Wat gebruiken tegen vliegen etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Wat gebruiken tegen vliegen etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 17:52

Mijn pony heeft in de zomer heel veel last van vliegen en andere beesten die steken. Zelfs nu al van muggen. In de zomer wordt hij dus heel veel gestoken. Zijn hele hals komt onder de bulten. Wat kan ik hier het beste tegen gebruiken. Er zijn een hoop mensen die knoflook voeren wat is jullie revaring hiermee? En wat kan ik anders gebruiken? Het gaat mij dus vooral over de periode dat hij in de wei loopt. Ik kan hem inspuiten met anti-vligenspul maar dit werkt meestal maar kort of helemaal niet. En het is vaak heel duur. Met rijden spuit ik hem vaak wel in, maar hij zweet dan erg en het werkt dan niet meer.


oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:55

heej

Ikzelf heb knoflook nog nooit gebruikt.
maar vorige zomer stond er in de krant dat je azijn moest mengen met slappe (gewone) thee.
Meer thee dan azijn dacht ik maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik had het uitgeprobeert en het werkte bij mij heel goed Lachen

veel suc6 ermee

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 21:01

Hoelang werkt dat? Smeerde je dat op het paard/pony? Ik wil echt dat het voor langere tijd werkt en niet voor een paar uurtjes. Alvast bedankt.

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:07

ik smeerde het op mijn pony.
bij mij werkte het zowat de hele dag,dus dat was wel fijn Haha!
vervelende vliege Boos!
maar je moet zorgen dat je er wel genoeg op doe,gewoon met een spons of spuit.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:23

Ik voer knoflooksnippers. Werken goed tegen vliegen, maar het is ook nog eens goed voor het zuiveren van het bloed, de spijsvertering en nog meer.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 23:04

gewoon een eetlepen knoflooppoeder over het voer en dan hebben ze er erg weinig last van en is ook goed voor andere dingen ze gaan er alleen een beetje van stinken Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 01:38

Sommige mensen zweren bij knoflook tegen steek-beesten, andere vinden het onzin. Proberen zou ik het iig! Als het niet tegen die stekende rotbeesten helpt, dan is het iig goed voor het organisme! Je moet er wel ruim van tevoren mee beginnen (ik begin nu al) zodat ze er ahw "doordrenkt" van raken Knipoog . Succes.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 08:20

Bedankt. Ik ben van plan er wel al mee te beginnen. Zijn er ook die andere dingen tegen vliegen gebruiken?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 09:26

In de wei gebruik ik Fly Ban, dat werkt dagenlang (meestal tot het eraf regent). Dat spons je over het paard heen.

Verder gebruikte ik tijdens het rijden Veerust, ik had altijd het idee dat dat heel goed werkte, maar het bleek dat mijn paard minder last had van vliegen (als ik met anderen rijdt) omdat het een schimmel is.
Verder is Veerust puur vergif, ik heb het in huis gespoten toen ik erg last had van vliegen en het was daarna een slagveld met overal voor hun leven vechtende en gestorven vliegen.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

riderwhoknows
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: niet af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 09:56

je paard gewoon goed schoonjouden
inspuiten met petroleum
maar dan stink je zelf ook
geen last van horzels

ik weet het al,en beter

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:48

Vorig jar had ik van iemand een receptje gekregen, en zelf aan het brouwen gegaan! Haha!
Weet niet wat er allemaal inzat, iniedergevaal VEEEEEL knoflook!
Stinken joh...
Haha!

Wat ook werkt, knoflook olie... gaan ze nog mooi van glimmen ook!
met een spons wat smeren, wel dun doen, anders wordt het een vieze glibberboel!

Ik voer nou fenegriek, zodra deze pot leeg is, ga ik voor fenegriek met knoflook... gaat Tos de vliegen zijn stal uitstinken! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Azijn met water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:18

Azijn met water werkt ook, alleen niet superlang. 1 of 2 dagen maar, maar het is wel een eenvoudige oplossing, het stinkt enorm !!

Knoflook is ook een goede oplossing, het kan nooit kwaad.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:12

Ik gebruik ook altijd fly ban, werkt idd erg goed.. maar is ook best wel prijzig..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 15:36

Derby vliegen spray en knoflookpoeder door het voer..

Groetjes Nicole

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:29

ik had ook eens een recept van de divoza site gehaald ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:48

Heej ik heb je recept gevonden samantha--

Heeft u ook altijd last van vliegen en horzels? Nou dan is hier een goedkope tip:vul een plantenspuit voor de helft met water en da andere helft met azijn,goed schudden en spuiten maar.(of deppen met een natte doek als het paard bang is) of u moet nu al gaan beginnen met knoflook poeder door het eten geven,dat is te halen bij de ruitersportzaak.het is ook goed voor het bloed. Groetjes en heel veel vliegvrije dagen van Iris

Groetjes Nicole

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 19:30

Heel erg bedankt. Met rijden heb ik ook al vaak Veerust gebruikt. Ik wil geen spul wat er door water erg gauw afgaat en nog duur is ook. Hij staat namelijk de hele zomer dag en nacht in de wei. Als het regent mag het er dus niet afgaan. Er zijn dan ook geen vliegen is dus niet zo erg, maar als het erg warm is spuit ik hem af met water. Dan gaan dingen als Flyban eraf. Als ik hem niet afspuit heeft hij ook verschrikkelijk veel last door het zweet. Ga zeker knoflook voeren en zulke mengels heb ik al vaker gebruikt maar werkt ook vaak niet. Toch heel erg bedankt want ik ga ze wel allemaal uitproberen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 11:35

Ik voer ook knoflook, hele jaar door trouwens. Paard gaat met vliegenmasker op naar buiten, vliegenspul vind ik te duur dus maak ik het zelf: azijn, iets meer koude hele sterke thee en 2 flesjes citronelolie, daarmee vul je plantenspuit en dan kan je sprayen!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:53

knoflook voeren is inderdaad een oplossing. Maar je mag niet de verse voeren. Daar gaan de maag en darm waardes erg van achteruit. (gehoord van homeopatische arts) je kunt dus beter knoflook poeder gebruiken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers