Manege van Loon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyBoy

Berichten: 552
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Leerdam

Manege van Loon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 14:18

Ik en nog een ander groepje kinderen gaan een buitenrit maken bij Manege van Loon in Loon op zand. Nou zou ik graag willen weten wie daar weleens gereden heeft?? Is het een leuke manege?? Leuke buitenritten?? Alvast bedankt!

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:40

Volgens mij ben ik daar in mijn verre verleden een keer op ponykamp geweest. Cool

Ik vond het toen niet zo leuk, maarja dat is echt meer dan 10 jaar geleden, dus ik hoop dat je wat recentere informatie krijgt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:44

Ik heb heel veel slechte dingen over manege van Loon gehoord, veel hiervan kwam van Bokt af.
Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan zul je denk ik veel vinden!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:48

Best leuke buitenritten, maar ik ben niet zo kapot van de strozakjes onder het zadel.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:49

Ben er een keer wezen kijken en vond het een groot zooitje, maar dat is bij kijken gebleven, dus verder kan ik geen oordeel geven.

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:09

Ik ben er 1x op ponykamp geweest 6 jaar geleden, ik vond het een verschrikking er was totaal niets leuk, niets mocht en de paarden waren niet geschikt.

IK ben er met diverse ritten mee geweeest en mijn ervaring is dat het ligt aan de begeleiding of de ritten leuk zijn, ik ben met verschillende mannen mee geweest waaronder 1 met zwart haar en een snor hij loopt er dagelijks en dat was een hele toffe rit maar ik ben ook al met een paar meiden mee geweest en die ritten waren echt heel sloom en zij bleven ook vrijwel in hetzelfde gebied terwijl het juist zo leuk is daar om zowel van de zandvlakte als van het bos te genieten tevens heb je ook een grote plas waar je in kan zwemmen! Ik denk dat het ook aan de groep ligt met wie je rijdt wat je gaat doen, let wel op heel veel paarden hebben drukkingen en ik ben van mening dat je op zo'n paard niet moet rijden!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:11

Ik ben daar nooit geweest maar hoorde wel veel negatieve reacties die van bokt kwamen.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:30

ja ik heb daar een buitenrit gemaakt!! is mij erg goe dbevallen!! we waren met ene kelin groepje en hebbenz elfs wat sprongetjes gedaan in het bos.. de manege zelf is niet echt netjes.. maar ik heb geen paardne toen egzien met drukkingen..
ebviel mij goed!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:36

Ik heb er een paar jaar geleden een rit van een paar uur gemaakt, ik vond het erg leuk, maar ik vond ze erg onvoorzichtig. Er zitten onervaren mensen op paarden die in rengalop gaan. Maar als je zelf goed kan rijden is het wel gezellig hoor! Ik had alleen pijn in mn kont van het zadel.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:45

Ik kom er zelf ieder jaar om er een ritje te maken, al vanaf dat ik klein was! Het is er altijd super geweest! De mensen zijn er vriendelijk en je kunt altijd om een rustig paard vragen als je dat wilt. Als je meer wilt weten moet je me maar ff pb-en

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:00

Tja... negatieve berichten hoor je over het algemeen vaker dan positieve berichten. Ik heb hier wel eens gelezen dat de paarden er vandoor gingen tijdens een buitenrit. Ik ben er jaren geleden geweest met de basisschool, niet op ponykamp, maar op schoolkamp. Ik vond het een beetje een zooitje, maar verder was ik nog zo jong dat ik er niet echt over kan oordelen.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:06

Heb er zelf een paar jaar geleden een buitenrit gereden, de rit was heerlijk, wel een houten reet, maar heb over ponykampen idd veel slechte ervaringen gehoord ( er gaat nog wel eens wat mis), maar de buitenritten zijn best te doen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:50

wij zijn er al een paar keer met een groep buitenritten wezen maken,en niets dan lof hoor!
en van strozakjes onder de zadels,heb ik daar echt niet gezien!!

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:06

Ik ben er vorig jaar geweest op "ruiterweekend" was best geinig.
Ze hebben inderdaad strozakjes en kl*te zadels, maar wat wil je ook als je je eigen dure troep gewend bent Bloos! ..... ik had een bontje meegenomen voor over het zadel wat mij toch wel goed bevallen is.
Wij waren met een ervaren groep ruiters en we hadden leuke begeleiding mee, ik denk dat dat ook wel scheelt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:36

Zoekfunctie ! echt al een hoop over gediscusseerd. .

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:40

ik ben een paar jaar geleden met wat andere een buitenrit wezen maken inderdaad strozakjes onder zadel best waardeloos zag veel paarden met witte haren bij de choft en kleine plekjes wat rommelig was verder een leuke rit die wat wel jammer was de paarden op dr duimpje wisten.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:53

Ben er héééél lang geleden op ponykamp geweest en heb het erg naar mijn zin gehad. Paarden en pony's hadden toen wel allemaal een schimmelinfectie, waardoor ze plekken op hun rug hadden. Geen porem, maar met dagelijks een schoon, gedesinfecteerd dekje en wat smeersels deden ze wel hun best de beesten weer gezond te krijgen.

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:45

Iemand die ik ken heeft daar haar pony weggepikt, check mijn profiel maar.
Zo gek was ze op hem, zal haar wel bevallen zijn I guess

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:42

ik ben er ook een keer op ponykamp geweest.. vond het wel leuk, maar dat kwam aleen door de mensen waarmee ik was.. en die dekjes zijn er echt 100x nix, kussenslopen met wat stro erin Verward:?:?

ossenburg

Berichten: 394
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:59

Ik ben er een aantal keer geweest op weekend met de oude manege. Het was leuk, alleen je moet je realiseren dat je met een commercieel bedrijf van doen hebt. Ze zijn hardstikke prima voor die beesten, maar het zijn geen eigen paarden. Het is je eigen keus of je wel of niet daar wilt rijden.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:08

Ik ben daar een weekend geweest, dus in het 'hotel' incl. eten en buitenritten. Die strozakjes is wel ff wennen ja, vreemd verschijnsel, en die zadels... Als je het niet gewend bent rijd je je achterwerk stuk! (en niet alleen je achterwerk... Knipoog )
De ritten vonden we erg leuk, mooie omgeving!!
Ik had wel het idee dat de paarden en pony's goed verzorgd werden, maar ze staan wel in stands..
Verder hebben ze een een of andere kar, meerdere karretjes eigenlijk, die elk door een pony getrokken worden, en die allemaal aan elkaar zijn bevestigd. Vaag ding vind ik dat, en lijkt mij heel gevaarlijk, als een van de tussenliggende pony's aan de kletter gaat ofzo..
Toch was over het algemeen mijn ervaring dus goed *LOL*

Truus7
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: ergens in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:39

Ik heb er dit jaar twee keer gereden, en idd beide keren de billen een beetje stuk. Mijn dochter mankeerde echter helemaal niks.
Bij aanmelding word gevraagd of je alle gangen (stap draf galop) goed beheersd. Dat is een vereisde! Ben je nog niet toe aan een goede galop dan moet je nog even rustig door oefenen in de bak. Ga je met een hele groep die niet in galop wil dan is het geen punt. Mits je dit van te voren goed aangeeft aan de begeleider.

De dieren worden goed verzorgd, ze zien er goed gevuld uit en krijgen zoveel beweging dat ze niet zo'n zin meer hebben in kattekwaad.
Fjorden kunnen met gemak zes uur lopen.
Verder zijn ze aardig gedrild: met zijn tweeen naast elkaar is stap of draf, achter elkaar is galop. Je hoeft er weinig aan te doen.

De indruk van de rest .... een uit zijn krachten gegroeide (boerderij)manege, waar men hard moet werken voor het geld. Niet overal even schoon, beetje krap, maar de paarden staan buiten werktijd op het land (zonder gras).
Met poetsen zijn ze op zich slim, elk paard een schone borstel, vuile in de andere bak, Elk paard een schoon stro dekje. De slopen worden zeer regelmatig gewassen. Kan ik van de meeste dekjes niet zeggen!

Veel plezier!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:50

ik ben er een jaar of 10 geleden op kamp geweest
ik vond het verschrikkelijk
de ponies hadden allemaal schimmel(ik heb van een vriendin gehoord dat ze dat een jaar later weer hadden)
je mocht helemaal niets
en de ponies mocht je niet eens sturen want dan zat je aan de mond
dus ik zou het zeker niet doen.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:11

Ik ben er ruim een jaar geleden op vakantie geweest, met mijn eigen paard en die is niet makkelijk. Maar ik vond het er top en mijn paard volgens mij ook want die was superrelaxed. Mijn paard heeft thuis een prachtige buitenbox maar stond daar gewoon in zo'n container, met een emmer water i.p.v een automatische drinkbak, een emmer voer i.p.v. een voerbak, maar ze stond helemaal happy naar buiten te kijken naar de andere paarden en verder een beetje te scharrelen in haar box alsof ze thuis was. 's Middags even de wei op, en verder heerlijke buitenritten. Het is er niet luxe, maar de paarden hebben het er echt wel goed. Ik ging overdag gewoon mee met de manegepaarden voor een buitenrit, en die zagen er gezond uit. Die strozakken hebben ze juist om drukkingen te voorkomen en ze verschonen ze iedere dag. Verder goede accomodatie om er te overnachten. Ik zou er zo weer heen gaan.

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:16

Ik vond het daar niks, we waren daar met onze eigen paarden aan het logeren en er was niet eens een schone box bij aankomst...