Anti-chip site

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-01 21:15

gevonden...http://www.xs4all.nl/~yup/antichip/
De aanhouder wint ,ben wel benieuwd wanneer er een uitspraak gedaan word voor diegene die niet willen chippen ,Anky en Jeroen o.a.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:19

ik heb de site verplaatst naar links. Op paardenpraat wordt vooral gediscussieerd. ik laat hem nu staan omdat ik best een discussie wil aanwakkeren over het chipen.

Barley wil ik liever ook niet chippen. Julius had ik wel gechipt omdat ik eigenlijk geen keus had.(dacht ik) ik reed wedstrijden en dan moet je wel. helaas is ie te vlug overleden en had ik beter kunnen wachten. maar goed.

Er zijn al veel tegens geweest op het chippen en ook wel wat pro's. Wat is jullie mening?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:21

Quinto is al gechipt voor ik hem kocht. dus veel had ik daat niet over te zeggen.
bij ons zijn bijna alle paarden gechipt.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:38

Eigelijk iet zielig, ik vind het zieliger als ze een brandmerk hebben daar kan alles verkeerd aan gaan, door de huis gebrand...dus dit vind ik een beetje overdreven.....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 22:02

Ik ben niet tegen chippen, wel tegen verplicht chippen.
Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, Isolda wordt niet gechipt.
Zou ook onzin zijn, ik rijd alleen onderling en gestolen worden kan ze bijna niet.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 22:22

Ik heb die van mij wel laten chippen, terwijl ik helemaal geen wedstrijden rij. bij ons was er wel een diefstal-golf... Ik ben helemaal niet tegen chippen, verplicht chippen is wat anders, maar tegen mensen die er verschrikkelijke ophef over maken, dat het je paard kan schaden... Die komen er bijj mij niet in! Wat denk je wel niet wat je je paard aandoet met enten! Dan breng je jeuist virus binnen, en heb je kans dat ie ziek wordt!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 22:28

ik laat Ailin wel chippen wil op met haar naar de keuring en dan moet ze gekeurd zijn. en misschien later ook nog een keer een wedstrijdje afentoe en dan moet ze ook gechipt zijn. ze hebben er geen last van is mijn idee tot nu toe en veel problemen zie ik er ook niet echt in.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 22:52

Ik heb er dus lekker niks mee te maken haha (o foei, leedvermaak Vingers aflikken ) Maar toen ik nog in NL woonde waren ze al begonnen met dat chip gedoe. Ik persoonlijk vind het niks. Alles wat je op een chantage achtige manier wordt opgedrongen vind ik niks. Ik weet te weinig over chippen om te vertellen of het nu echt schadelijk is (hoewel ikzelf geen bezwaar heb tegen een griepprik, wel tegen een chip in mijn nekspier!) maar de manier waarop het je opgedrongen wordt staat me helemaal niet aan. Dat het tegen diefstal zou zij is natuurlijk onzin, want wat interesseert het de overheid nou dat jouw paard gejat wordt? Ze zijn ze liever kwijt dan rijk. De smoes van fraude voorkomen tijdens wedstrijden vind ik ook een beetje slap. Je hebt toch een startkaart, met gegevens van je paard? En bovendien, mijn zusje lijkt best wel op mij, geen jury die er achter komt als ik haar mijn paard laat uitbrengen op mijn startkaart en wij worden toch ook niet gechipt? Voor dat beetje fraude dat er wordt gepleegd ga je toch niet heel Nederland chippen? Bovendien over wat praten we nou, hooguit een paar tientjes prijzengeld en dat is het dan ook. Bovendien worden overtreders toch vroeg of laat betrapt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 23:38

Mijn paarden worden niet gechipt. Nu niet, straks niet en nooit. Mocht ik ooit een ander paard kopen, wat wel gechipt is dan gaat er groene leem in. Daar kan de chip kennelijk niet tegen (zegt men).

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:00

Ik heb wel gechipt ruim voor het ook maar verplicht werd omdat ik de voordelen groter vind.
dat is voor mij het in het geval van diefstal makkelijker terug te vinden (meer kans met chip dan zonder)over de nadelen was toen nog niet zoveel bekend.
Zelf heb ik daar nog totaal niet mee te maken gehad.
Chip is nog steeds op de zelfde plek en hij heeft nooit ergens last van gehad.
Soms hoor je de roddelverhalen over zweven maar altijd viavia niemand die ooit tegen mij heeft kunnen zeggen ja maar hij is bij mijn paard gaan zweven.
Al onze paarden hebben een brandmerk en de paarden niet voor de verkoop een chip.
of ik ooit een nieuw paard laat chippen weet ik niet ligt eraan of het verplicht is of dat er misschien al iets nieuws is wat nog beter is ofzo.
Dit is allemaal mijn ervaring en mijn mening

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:29

ik zeg alleen maar dat je t zelf moet weten het is wel handig denk ik voor diefstallen o.a. maar verplicht moet het NIET zijn!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 15:00

Ik ben het helemaal met je eens, Kim. Er doen al tijden 'spookverhalen' de ronde over het chippen, maar ik ken nog steeds niemand waar het paard er echt iets aan over gehouden heeft.
En ik ken wel diverse paarden die heel erg ziek geworden zijn na het enten .....

Maar er is al genoeg over gezegd op Horses, dus voor de rest ga ik er niet meer op in.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 15:05

die van ons zijn ook gechipt. ze hebben er echt geen last van, brandmerken lijkt me pijnlijker. tja, herc is een beetje spuitenfoob (met injectienaalden ed) dus die hebben ze onder de sedalin en met praam enzo gedaan. Ik vind het op zich goed dat je alleen met een gechipt paard kunt starten. Dat is toch het enige verplichte? GEef mensen met chips dan korting oid. Zo weet je dat je een geregistreerd paard hebt, makkelijk te achterhalen ed. Heel goed vind ik!
Nadeel dattie verhuist? Ach, tja, ik vind het eigenlijk niet zo erg. Ik vind meer hoe het geregeld is echt klote. Bel de NHS maar eens. Je trekt al je haren uit je hoofd. Ergerlijk gewoon. ZE moeten het echt VEEEEEEEEEEL beter regelen. Maar het idee is goed, nu de uitvoering nog!