Wat doen jullie tegen staart over de leidsel slaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Wat doen jullie tegen staart over de leidsel slaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 20:03

dit is dus mijn vraag??


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:30

Niks.

Het gebeurd bij mij niet zoveel, zus doe ik hem gewoon weer terug Lachen

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:41

Als het goed is zie je het aankomen en doe je de leidsels omhoog zodat staart er onder door zwiept.
Gelukkig klemmen die van ons nooit vast, anders is er niet meer te sturen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 21:05

ik had het vandaag 2 keer, was vliegenspray vergeten. *dom* de eerste keer kneep die zijn staart helamaal tussen zijn billen, dus was Jolanda even afgestapt en had het weer goed gedaan, hij luisterd gelukkig goed op commando. En de 2e keer was ik hem snel genoeg af. Ik dacht zal het eens vragen, maar jullie doe er ook niks aan.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:11

Ik heb het wel eens doordat ik klein ben en dus lager op de kar zit. Ik moet er dus goed alert op zijn. Als het me gebeurt probeer ik door de leidsel te laten vieren hem er weer onder vandaan te krijgen. Te sturen is er dan niet echt, dus het moet je niet tijdens een proef of een hindernis overkomen.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:12

Als de staart erover zit (Roy klemt ze nooit vast) leidsel even naar links of rechts en de staart is er weer onder weg.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:38

Bij onze oude wagen zat ik iets lager en overkwam het me wel eens. Isolda kneep dan niet aan, dus kon ik met het uiteinde van de zweep de staart erover schuiven.

Ik heb wel eens gezien dat iemand het uiteinde van de staart met een touwtje aan het lamoen vast gezet had. Het paard kon de staart nog wel bewegen, maar niet hoog opslaan.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:19

Als ik gewoon contact heb dan slaat hij eronderdoor, maar als ik met een los teugeltje rij, uitstappen/buitenrit, dan slaat hij er nog welleens regelmatig overheen, maar hij klemt niet dus ik kan hem zelf weer eronder vandaan halen.

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:24

jantina schreef:
Bij onze oude wagen zat ik iets lager en overkwam het me wel eens. Isolda kneep dan niet aan, dus kon ik met het uiteinde van de zweep de staart erover schuiven.

Ik heb wel eens gezien dat iemand het uiteinde van de staart met een touwtje aan het lamoen vast gezet had. Het paard kon de staart nog wel bewegen, maar niet hoog opslaan.


het zou je maar gebeuren dat de almoen breekt oid, en dat de staart alleen nog vasthangt aan de kar... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:28


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:31

dutske schreef:
het zou je maar gebeuren dat de almoen breekt oid, en dat de staart alleen nog vasthangt aan de kar... Scheve mond


ten eerste is het breken van het lamoen erg onwaarschijnlijk als je een goed onderhouden wagen hebt
ten tweede breekt er dan hoogstens een pluk haar uit de staart.
Trouwens, als mijn paard er vantussen ging met een lamoen achter zich aan, was die staart wel het laatste waar ik me zorgen om maakte

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:33

Bill flikt het me ook een enkele keer, en als ik hem er niet gewoon onderuit kan trekken krijgt hij een flinke lel met de zweep. Dan slaat hij uit nijd met z'n staart, en heb ik m'n leidsel terug Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:38

Als het lamoen afbreekt dan blijft het toch wel aan het paard hangen, dan maakt die staart écht niet meer uit. Ik maak me dan meer zorgen om het paard zijn benen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:25

Ilindra schreef:
Is heel makkelijk te voorkomen met een staarthouder.
http://www.letty.nl:591/letty/FMPro?-to ... uder&-find
Ilindra (voorpaard tandem) slaat haar staart ook wel eens over de leidsels, maar slaat hem ook direct weer terug Haha!


Goh zeg, nog nooit gezien! Slim bedacht.


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:02

Ik neem aan dat je de staart dan niet met een kabel van zet maar met een touwtje dat in geval van nood gemakkelijk breekt.
Zo'n staarthouder had ik ook nog nooit gezien en is wel een idee als ik er regelmatig problemen mee krijg. Letty is natuurlijk wel vrij prijzig maar misschien is er dan ook wel zelf iets te maken.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:19

Haha, dit overkwam mij vorige week voor de eerste keer!

Ik was heel serieus aan het mennen met Pinky en Lieke. Pinky was een beetje opgefokt (van een stel duiven Verward ) en had dus een mooie ruime draf Knipoog.
Ineens ZWIEP! staart erover, leidsel klem *LOL*
Eesrt snapte ik er weinig van, hij zat echt klem, onder de wortel, dus éronderuit zwiepen ging niet.
Ik heb hem dmv stemcommando stil gezet, staartje opgetild, leidsel eronderuit en weer verder.
maar ik zat wel ff heel stom te kijken *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 23:00

ja gelukkig kennen ze stemcommando's dat scheeld echt heel erg. zo heb ik dat ook gedaan. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varenka en 1 bezoeker