wisten jullie dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 15:25

MKZ nieuws

Met ingang van vrijdag 20 april is het mogelijk geworden dat paarden uit de ingesloten gebieden, afkomstig van paardenbedrijven waar zich geen evenhoevigen bevinden eenmalig naar elders worden getransporteerd.

Eénmalige uitplaatsing uit ingesloten gebieden
De te vervoeren paarden dienen geregistreerd te zijn en afkomstig van paardenbedrijven (dus niet van gemengde bedrijven). Dat alleen geregistreerde paarden buiten de ingesloten gebieden mogen worden gebracht heeft te maken met de EU-regelgeving, dat uitgeplaatste paarden niet eerder dan na vijftien dagen, voorzien van een certificaat, geëxporteerd mogen worden. De datum van uitplaatsing dient derhalve vastgesteld en geregistreerd te worden op daartoe bij de RVV verkrijgbare (en ook te downloaden) formulieren. Het downloaden kan vanaf de website http://www.minlnv.nl

Verplaatsing binnen de ingesloten gebieden
Tevens is het mogelijk geworden, dat geregistreerde en niet-geregistreerde paarden binnen de ingesloten gebieden kunnen worden vervoerd tussen plaatsen waar geen evenhoevigen worden gehouden. De verplaatsing dient aan de RVV gemeld te worden door middel van daartoe bij de RVV verkrijgbare (en ook te downloaden) formulieren. Downloaden vanaf http://www.minlnv.nl

Voor zowel uitplaatsing uit ingesloten gebied als voor verplaatsing binnen ingesloten gebied dient men aan de volgende voorwaarden te voldoen:

De vervoerder dient desgevraagd een naar waarheid opgestelde verklaring te tonen waaruit blijkt dat het paard afkomstig is van een bedrijf waar geen evenhoevigen worden gehouden.

Het vervoer dient door middel van een speciaal daartoe bestemd formulier (te downloaden vanaf http://www.minlnv.nl) worden gemeld bij de directeur van de RVV. Een afschrift van dit formulier dient in het vervoermiddel aanwezig te zijn.

De vervoerder van paarden of de bestuurder van een vervoermiddel bestemd of kennelijk bestemd voor het vervoer van paarden is verplicht ervoor zorg te dragen dat na het laden en lossen van paarden, de wielkasten van het vervoermiddel alsmede andere voorwerpen, worden gereinigd en ontsmet, overeenkomstig een door de directeur van de RVV goedgekeurd hygiëneprotocol. Tevens dient een inzichtelijke registratie te worden bijgehouden en tot nader order te worden bewaard waarin in elk geval de volgende gegevens worden opgenomen:
1) adres en plaats van de bezochte bedrijven
2) het aantal vervoerde paarden
3) de gereden route
4) datum en tijdstip van het vervoer

--------------------------------------------------------------------------------
bron: de KNF site.
-------------------
misschien heeft een van jullie hier wat aan.

:evaw:


Piet
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:19

en ik maar proberen dat formulier te downloaden.Ik krijg van alles voor elkaar behalve dat formulier...balen


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:23

Ja ik wist het wel ,ik lees zoveel mogelijk over MKZ dus dit ook.....

vlekkie13
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:40

ik ook maarre als je vragen hebt wil ik het wel beantwoorden... Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie