Help, huis worden uitgezet, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:59

Poeh... wat een verhaal. Ik heb geen oplossing voor je broer. Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Het lijkte me verschrikkelijk en het is een wonder dat je nog niet overspannen thuis zit.

Toch kan ik me niet voorstellen dat er geen oplossing is te krijgen via een één of andere instantie. Kan hij niet naar het JIP, da's toch speciaal ingesteld op jongeren. Misschien kunnen die hem dan weer doorverwijzen naar een juiste instantie. Ik hoop dat dat lukt!

En voor jou geldt: blijf maar rustig van je afschrijven, je hart luchten. Wij leven met je mee!


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:36

Lame schreef:

En voor jou geldt: blijf maar rustig van je afschrijven, je hart luchten. Wij leven met je mee!


Whaha als ik dat ga doen, kan ik beter aan bart vragen of hij een apart stukje forum over heeft. Krijg ik wel vol Haha!

Overspannen ben ik nu niet, maar wil niet zeggen dat ik lekker in mijn vel zit. Mag ik emigreren? Tong uitsteken

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:22

Holly,als je moeder hiertoe in staat is neem dan a.u.b je broer met hond in huis tot er iets anders is gevonden.
Het lijkt erop dat jullie elkaar nodig hebben met zo een moeder.

Enne wordt het niet is tijd om met haar te breken?

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:36

Geloof dat ze dat dus zelf al gedaan heeft Tong uitsteken
Ik had die keus eigenlijk al gemaakt, maar dat voorval door de telefoon was de druppel. Dit er nog boven op, nee hoor, klaar.

Voor hem is het anders, hij moet nog een eigen weg in gaan slaan. Ik ben echt niet de raarste hoor, want als straks puntje bij paaltje komt en er is nog steeds geen weg gevonden, dan komt hij naar hier!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 15:46

Sorry dat ik dit topic weer naar boven haal, maar het word gekker en gekker hier.
Ik ben op dit gebied echt een dom blontje Bloos Ik weet dus even niet meer wat te doen.
Ik denk dat mijn broertje het beste zo snel mogelijk weg moet daar, want de eerste rare personen verschijnen al aan de deur voor geld en klachten.
Nu gaan we dus om de tafel zitten, wat we voorlopig willen gaan ondernemen. Dat zal waarschijnlijk een kamer in mijn huis worden, maar dat kan ook niet voor eeuwig.
Mijn leventje is er al niet makkelijk door, maar door zoiets raak ik helemaal de kluts kwijt en weet ik echt niet meer wat voor en achter is.
Wie, wat, waar, kan ons helpen met de dingen die we kunnen en moeten ondernemen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:06

Holly, is het mogelijk om je honden en die van je broer uit elkaar te houden? Dmv een afscheiding in de tuin, een schuur, etc etc? Die hond lijkt me nu eerlijk gezegt wel je minste probleem... Dat dat kamertje niet voor eeuwig is lijkt me duidelijk, maar vanuit daar staat je broer al een stuk beter dan waar hij nu is.

Daarbij wil ik je er even op wijzen dat jouw situatie en die van je broer op 1 punt van elkaar verschillen: jij WILDE het huis uit, hij MOET eruit. Mijn verhaal ken je, ik kreeg/krijg ook geen urgentie. Maar als jouw moeder vol blijft houden dat zij de huur opgezegt heeft en hij niet welkom is, dan is het snel zat geregeld. Ga dus samen met je broer met iedereen praten die je maar kunt bedenken... Woningbouwverenigingen, je huisarts, maatschappelijk werk, enz enz. Baad het niet dan schaad het iig ook niet!

Meis, heel veel sterkte...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:48

Hij kan urgentie krijgen via de maatschappelijk werker van de woningbouwvereniging. Dus vraag daarmee zo snel mogelijk een gesprek aan.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:39

En hoe gaat dat in zijn werk?
Gewoon binnen stappen en zeggen, ik zoek een maatschappelijk werkster?

Ik weet namelijk niet beter dan dat je een formulier moet gaan vragen wat je in moet vullen, welke je hier dus echt niet krijgt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:49

Ze zullen hoe dan ook nee zeggen als je vraagt of hij urgentie kan krijgen, terwijl de telefonistes van de woningbouw daar niets over te zeggen heeft. Persoonlijk zou ik even bij je huisarts binnenlopen, die kan nl ook "bepalen" of het urgent is of niet, hij kan jullie iig doorverwijzen naar maatschappelijk werk... Of even bij de woningbouw informeren en je niet af laten schepen met een nee...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:00

Tsja, volgens mij komen dit soort dingen veel vaker voor dan je denkt, dus urgentie daarvan denk ik niet dat je er recht op hebt. Mijn neef is met zijn zestiende uit huis gegooid en is toen heel hard gaan werken om het huur van een piepklein bakhuisje te kunnen betalen.

Wat doet je broer? Misschien bij zijn werkgever aankloppen voor wat financiele steun?

Bekijk ook eens wat hij aan huursubsidie kan krijgen.

En wat betreft die verhalen; ik zou toch serieus eens proberen met een therapeut te praten. Ik bedoel, dit is een gebed zonder end en een neutrale buitenstander erbij helpt misschien de boel wat te bedaren.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:18

bij ons in de regio is er stichting anti kraak dan mag je in panden wonen voor een klein bedrag per maand, je hoort een maand van te voren als je eruit moet en 9 van de 10 keer hebben ze dan weer een nieuwe plek voor je, een vriendin van mij heeft op deze manier in een supergaaf pand in den haag gewoond 2 jaar !! misschien is er ook zoiets bij jullie in de buurt?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:38

In de zuidelijke provincies is dat helaas wat minder... En het is verdomd moeilijk om erin te komen, vaak zijn het 'vriendjes van'.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:49

Sterkte met alles Holly!
Ik kan helaas meepraten over slechte familiebanden..........

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:58

Soxje schreef:
Hij kan urgentie krijgen via de maatschappelijk werker van de woningbouwvereniging. Dus vraag daarmee zo snel mogelijk een gesprek aan.


Hij kan gewoon urgentie aanvragen vriend van mij had hetzelfde probleem.
Ouders hebben een ander huis gekocht, hij mocht niet mee, huur opgezegt enz.
Hij heeft dus urgentie aangevraagt kreeg dat kreeg een huurhuis aangewezen (afwijzen kan in zo'n geval niet dan sta je weer onderaan de lijst).
Hij krijgt ongetwijfelt huursubsidie en dan hoeft ie nog maar zo'n 150 euro per maand te betalen.
En anders moet je kijken of je hem elke maand bijv. 100 euro bij kan schieten.
Hij zal dan wel moeten leren zelfstandig te worden te koken en te wassen en de rekeningen betalen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:05

Zonnebloem, realiseer je je dat iedere maand 100 euro bijschieten 1200 euro op jaarbasis is? Oftewel ruim 2500 gulden? Voor veel mensen is 100 euro een bedrag dat ze (momenteel) niet kunnen missen, ik kan ook geen 100 euro missen op dit moment... En ik werk 32 uur p/w. Huursubsidie krijgt hij ook maar tot € 325,91, als dat de huur is zal hij daar ca 200 euro zelf van op moeten hoesten.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 23:10

Oke ik zal proberen om te antwoorden op alle reacties.
(heel erg lief OK dan! )

We weten al wat hij aan huur kan betalen voor een huis. Dat is erg laag, en te huur is er hier bijna nooit wat, of altijd te duur (vanaf 400 en de beetjes)
We hebben dus al gekeken of het huis over te schrijven is op zijn naam, maar dat kan dus niet, want dat huis is echt veel te duur.

Ik woon in een dorpje waar urgentie bijna niet mogelijk is. Zelfs als je geen dak boven je hoofd hebt, wil dat nog niet zeggen dat je urgentie krijgt. Je krijgt ook de kans niet via de woningbouw om urgentie aan te vragen, want ze geven je gewoon weg het formulier niet mee.

Antikraak hebben we hier niet.

Onze dokter zal niet kunnen helpen want die ziet geen problemen. Mijn moeder kan heel goed, mooi weer spelen, dus wie is er gek? Ik en mijn broertje. Dus helaas via die weg zal het niet gaan.

Particulier hebben we ook al lopen zoeken, maar dat is ook altijd weer veel te duur. En als je het niet kunt betalen, dan sta je ook binnen no time weer op straat.

Nog iets vergeten? Sorry ik weet het even niet meer.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:10

Is het niet mogelijk om zijn hond tijdelijk ergens anders onder te brengen? Tot hij een plekje heeft waar 'ie wel een hond kan hebben? Geen idee of je zo iemand kent natuurlijk maar mijn oom en tante hebben ook een paar maanden een hond erbij gehad toen de eigenaar moeilijk zat qua woonruimte.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 23:16

Nou de hond is het probleem niet, want die gaat gewoon mee, het is puur het waar naar toe op dit moment.
Je moet eens weten dat er hier een stuk of 40 jongeren, in noodwoningen zitten, die eruit moeten omdat het gesloopt moet worden, maar er zijn geen andere woningen, dus waar moeten zij naar toe? Krijgen ook allemaal geen urgentie, ze zoeken het maar uit.
Er is echt waar een woning te kort hier.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:33

En een ander dorp dan hier heb je bijvoorbeeld al een huurhuis voor 308 euro en dan gaat huursubsidie eraf dan blijft een 170 euro over wat je uiteindelijk nog moet betalen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 23:45

Zo werkt dat niet lieve schat.
Huursubidie werkt met salaris gegevens en niet omdat een ander dat toevallig ook heeft.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:49

Ik geloof dat het niet met salaris werkt hoor Holly... Mijn vriend verdiend een godsvermogen (helaas...), en die krijgt tot eenzelfde huurprijs als mij subsidie: € 325,91.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:55

Holly stichting Camelot zit in Den Bosch en heeft antikraak panden in heel Nederland.
Ik heb 4 jr geleden anti-kraak gewoond na het verbreken van een relatie.
Zoek even via google ze hebben een site.
Ik snap dat er allemaal beren op de weg liggen endat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Maak samen met je broer een prioriteitenlijst wat te regelen. Zo snel mogenlijk zijn spullen uit het huis van jullie moeder halen laat zij de huur maar opzeggen dan kunnen jullie een ander leven gaan opbouwen.

Als je moeder belt zeg dan dat je (voorlopig) haar niet wil spreken want volgens mij gooitze alleen maar olie ophet vuur.

succes Ach gut

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:00

Pervinco schreef:
Ik geloof dat het niet met salaris werkt hoor Holly... Mijn vriend verdiend een godsvermogen (helaas...), en die krijgt tot eenzelfde huurprijs als mij subsidie: € 325,91.


huurssubsidie gaat volgens salaris en vermogen. kijk maar op www.VROM.nl

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 00:01

Huursubsidie werkt naar mijn weten wel met inkomsten, want daarvanaf kun je zien tot hoe duur je een woning aan kunt. Maar goed helemaal precies weet ik ook niet hoe het werkt, heb het gewoon via de site van vrom uitgerekend.

Het punt is dat mijn broertje niet de ernst van de situatie in ziet. Ik weet dat instanties bij hem aan de bel gaan trekken als mijn moeder niet thuis geeft, omdat hij er ook woont, maar dat snapt hij niet. Ik heb dus zoiets van, ga er liever vandaag nog weg, maar hij heeft zoiets van, waarom ze kunnen mij toch niet zomaar iets maken. Snap ik ergens ook wel, die soort dingen heeft hij gewoon nog geen kaas van gegeten.
( ik had expres al niet vermeld dat de huur niet betaald word nu, gewoon omdat dat erg prive is, maar ach zo snapt men wel wat beter wat ik bedoel)

Mijn moeder belt mij niet, ze heeft mijn nummer niet, en dat is expres zo.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:07

holly,
ga NOG een keer met de huisarts praten oid!!!
Dit kan toch zo niet!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, alweerkwijt, ardanwan, C_estmoi, Camino_S, ComscoreBot, Goldwynn, GrapeshotBot, Gwenvd, karlos, Selina, Solmyrkvi, Toushie, Valentinotje, WildDreams, xAnthea en 153 bezoekers