Wendy springt de sterren van de hemel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Wendy springt de sterren van de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 13:12

Fleur had eergisteren gesprongen met Wendy ( [HAW] Springen met Wendy! ) dit ging erg goed en de dag erna (gisteren dus) ging ik met Irma rijden dus vond ik het wel leuk om ook een hindernisje te pakken. Wel lekker laag, want ik heb het nog steeds niet zo op hindernissen Haha! Zeker niet als ze hoger dan 40 cm zijn.

Ik weet dat ik heel raar zit, wist het al wel, maar wist niet dat het zó erg was! Ik moet mijn schouders, polsen en armen meer ontspannen, volgens mij zit ik dan al een heel stuk beter.

De dag ervoor met Fleur stond dit op een oxer, ik geloof dat Wendy nog niet helemaal doorhad dat dit nu niet het geval was Haha!
Afbeelding 1.

Dit krijg je wanneer je te langzaam aanrijdt op de sprong
Afbeelding 2

En HOPLA vind mezelf hier ook nog wel redelijk zitten, pony springt wel een beetje raar hier Verward
Afbeelding 3

Hier kwam ik niet goed mee in de sprong en *krak* zegt mijn nek Scheve mond Voelde het toen al wel een beetje, maar nu doet het echt heel pijn. Mijn nek is helemaal stijf. *au*
Afbeelding 4

En lucht die oksels! *LOL*
Afbeelding 5

Hier zit ik volgens mij toch wel redelijk.
Afbeelding 6

Dat handje van me Rolleyes Lijkt ook net of ik haar oren probeer aan te raken ofzo!
Afbeelding 7

WIEEEEEHHH!
Afbeelding 8

Ik heb geen onafhankelijke zit, maar wel onafhankelijke armen! mijn ene arm gaat helemaal een andere kant op dan de ander Verward
Afbeelding 9

Uitstappen zonder zadel
Afbeelding 10

Daarna nog ff zonder iets erop gezeten, maar pony was al moe en wilde dus niet meer lopen.
Afbeelding

Commentaar e.d. mag, hoewel ik het meeste zelf ook wel zal weten. Tips om mijn houding te verbeteren zijn meer dan welkom!


Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:51

En eerst durfde je bijna niet te springen! Moet je jezelf nu eens zien!!!!
Je houding is niet helemaal perfect maar je hindert wendy zo te zien helemaal niet en daar gaat het om, toch?
Hartstikke leuk om te zien! Lachen

Romeo Lovers

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:56

Je draait je tenen naar buiten en inderdaad je armen/handen. Probeer je ellebogen wat dichter bij je lichaam te houden.Succes OK dan!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:57

Leuk hoor!! Dat je het toch allemaal durft! Toppie!
Weet je hoe je je houding kan oefenen?? Gewoon op je fiets, als je de drempels op rijdt.
Kont iets van het zadel, verlichte zit en ontspannen. Je armen moeten wel op de goede plaats blijven omdat je het stuur vast moet houden.
Zo deed ik dat vroeger Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 14:06

Wahahaha, Amanda, leuke tip Haha! Zo deed ik dat heel vroeger ook, mét cap en zweep op de fiets. Maar de mensen zien me nu al door de straten heen fietsen Haha! Misschien als er niemand op de weg is dat ik het wel doe, maar anders voel ik me wel heel erg voor banketstaaf staan vrees ik.

En bedankt voor jullie reactie!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:56

Springen gaat steeds beter, of niet?
Je houding:
Het lijkt alsof je haar met je armen wil optillen Haha!
Probeer met je handen bij de manenkam te blijven en ze tijdens de sprng met de manenkam mee wat naar voren te brengen.
Galoppeer ook eens in de verlichte zit, een lange zijde verlichte zit, korte zijde gewoon zitten dan weer verlicht. Ook in draf oefenen kan nuttig zijn.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:57

lol Tong uitsteken Leuke foto's hoor Knipoog
Over jou houding is genoeg gezegt Haha!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:45

leuke fotos ziet er best netjes uit alleen je tenen wat meer naar binnen draaien

<3

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:48

het gaat wel steeds beter! eerst durfde je niet te springen en nu spring je toch!

Shetland bokker #7


NLieke
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:59

wooo.. hier boven zegge ze da je eerst niet durfde... en dat je nu wel durft en ook nof zonder bit....Tong uitsteken goed zo .. en over je houding is al gezegt

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:13

ziet er goed uit hoor!! die eerste foto is leuk!
waarom rij je eigenlijk met halster? niks mis mee hoor Knipoog gewoon nieuwschierig Haha!

Pepper

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 17:17

PePpeRL0vE schreef:
waarom rij je eigenlijk met halster? niks mis mee hoor Knipoog gewoon nieuwschierig Haha!

Ik zal het heel simpel zeggen: de pony loopt er veel beter op, heeft veel meer zin om te lopen en wíl ook veel meer wanneer ik haar zo rijdt.

Verder allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook erg blij dat ik het nu eindelijk weer een beetje durf met Wendy. Nu nog op een ander paard en een stukje hoger! Lips are sealed

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:27

Ik vind dat je in je lichaam veel te veel voorover duikt. Heel iets voorover en de kont uit het zadel is genoeg. Als je pony een keer de kop de lucht in slaat heb jij een bloedneus. Voor jouw is het misschien alsof je 1.60 springt maar het is echt maar een klein huppeltje waar je dus alleen de rug van je pony moet ontlasten. Ga maar eens oefenen op de verlichte zit over wat balkjes en laat iemand kijken of je niet teveel voorover kukelt. Als je wat minder ver je zadel uitkomt zul je ook makkelijker je balans kunnen houden. Probeer je knieën aan te sluiten, dan komen je voeten ook niet zo pipoachtig uitsteken. Vooral blijven oefenen over lage hindernisjes, dan komt het allemaal best goed.

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:15

gaat steeds beter OK dan! Haha!

Die eerste foto is mooi!!!

Koos PaardLoos.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers