het hek zit op slot aan de kant waar wij geen zicht op hebben. Onze buren daar houden een oogje in het zeil en verder staan onze paarden 's nachts nooit buiten. We krijgen straks nieuwbouw om ons heen en als dat er is ben ik wel wat banger voor mensen die zonder toestemming op ons land zullen komen. Hoe wij het dan zullen gaan regelen moeten we dan maar weer zien. Ons land ligt achter de andere huizen van de straat en we hebben dan ook maar toezicht op een klein stukje land vanaf huis, dus we zien de paarden lang niet altijd zien.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:00

Eigenlijk denk ik er helemaal niet zo bij na, is nog niet nodig volgens mij.
Gelukkig hebben we een hele lange oprit, soort doodlopende weg en de paarden staan achter het huis. Ze zijn niet te zien vanaf de weg, of ze moet eerst het hele weiland door (200 m) en dat is afgezet met een grote sloot. En er zijn altijd genoeg mensen overdag.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 43 bezoekers