beugel kwijt, bril erbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

beugel kwijt, bril erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:34

Vanochtend mocht eindelijk mijn beugel eruit

wat een gedoe allemaal!!! Het spleetje tussen mijn voortanden was nog niet helemaal dicht getrokken, dus daar werd even een elastiekje (enorm strak) om heen gebond, gvd wat deed dat een pijn.

Daarna werd er een spalkje achter geplakt, een heel gedoe, en mijn mond moest 5x droogeblazen worden, wat is dat irritant zeg!De spalkjes duurde ook het langste

toen moest onder ook nog een spalkje

toen mocht mijn beugel er eindelijk echt uit Pling ze begonnen eerst heel hard aan mijn slotjes te trekken, en vooral aan mijn voor tanden waar een nogal hoge spanning op stond deed dat enorm pijn, ook mijn kiezen deden enorm pijn omdat het rngetje om mijn kiezen erg goed vast geplakt was.Telkens moest ik een klik horen bij elk slotje.Toen er bij elk slotje "geklikt" was haaldde ze mijn bovenbeugel eruit.

Gatverdamme wat voor smaken ik toen in mijn mond had, het smaakte echt naar stront ofzo

toen was mijn onderbeugel aan de beurt, dat deed een stuk minder pijn gelukkig......

daarna meteen spoelen, toen moest ik happen voor een avond bitje, da was minstens even goor Tong uitsteken


toen foto's maken, ik moest mijn kin ergens opleggentoen draaide er een ding rond mijn hoofd en kreeg ik een heel melig deuntje te horen

daarna mocht ik naar huis met een stralende glimlach Tong uitsteken Pling


die middag had ik een beetje last van ondertiteling lezen tijdens TV kijken, waar ik overigens al een hele tijd last van heb (sinds december)

en vanmiddag heeft mijn moeder eindelijk een afspraak bij de opticien (wat ik zelf nooit wou Schijnheilig )

bij de opticien aangekomen was mijn moeder wat montren passen voor haar zelf, en af en toe wees ze er een voor mij aan, zodat ik even kon kijken hoe die stond, geen een stond er natuurlijk....

toen moest ik eindelijk de test doen.Ik moest in een apparaatje kijken, en ik kreeg telkens verschillende glazen (ook een paar zonder sterkte Knipoog ) en toen moest ik telkens zeggen met welke ik de bovenste rij goed kon lezen, af en toe werd het me een beetje te ingewikkeld en heb ik fout geantwoord Schijnheilig (dan dacht ik dat ik moest zeggen met welke ik het slechtste zag, terwijl het andersom was)

de uitslag was uit eindelijk dat ik met het eene oog -1.5 en het ander -o.75 had, geen hele hoge sterkte ofzo, maar het was wel een sterkte Scheve mond ...Helaas was het zo laag dat ik een bril enkel voor noodgavalleen hoefde te gebruiken (of noodgevallen als ik iets niet kon lezen) en hem niet de hele dag op hoefde, dus lenzen waren niet zo'n goede optie aangezien ik ze dan telkens in en uit moet doen

toen heb ik nog even een testbril gehad om te kijken of het wel echt de goede s6erktes waren, zohé ik zag echt een stuk scherper, ik kon zelfs lezen wat mijn moeder, plus alle andere mensen in de winkel (uiteraard met bril) niet konden lezen Bloos!

toen rondgekeken naar een leuk montuur.De verkoopster kwam met een montuur die volgens haar erg poplair was bij "van die jongere meiden Tong uitsteken "

hij stond me best goed, en uiteindelijk hebben we die genomen, het was alleen wel een heren model Bloos

hij was heel lichtblauw metallig, met zo'd ding boven je neus, en tussen de glazen, en daarboven nog zo'n stangetje tussen de glazen

over anderhalf week is hij klaar Nerd en heb ik dus echt een bril


andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:43

Ik vindt brillen altijd leuk staan bij mensen, vooral als het van die vlotte monturen zijn! Mocht je de bril zat zijn kan je altijd nog lenzen nemen.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:03

Neem dan lenzen Tong uitsteken

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:05

Maar het is wel een hele verheldering! Ik heb na een tijdje bril dragen (zo'n 8 jaar) lenzen, maar ik denk dat ik toch weer over ga op een bril. Bril opzetten en afdoen is makkelijker dan die lenzen erin plaatsen Haha!


Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:09

1 tip: als ze zeggen dat je alleen je bril op hoeft te doen als je iets niet kunt lezen dan ook alleen dan doen en niet voor het gemak je bril maar de hele dag ophouden, want dan gaan je ogen alleen maar sneller achteruit...tenminste bij mij was het zo...ik heb nu uiteindelijk -7.50 Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:13

wow, Sannuh, dat is wel erg
ik heb links 3.75 en rechts 4
gelukkig bestaan er al verdunde glazen, anders liepen we hier rond als visen Haha!

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:37

Sannuh schreef:
1 tip: als ze zeggen dat je alleen je bril op hoeft te doen als je iets niet kunt lezen dan ook alleen dan doen en niet voor het gemak je bril maar de hele dag ophouden, want dan gaan je ogen alleen maar sneller achteruit...tenminste bij mij was het zo...ik heb nu uiteindelijk -7.50 Scheve mond


Bij mij zeiden ze ook dat ik mijn bril alleen op hoefte voor lezen op schoolbord enzow...Maa zodra ik hem dan daarna weer af deed kreeg ik alsnog weer hele erge hoofdpijn, dus ook bij gewoon kijken...
Dus ik heb hem wel altijd op, want zonder krijg ik alsnog hoofdpijn (Kwam er achter dat ik slechte ogen had doordat ik steeds hoofdpijn had)...

You can easily gamble your life away, minute after minuter, second after second.
You play the game or walk away, it's a new turn on a blue day...

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:19

Wow, -7.50
Zie je dan nog iets wanneer je je bril afhebt?
Ik heb iets van -4.75 en andere oog -5.25 ofzoiets Knipoog en heb lenzen.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:27

_Kruimeltje schreef:
Wow, -7.50
Zie je dan nog iets wanneer je je bril afhebt?
Ik heb iets van -4.75 en andere oog -5.25 ofzoiets Knipoog en heb lenzen.

Er stond -0.75 Tong uitsteken

Ik heb ook een bril, maar ik schaam me er echt helemaal kapot voor. Als ik dus geen zin heb om mijn lenzen in te zetten en dus met bril de deur uitga, zet ik hem gelijk af als ik iemand zie die ik ken. Dan zie ik voor de rest wel helemaal niets meer, maar ik durf me niet met een bril te vertonen... Lips are sealed

... And we like all the fluffy animals.


Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 01:07

Noujah.... Brillen vind ik altijd wel leuk staan!

fok.nl de beste.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 06:48

Tja ik ken het probleem.... Ik ben na 5 jaar van mn bril af *LOL* Was een leesbril voor s'avonds..
Nu krijg ik volgende week donderdag een beugel Verdrietig

Maar goed gelukkig heeft het beide een functie dus lopen we niet onzettend voor L*l Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie