Naar DA geweest (bodegrave)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Naar DA geweest (bodegrave)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 17:39

Gisteren met mijn paardje 5 jr naar de da in Bodegraven geweest ivm knie op slot..... Daar aangekomen eerst stappen buigproef op sprong en kogel achter alle vier goed, longeren op harde en zachte ondergrond ook goed. toen rijden op volte rechts om licht onregelmatig voor, been ingespoten weer rijden nog onregelmatig (ik blij) toen foto's van zijn rug ook goed. de da vond wel dat hij erg gevoelig reageerde op de drukking van zijn rug dus ingespoten met onstekkingsremmers en langdurige pijnstillers... Mag vanaf zondag voor knieeen lange buitenritten maken met stap en dan goed voorwaarts rijden ook galop is goed... maar naar knieeen niet gekeken. hij vond dat mijn paardje stijf en niet goed in de buiging liep wat bij hem erop leek dat dit dus vanuit zijn rug komt... eenmaal thuis denk ik er toch overna en vraag mij dus af als hij last van zijn knieeen heeft dat hij dit verzet in zijn rug dan toont, dus niet andersom zoals de da zei pijn in rug dus knieeen kunnen ook niet goed functioneren.... wat vinden jullie nu is bodegrave best een goede kliniek dacht ik zo Moet toch over 4 weken terug komen en moet daar dan rijden met fysiotherapeut erbij zodat zij mij kan vertellen hoe mijn paard onspannen gaat lopen en daarna ook nageeflijk is.... wie heeft er ook ervaring met knie problemen wat veroorzaakt word door rug (mijn hoefsmid sprak ik vandaag en die geloofde het niet hij vind echt dat het een knie probleem is...... WIE WEET RAAD


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:57

Pffff.... daar vraag je wat!! Ik vind het moeilijk om hier wat zinnigs over te zeggen....... behalve dan, dat ik het niet onmogelijk acht dat als er een rug-probleem is, dat het paard dan ook last van z'n knie kan krijgen...... maar, andersom is volgens mij ook niet onmogelijk.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:28

Ben weleens in Bodegraven geweest,met paard van een vriendin.Vond dat ze erg weinig uitleg gaven over wat er nu precies was,erg onsympathieke man.Gelukkig heeft ze hun advies niet opgevolgd nl.in laten slapen,maar heeft ze een ander geraadpleegd en nu loopt hij nog steeds lekker rond zonder pijn.Dus geen goeie ervaring met Bodegraven.

XxXxX van FloOr...

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:16

Ik heb verder geen ervaringen met knieproblemen.
Wel helaas dat er veel problemen z'n oorsprong vinden in de rug.

Verder kan ik je vertellen dat ik zeer tevreden ben over de kliniek en Solange(fysio) is een hele goeie OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:05

Misschien kun je even bellen als je nog twijfelt en kunnen ze je e.e.a. verder uitleggen. succes

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:10

Het lijkt wel of inspuiten standaard is in Bodegraven!!

(met Solange heb ik geen ervaring maar hoor er goede verhalen over)

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:59

Daar ben ik het helemaal mee eens, ik heb in bodegraven altijd het idee dat ze maar blijven inspuiten, en voor het kleinste dingetje moet je al honderd keer terug komen. Een vriendin van mij ging daar ook altijd heen met haar paard en die moest ook altijd worden ingespoten en duizend keer terugkomen, en heeft dus gewoon heel brutaal een keer om korting gevraagd omdat ie nu al zoveel keer was ingespoten, maar ze kreeg de korting wel!!!!

JazzOrlando schreef:
Het lijkt wel of inspuiten standaard is in Bodegraven!!


* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:57

Gewoon even naar de kliniek bellen als je nog vragen hebt.
Ze kunnen soms een beetje bot lijken als het druk is maar ik vind het stuk voor stuk super mensen die echt de tijd nemen voor jou en je paard.

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:57

Scott heeft het over inspuiten met ontstekingsremmers, niet over inspuiten wanneer artrose geconstateerd is, waarbij Bodegraven idd vaak "snel" inspuit. maar dit was geloof ik niet de issue...
Scott, waarom bel je van Toor niet eens, om te horen wat hij ervan vindt?

sjalalala....twiedeliediedie!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:13

Ik vind dat ze van alles snel inspuiten, ze hebben voor alles wel een prikje

* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:16

dat mag jij vinden Niffie, mijn ervaring is dat ze op het juiste moment inspuiten, met de juiste middelen. bij artrose bv proberen ze eerst met lichaamseigen smeer in te spuiten alvorens over te gaan op chemische "troep". niets mis mee als dit het proces van herstel of evenwicht in gang kan zetten, lijkt me.

sjalalala....twiedeliediedie!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:26

Met lichaamseigensmeer ben ik het eens, alleen heb ik ook andere dingen meegemaakt. Zoals een paard in z'n rug in spuiten met ontstekingsremmers, wat in principe niet verkeerd, maar dat ook nog met langdurige pijnstillers in z;n rug. Dat zorgt er in principe voor dat je paard z'n rug wordt uitverdoofd, dus loopt hij door alle pijn heen met rijden, vind ik op zich niet heel erg eerlijk tegenover het paard. Zeg dan ik doe er een onstekingsremmer in en een pijnstiller, om de pijn te verstillen en zet hem op rust. Bijv. op de wei, en kom over een paar weken terug dan kijken we verder.

* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:33

Ik ben benieuwd welke arts je had in Bodegraven, of mag dat niet op internet?

Ik heb wel goede ervaring. Ook mijn paard is ingespoten in zijn rug en hij loopt nu 10 keer beter dan ooit. Ik vind dat ze goede kijk hebben op kreupel/onregelmatigheden.

Ik denk dat als een paard rugpijn heeft zijn lichaam anders gaat belasten en door een verkeerde houding dit in de benen te zien is. Kijk eerst eens hoe de rug zich gaat ontwikkelen, misschien zal de knie dan ook beter gaan.

Mij is wel heel goed uitgelegd wat er mankeerde en goed advies gegeven,je kunt altijd bellen en van alles vragen.

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:42

Was niet bij mij, maar bij een vriendin bij van mij, geen idee welke arts. Moet ook eerlijk zeggen dat ik verder best tevreden ben, maar alleen (bij mijn paard dan) dat eeuwige terugkomen en dat altijd maar inspuiten komt me een beetje m'n neus uit. Bij mijn vorige paard hebben ze me heel goed geholpen en opgevangen, ik dacht namelijk dat ie nooit meer zou kunnen lopen, hij liep nog maar op drie benen, maar hun hadden er vertrouwen in, en ze hadden gelijk want hij loopt weer. (toen hadden we Sander geloof ik) Heb dus ook wel positieve ervaringen, maar ook wat negatieve.

* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:47

Lachen kan wel raden welke arts Schott heeft "ontmoet" Lachen die staat erom bekend dat ie niet echt vriendelijk is in het begin, kom je er wat langer dan issie super! de kliniek staat niet voor niets zo hoog aangeschreven, zelfs in het buitenland...

sjalalala....twiedeliediedie!

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 17:57

Ik heb geloof ik niet gezegd dat ik onvriendelijk behandeld ben integendeel er werd veelllll tijd voor mij en mijn paard genomen dus daar ligt het echt niet aan en dat in spuiten is alleen een middel dat mijn paardje durft zijn rug los te laten en niet om door de pijn heen te lopen..... zodat hij voelt dat het niet altijd pijn hoeft te doen (is mij uitgelegd) Ik moet toch van de week even bellen voor een nieuwe afspraak met solange want ik wil echt ook geholpen worden met rijden op ontspanning maar voorlopig mag ik alleen rechtuit de weilanden in veel stappen en mag ook galoperen(dit is voor de knieen goed dan) bedankt voor jullie reacties in iedergeval ik houdt jullie op de hoogte.

kiekje

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:48

Als we links voor uitverdoven gaat hij rechts achter kreupel lopen als we rechts achter uitverdovern gaar hij links achter kreupel lopen en als we links achter uitverdoven gaat hij rechtsvoor kreupel lopen
dat vertelt iedereen als ze in bodegrave geweest zijn.
Ben er zelf een keer geweest met een paard wat gevallen was.
Het was ze rug zeiden ze manueel teaupeut der bij en gekraakt.
hij heeft daar 4 dagen gestaan en iedere keer als ik kwam stond ie in een andere box.
maaar goed ze rug ingespoten en na een week mocht ik erop gaan rijden.
Dat paard haalde uit naar alle paarden wou niet vooruit helemaal niks en had gewoon duidelijk veel pijn.
Nou oke hun geloofde dat niet dus wij het paard daar heen gebracht van doen jullie het dan maar.(zouden hun hem rijden)
komen wij na een paar dagend aar aanzou ik er zelf op gaan jah longeer hem maar 15 min nou oke ik 15 min geloneerd dan zou hij komen kijken.
Na een half uur was hij er nog niet
toen hij er was moest ik er op nou goed dus ik der op dat paard stijgeren niet normaal en niet naar voren willen enz zei ie dat het jeugdigheid was paard was 8 maar goed wij ruzie gehad daar.
me ma was naar de stal ruiter gegaan was ie bij jou wel braaf met rijden.
Bleek dus dat ie geen 1 keer gereden was.
Week daraop naar utrecht bleek ie helemaal niks aan ze rug te hebben maar aan ze sesambeentjes waar ze in bodgrave ook fotos van gemaakt hebbe.(Hadden het wel gezien maar hun zeiden dat het uit de rug kwam en wwas niks an de hand met de sesambeentjes)
we waren een half uurtje in utrecht buigproeven gedaan foto's gemaakt.
Sesambeentjes waren niet goed afgekeurd.
Mijn ervaringen met Bodegrave zijn Dus echt heel erg slecht.
En iedereen die dara komt zeggen ze het zelfde tegen is de rug ov van het uitverdoven.
groetjes kiekje

[color=#FF4000]Gelukkig Nieuw Jaar allemaal
Acapulco Je bent Geweldig!
[color=#FF00BF]
[/color][/color]

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:06

JazzOrlando schreef:
Het lijkt wel of inspuiten standaard is in Bodegraven!!




toen ik bodegraven in de topic titel zag staan dacht ik ook meteen .. Oh gaat over inspuiten, of er is er weer een ingespoten.. Ik kanniet begrijpen waarom er zo makkelijk overal maar ontstekingsremmers ingespoten wordt.
Ik vind het absoluut een baggerkliniek, maar dat komt door mijn ervaring. Ik ben niet echt objectief dus, er zijn vast wel mensen die er heel goede ervaringen mee hebben.

Als je twijfelt vraag een second opinion bij een andere arts (woudenberg zit ook een goede kliniek) of vraag of een fysiotherapeut ernaar wil kijken..

Ik vind het vreemd dat ze niet naar die knie hebben gekeken want het is nu een kip > ei verhaal. Het is wel zo dat veel problemen in de rug zitten maar kreupelheid en beengebreken kunnen ok weer tot rugproblemen leiden..
Succes!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:11

Niffie schreef:
Met lichaamseigensmeer ben ik het eens, alleen heb ik ook andere dingen meegemaakt. Zoals een paard in z'n rug in spuiten met ontstekingsremmers, wat in principe niet verkeerd, maar dat ook nog met langdurige pijnstillers in z;n rug. Dat zorgt er in principe voor dat je paard z'n rug wordt uitverdoofd, dus loopt hij door alle pijn heen met rijden, vind ik op zich niet heel erg eerlijk tegenover het paard. Zeg dan ik doe er een onstekingsremmer in en een pijnstiller, om de pijn te verstillen en zet hem op rust. Bijv. op de wei, en kom over een paar weken terug dan kijken we verder.


dat is toch symptoom bestrijding en niet het probleem oplosen?? e n buiten dat is het een prijzige aangelegenheid zo..
Geloof het of niet .. er zijn veel problemen ook zonder inspuiten van wat dan ook, op te lossen.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:30

Riant schreef:
Als je twijfelt vraag een second opinion bij een andere arts (woudenberg zit ook een goede kliniek)


En die vind ik nou weer bagger.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:50

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, Woudenberg (de Vallei) is veranders sind een van de artsen is vertrokken, er zijn twee nieuwe artsen bij. Voorals nog is mijn enige punt van Woudenberg dat je er sons ERG lang moet wachten maar mijn arts daar neemt echt ruim de tijd voor me en ik vind het fijn dat ik altijfd dezelfde arts heb.
Ik had de uithof en ben naar Woudenberg gegaan voor een second opinion en ben er vervolgens gebleven.
Waar het om gaat is dat je een arts of kliniek vind waar je zelf vertrouwen in hebt en een goed gevoel bij hebt.

Bij twijfel schroom ik niet voor een second opinion. Ik heb ook wel goede ervaringen met kootwijkerbroek maar dat is voor mij te ver weg.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:25

Riant schreef:
Waar het om gaat is dat je een arts of kliniek vind waar je zelf vertrouwen in hebt en een goed gevoel bij hebt.

Bij twijfel schroom ik niet voor een second opinion. Ik heb ook wel goede ervaringen met kootwijkerbroek maar dat is voor mij te ver weg.


Inderdaad. Maar waarom er dan steeds mensen een kliniek 'afzeiken' als ze er zelf slechte ervaringen mee hebben ?
Ik vind Bodegraven super (ze hebben mijn paard altijd heel goed behandeld, ook toen Utrecht 5 jaar geleden hem had opgegeven Huilen ). En dat verhaal over inspuiten ? Je bent daar toch nog altijd zelf bij, of zie ik dat verkeerd. Er gaat nog geen injectie in mijn paard, tot ik precies weet wat het is, waarvoor het is en of er alternatieven zijn.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!


paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:45

oberon schreef:
Er gaat nog geen injectie in mijn paard, tot ik precies weet wat het is, waarvoor het is en of er alternatieven zijn.

Dat vind ik nou ook! Beetje gezond verstand gebruiken en door de mooie praatjes heen kijken, en je niet laten overdonderen. Neem dus altijd iemand mee die wat verder van je paard staat en nuchter probeert te luisteren. Neem gerust even de tijd, al is het maar 5 minuten, om met hem/haar te overleggen. Zelf hoor je vaak alleen maar de helft omdat je toch nerveus bent; logisch!! Succes hoor met je paard, hopelijk slaat de ingezette behandeling aan!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:11

paars schreef:
Dat vind ik nou ook! Beetje gezond verstand gebruiken en door de mooie praatjes heen kijken, en je niet laten overdonderen. Neem dus altijd iemand mee die wat verder van je paard staat en nuchter probeert te luisteren. Neem gerust even de tijd, al is het maar 5 minuten, om met hem/haar te overleggen. Zelf hoor je vaak alleen maar de helft omdat je toch nerveus bent; logisch!! Succes hoor met je paard, hopelijk slaat de ingezette behandeling aan!


Is inderdaad heel goed advies, ik geloof prima dat er mensen zijn die heel goede ervaringen met bodegraven hebben, persoonlijk hoor ik meer negative dan positive verhalen maar zo heeft iedere kliniek wel wat. Op zich logisch maar er zijn sommige blunders wel zo verschrikkelijk dom zijn dat een kliniek voor iemand helemaal af kan doen.

Het is alleen niet voor iedereen waar dat er pas een spuit in een paard gaat voor je zelf begrijpt wat er aan de hand is.
Hoeveel jonge meiden die 2 of 3 jaar opeen manege rijden, krijgen of kopen een paard/pony en zijn gedwongenom een arts blind te vertrouwen.
Mijn tip is dus als je er geengoed gevoeloverhebt..ga ook eens naar een ander en vraag een tweede mening.

Ik heb ook wel paarden die bij klinie A afgeschreven waren bij kliniek B weer zien opknappen.
het is uiteindelijk jouw gevoel en jouw paard.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:20

Het wordt een beetje een welles/nietes spelletje. Maar ook meisjes van 12/13 kunnen een volwassene meenemen die vraagt hoe en wat. Meer negatieve verhalen dan goede over Bodegraven ? Ik kom er al jaren en het wordt er alleen maar drukker. Zien die mensen het dan allemaal fout ? Waarschijnlijk gaat hier gewoon de uitdrukking 'hoge bomen vangen veel wind' op.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DemiSisa, Eve_16, Fly_high, Lielle, Ted_Zale en 90 bezoekers