Zadel verkopen aan verzorgster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Zadel verkopen aan verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 18:44

Ik zit gewoon te brainstormen, wil heel graag een ander zadel hebben en zoek naar mogelijkheden om eerder het geld bij elkaar te hebben.
Voorheen reed ik Jamaica met een dressuurzadel. Dit zadel heb ik nog, en wordt 2x in de week gebruikt door Jamaica's verzorgster. Ik doe er 0,0 mee.
Stel dat ik het zadel niet meer zou hebben en ik wil een keer springen, pak ik wel een zadel van mijn stalhouder, dat is het probleem niet.
Ik kan natuurlijk niet in de portomonee van mijn verzorgster kijken, maar is dit redelijk?
De enige rede waarom ik dit zadel nog heb is voor haar.....


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:00

Als je niks met het zadel doet, zou ik het verkopen ja. Zo heb je er niks aan. Houden voor je verzorgster is wel aardig van je en goed voor het paard.. maar als je idd het zadel verkoopt aan haar, kan je zelf sneller een andere kopen.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:04

je kan het altijd met haar erover hebben.
ik bedoel als het zadel er niet meer is zal ze toch voor een zadel moeten zorgen. of zonder zadel rijden.
ik heb bij een oude verzorgpony vroeger ook alles zelf moeten kopen. maar ik kon wel rijden enzo.
gewoon proberen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:05

Kijk, ik vind het banketstaaf om te zeggen van ik verkoop het aan iemand anders, want ik heb geld nodig. Heeft zij geen zadel meer. Maar ze is 15, wat moet ze met een zadel? Als ze ooit met Jamaica stopt, zit ze met een zadel....
Vind het heel erg moeilijk

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:10

ik persoonlijk zou het zadel als verzorgster niet kopen. Ik heb geen paard maar wel een zadel en als ik m'n verzorgpaard kwijtraak, kan ik het zadel wel weer verkopen, maar dan is er toch altijd verlies, en het is iemand van 15 met een verzorgpaard, geen eigen paard.

Als ik het goed begrijp wil je ook geen nieuw zadel kopen. als ik jou was zou ik het zadel gewoon houden.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:11

het is niet haar zadel, dus jij hebt gewoon het recht om het zadel te verkopen. je kan haar vragen of zij het kan/wil kopen, zo niet zou ik het gewoon aan iemand anders verkopen.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:11

ja, ik wil wel een nieuw zadel kopen, nl een westernzadel cq barefoot. Verzorgster rijdt dressuur, dus die heeft daar niet zoveel aan

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:12

Duncan"]

Als ik het goed begrijp wil je ook geen nieuw zadel kopen. als ik jou was zou ik het zadel gewoon houden.
[/quote]


[quote="Stef schreef:
wil heel graag een ander zadel hebben en zoek naar mogelijkheden om eerder het geld bij elkaar te hebben



uhmmm, jawel dus Knipoog

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:22

Kun je de vraag die je ons stelt niet gewoon aan je verzorgster stellen? Overleg met haar wat zij ervan vindt en of zij mogelijkheden heeft om je oude zadel over te kopen, of misschien kun je het zadel houden en wil ze wel een bijdrage doen voor een nieuw zadel oid? Is zij eigenlijk wel te spreken over het zadel?
Kortom; overleg eens met haar, misschien komen jullie samen op mogelijkheden waar je zelf nog niet aan had gedacht

Faber quisque fortunae suae

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:23

Over wat voor prijs denk je ongeveer? Ik heb het ook gedaan toen ik zo oud was.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:24

zojuist gedaan, en zij zou het op zich wel willen kopen, maar haar ouders hebben (begrijpelijk) zoiets van, je gaat niks kopen voor een paard wat niet van jou is (ja, een halstertje ofzo, maar dat is anders).
Dit dacht ik eerlijk gezegd al wel, maarja, dan zit ik nog met een zadel waar ik niks mee doe, en wat ik dus hou voor een ander....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:25

Zelf zou ik zoiets nooit vragen/verwachten van een verzorgster.
IK wil dat mijn huppels gereden worden, dus IK zorg ook voor een zadel en goed spul zodat hun vooruit kunnen.
Maar goed, als je het aan een ander verkoopt dan heb je natuurlijk binnekort een nieuw zadel, probleem toch ook op gelost?
Of je verkoopt het zadeltje pas zodra je dan het geld bij elkaar denkt te hebben?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:27

nee, dat schiet namelijk niet op.
Ik rij western, en wil dus een western zadel (al dan niet barefoot)
Verzorgster rijdt dressuur, en vind een western zadel niks.
Daarbij wordt ik op mjin nieuwe zadel extreem zuinig en dat gaat in een grote kast met een groot slot

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:30

dan zla je verzorgster zonder zadel moeten leren rijden, of je moet je huidige dressuurzadel vekopen en dan een goedkoop ding op de kop tikken

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:37

Misschien kun je met de ouders overleggen en jou situatie uitleggen? Draagt zij verder trouwens bij in de kosten?

Faber quisque fortunae suae

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:39

Dit zadel wegdoen en gewoon een oud, goedkoop zadeltje kopen?

Ik kan me goed voorstellen dat haar ouders het zadel niet willen kopen, ik heb voor Pervinco ook een zadel gekocht, eigenaresse had helemaal niets... Ik heb haar aangeboden het zadel over te kopen voor 150 euro, had het toen 2 maanden gebruikt. Nieuw 250 euro, maar kwalitatief niet echt denderend. Bijna een jaar nadat ik gestopt ben zit ik nog steeds met dat zadel te kijken...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:39

nee alet, ze draagt niet bij in de kosten.
Om zomaar het zadel te verkopen en tegen verzorgster te zeggen, zoek het maar uit, vind ik een beetje heel erg banketstaaf

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:44

Dat zou inderdaad erg banketstaaf zijn ja... Wat zou je voor het zadel willen hebben, heb je een prijs in gedachten? Heb je het er touwens ook zelf met de ouders over gehad? Misschien kun jij uitleggen wat de bedoeling is en dat jij nu gedwongen bent om een bepaalde stijl te rijden, omdat je met dat zadel zit? Om nu ineens een maandelijkse bijdrage te vragen zodat jij een nieuw zadel kunt vragen is ook een optie, maar dat kan ook erg raar overkomen natuurlijk... Lastig probleem...

Faber quisque fortunae suae

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:44

hmm vind het ook raar als de verzorgster voor een zadelmoet zorgen eigenlijk....
oke jij wilt graag een ander zadel, logisch, maar wat als ze dit zadel nou niet wil kopen een een goedkoop zadel op de kop weet te tikken dat niet past en ze er toch mee gaat rijden omdat er niets anders is?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:47

ik zeg nergens dat de verzorgster voor een zadel MOET zorgen.
Zoals ik in het 1e bericht aangeef zit ik te brainstormen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:48

Tja, dan zal ze zich aan moeten passen aan de stijl van de eigenaar vind ik eigenlijk... Als ik de verzorgster zou zijn zou ik daar wel van balen, maar stef is en blijft de eigenaar en de wensen van de eigenaar gaan in dit geval wel voor de wensen van de verzorger...
Susan heeft wel een punt wat betreft dat zij dan een cheap zadel aan zou schaffen, dat kan ook verkeerd uitpakken.

Faber quisque fortunae suae

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:59

dat realiseer ik me absoluut, maar ze mag van haar ouders geen zadel kopen, dus ook geen cheap zadel.
Daarbij zal ze mij toch eerst naar het zadel laten kijken of het past, daar vertrouw ik haar goed genoeg voor, en als ik er niet uitkom, laat ik er wel weer iemand naar kijken. Maar goed, dat is dus niet aan de orde.

Alet, toen ze begon met verzorgen (ruim een jaar geleden) reed ik zelf ook nog engels. Ik wilde wel western, maar had op dat moment geen mogelijkheden tot instructie. Dit is nu allemaal verandert en rij ik sinds januari western.
Zelf toen een goedkoop starterszadel gekocht, wat niet past. Heb nu een leen zadel, maar er moet gewoon een ander zadel komen (voor mij) alleen ik heb geen geldboompje in mijn tuin, en zoek daarom naar mogelijkheden (ik overweeg ook mijn trailer te verkopen aangezien ik die maar 3 a 4x per jaar gebruikt)

Het leven bestaat uit keuzes maken, en tja, dat is nu net niet mijn sterkste kant

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:15

Stef, ik doelde ook niet op haar... Ik doelde op jou: jij dit zadel verkopen, en gewoon een goedkoop zadeltje 'terugkopen'...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 20:17

wat versta je onder goedkoop? Ik heb voor dit zadel 350 euro in mijn hoofd (incl alle dekjes en meuk). Heb 6 a 700 nodig voor een zadel. Kan ik wel voor 150 een cheapie kopen, maar dan ben ik weer 150 verwijdert....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:19

Maar tevens 200 verder...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers