western cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

western cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 12:33

Straks wordt het bij ons op de manege verplicht om met eenveiligheidscap te rijden. Heeft iemand info of je deze cap ook in western style kan kopen?


BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:14

Hoi Marielle,
Toen ik nog op de manege reed heb ik zo'n ding wat jij bedoelt gekocht. Het is een cap die je in je westernhoed doet. Helaas heb ik hem maar 1x gedragen, vond het echt vreselijk zitten. Warm en broeierig. Ze hadden hem toen ook maar in 3 maten: S, M en L...Helaas heb ik een heel klein koppie, dus zelfs de S was nog iets te groot...En als iets om je hoofd niet helemaal past, kun je 'm beter aflaten. Vandaar. Ik heb hem toen bij Joe's gekocht in Oost-Nederland ergens....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 15:18

Ik heb er ook eentje (zo'n eitje voor in je hoed).
Broeierig, niet meer dan normale cap als je gaat zweten.
Hou er alleen wel rekeing mee dat je een andere hoed erbij moet kopen die een paar maten groter is, anders pasttie niet.

Er betsaan ook complete hoeden, die zijn in Amerika verkrijgbaar (heb ze in NL nog niet gezien) voor zo'n 300 gulden, maar dan heb je ook wat.
Tzt ga ik die ook nog eens aanschaffen denk ik. Eerst een nieuw zadel.
Ik heb thuis op de PC een link staan van een site waar ze die in Amerika verkopen. Als je wilt zal ik die hier ook even neerzetten (is al eens een topic over geweest, moet je anders even via de zoekfunctie zoeken).

Die eitjes zijn bijna overal te koop tegenwoordig.

Succes! By the weg, in onze westernkles rijdt gewoon iedereen met engelse cap hoor van Casco.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 17:52

Op onze manege wordt ook gewoon met een 'dressuur-cap' gereden, ik wist niet eens dat je ook van die eitjes voor in je hoed had...nou houd ik sowieso niet van caps, ga ik in zweten, gaat jeuken...kortom...ik rijd dus zonder cap.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:50

Ik heb zo'n westernveiligheidshoed ( Haha! ) voor m'n verjaardag gehad, en zowaar sindsdien ook gedragen Knipoog Ze zijn groot en windgevoelig, maar zitten eigenlijk helemaal niet zo beroerd.
Vandaag heb ik er een flinke buitenrit mee gemaakt, en ik bleef ook lekker droog, terwijl zonder cap/hoed het water achterin m'n waxjas drupt.

Ik heb 'm gekocht bij Steco, aan de Kastelenstraat in Amsterdam (Buitenveldert)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:14

had er ook een bij steco gekocht, maar vond m te kolossaal, dus heb m terug gebracht Haha!

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 22:40

Vippie, ik had al gezocht met de zoekmachine maar niets gevonden. Maar als je me de link kan geven van de hoeden in Amerika, dan kan ik daar eens rondneuzen....

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 00:44

marielle we zijn bezig een kleinere maar toch veilige hoed met veiligheidscap samen te stellen,doen we met een amerikaans hoedenfabriek.ik hoop binnen twee weken iets meer te weten,
zeker om een combinatie te vinden die niet te lomp wordtr

groetjes van Rinus

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:46

Sonja schreef:
Ik heb zo'n westernveiligheidshoed ( Haha! ) voor m'n verjaardag gehad, en zowaar sindsdien ook gedragen Knipoog Ze zijn groot en windgevoelig, maar zitten eigenlijk helemaal niet zo beroerd.
Vandaag heb ik er een flinke buitenrit mee gemaakt, en ik bleef ook lekker droog, terwijl zonder cap/hoed het water achterin m'n waxjas drupt.

Ik heb 'm gekocht bij Steco, aan de Kastelenstraat in Amsterdam (Buitenveldert)


Heb jij zo'n los doppie en een losse hoed, of echt dat hele apparaat ineen? Dus die met die dikke binnenvoering? En wat kostte die hier in NL als ik vragen mag?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:47

westernworld schreef:
marielle we zijn bezig een kleinere maar toch veilige hoed met veiligheidscap samen te stellen,doen we met een amerikaans hoedenfabriek.ik hoop binnen twee weken iets meer te weten,
zeker om een combinatie te vinden die niet te lomp wordtr

groetjes van Rinus


Nou Rinus, we gaan met spanning zitten wachten natuurlijk. Ben benieuwd.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:50

Marielle schreef:
Vippie, ik had al gezocht met de zoekmachine maar niets gevonden. Maar als je me de link kan geven van de hoeden in Amerika, dan kan ik daar eens rondneuzen....


www.freedomrider.com bij safetyhelmets, en dan onderaan western...

[img]file:///C:/Mijn%20documenten/Freedom%20Rider_bestanden/helmt5_bestanden/04-0501.gif[/img]

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 09:11

we zijn al een al een tijd aan het zoeken naar een voor dames zeker aanvaardbare maten en kleuren,het probleem was dat de amerikanen nog geen noodzaak zagen en geem markt zagen in deze soort van hoeden.
maar nu de meeste verzekeringen hebben besloten om manegeeigenaren te weren,en geen uitkering te doen bij ongevallen,als er geen verplichting is ,voor het dragen van caps,en dan nog goedgekeurde,liefst tuf gekeurd.
is er een grotere markt onstaan ,en nu willen de fabrikanten wel eens kijken of er een oplossing is.

uiteraard hebben we eerst in nederland gekeken voor een oplossing,maar ja dan rijzen de kosten de pan uit, en dat is ook niet leuk,toch?

dus jullie zien we zijn er al een langere tijd mee bezig,maar er zijn altijdt vertragende factoren aanwezig.

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 19:51

Nou, ik ben ook heel nieuwsgierig!Westernworld laat je me weten zo gauw je wat meer weet!

miekewasser
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: hamminkeln

western cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 08:34

Mijn dochter van 11 heeft een engelse militairie cap met daar overheen een jockey cappie,die zijn er in vele kleuren en passen op iedere maat.
Dit ziet er leuk uit en is nog een betere hoofdbescherming als de normale caps omdat het geen uitsteeksels heeft zoals de klep aan de voorkant.
Dit is ook een vrij dure oplossing maar wel een professionele als je geen
engelse cap op je hoofd wilt. (kosten ong.€ 65,00)
De eitjes voor in je hoed zijn een gedeeltelijke bescherming,om de eerste klap op te vangen,maar zeer zeker niet zo goed getest en vervaardigd als de goedgekeurde engelse rijcaps.Dit is ook vermeld in de western cap zelf,alhoewel de meeste handelaren dit stickertje eruit halen.
Wij verkopen alle 3 de varianten,engelse cap,militairie helm en western safety cap (kost €44,00).
De safety cap is een aanrader voor wedstrijden als je perce een beschermd hoofd wilt maar het is zeer zeker niet de veiligste oplossing voor dagelijks gebruik.
Hopelijk hebben jullie aan deze informatie iets
Mieke Wasser

"Succes by work" if it doesn´t work,try harder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers