Pavo Aura Koeken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Pavo Aura Koeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:55

Rena staat 's zomers 24 uur per dag op de wei , en is gevoelig voor hoefbevangenheid.... ze staat nu dus op een erg kortgevreten wei waar ze nog wel een buikje van houdt , maar heeft duidelijk honger en ik wil ook wel dat ze alle benodigde stofjes binnenkrijgt die dat lijfje nodig heeft om goed te functioneren , dat kan een goede doorbloeding en het voorkomen van hoefbevangenheid alleen maar bevorderen

Ik geef haar dus al sinds het voorjaar sinds ze hele ipv halve dagen op de wei staat , Kompleet Supplement van de Paardendrogist , gemengd door een litertje natte zemelen en wat appel / peen stukjes.

Hier doet ze het prima op , totdat ze op een vollere wei ging , ging het prima !

Altijd die natte zemelen is ook zowat Scheve mond

Dus omdat enkele bokkers me op de koeken van Pavo wezen ,
ben ik benieuwd of dat wat voor Rena is , klinkt iig wel lekker makkelijk

Ik kan er op de site van Pavo nauwelijks info over vinden , als het ruitersportzaakje - voerboertje hier weer open gaat na de vakantie , zal ik daar eens langs gaan , maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze die standaard hebben Haha!

Zijn er nog andere bokkers die deze koeken voeren , en wat vinden jullie ervan ? Zien / ruiken ze echt smakelijk , eten de paarden het graag , zit echt alles erin om het diertje lichamelijk okee te houden bij lichte / normale arbeid ?

Hoop dat er wat mensen ervaringen mee hebben ,
ik ken ze zelf niet en ben erg nieuwsgierig of deze koeken een echt goed voeder zijn naast 24-7 weidegang Lachen


Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:08

Hoi,
Ik heb de koeken ook een hele poos gevoerd aan mijn IJslanders en ik moet zeggen dat ze het heel graag aten. Als je er in knijpt verpoedert het en ik deed er dan wat knoflook en zeewier door.
Verder was ik altijd wel tevreden. De paarden zien er verder heel goed uit. Ik ben nu wel muslie en een beetje brok bij gaan voeren omdat toch wel veel deden en ik kon er makkelijker dingen door doen. Maar ik denk dat ze zeker in de zomer het er goed op kunnen doen. In de winter zou ik toch wat bijvoeren. Ik geef ze toch altijd wel zeewier gaan ze erg van glanzen en op het moment zijn ze super fit.

groetjes Anne

NMPRS merrie te koop! http://ijslander.webs.com/verkoop.htm

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:28

Ik weet niet wat ik me bij koeken moet voorstellen. Ik heb een enorme zeikerd met eten.
ik voer nu Pavo Vital, ook een compleet supplement, met een handje muesli. En dat gaat prima.
Mijn pony staat trouwens ook op kortgevreten gras, vandaar bijvoeren.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:29

Ik voer in de weideperiode ook Pavo Vital, bevalt echt prima.
Die koeken ken ik niet.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:32

Ken die koeken ook niet. Het klinkt wel wat zweverig (aura)...

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:41

Kyona schreef:
Ken die koeken ook niet. Het klinkt wel wat zweverig (aura)...


Ja idd. maar ik vind ze wel goed. Ze zijn speciaal voor IJslanders en andere sobere rassen gemaakt. Maar ik gaf ook altijd zeewier voor de zekerheid. Dan hebben ze iig wel genoeg mineralen enz. binnen.

groetjes Anne

NMPRS merrie te koop! http://ijslander.webs.com/verkoop.htm

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:50

ik voer die Aura koeken, he is alles behalve zweverig, want ze zien er precies zo uit als koeienkoeken!

Ik heb een Noriker en die moet je ook sober voeren, hij heeft sinds ie in Nederland is prblemen met vitaminegebrek, dus voer ik hem geen brok, maar die Aura-koeken. In 1 koek zitten evenveel vitamines en mineralen als ik 1 kilo brok.

De PAVO Liga is ongeveer hetzelfde, alleen in de vorm van brok. Er zit zelfs nog minder eiwit in dan in de Aura

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:07

Wij voeren ze sinds kort ook. Na het rijden een koek. Ze staan 24/7 op de wei en zo krijgen ze wat extra vitamines. Ze vinden het lekker want ze staan echt al te wachten!
Deze winter zetten we ze ook alleen op die Aura koeken en verder ruwvoer, omdat de een veeeel te dik wordt, en de ander veel te heet.

Elke Pavo dealer kan ze bestellen. Ik heb even de lijst op www.pavo.nl rondgebeld (nouja deze omgeving) toen ik ze wou hebben en iedereen zei "ik kan het wel bestellen" en maar twee hadden het op voorraad.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:49

Ben er net mee begonnen! Ruikt goed en ze vinden het lekker. Ik vind het te duur om als gewoon voer te geven. Aangeschaft omdat het handig zou zijn op de trektocht die we gaan maken. Ik voer eigenlijk nooit bij, in het najaar wel een handje biks. Dus nu krijgen ze na een flinke rit een halve koek. Wie weet bevalt het wel goed en heb ik minder huidklachten..

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:00

Een koek bevat evenveel mineralen en vitamines dan een kilo basisbrok, aldus Pavo. Let wel, het bevat verder vrijwel geen voedingsstoffen en zo, dus als je paard onvoldoende heeft aan wat ie aan ruwvoer (wei, hooi) krijgt, dan moet je wel iets bijgeven.
Er is niks zweverig aan, het is gewoon een simpel, goedkoop en goed voedingssuplement voor paarden die op een sober dieet gehouden worden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 21:28

Rena heeft praatjes en buik zat , dus het is mij puur om die vitamientjes enzo te doen...hoop dat die idd goed erin zitten en dat het niet alleen maar een leuk verhaaltje is naar het baasje , waar het paard niks wijzer van wordt Lachen

Zo hard werkt Rena niet , en als die koeken een beetje houdbaar zijn kan ik altijd nog voor intensievere dagen wat muesli bijvoeren.

Ik voerde haar afgelopen jaar Fyto Gold , wil nu eens Equisanum proberen of dat nog wat beter bevalt. De Arabian of Arab denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:29

Mijn paard krijgt de koeken ook op aanraden van de dierenarts omdat ze nog al last met haar stofwisseling heeft en al gauw een vitaminegebrek heeft.Lekker vind ze ze wel niet,maar er is zowie zo weinig wat ze graag lust.Maar ik denk dat ze van kwaliteit wel goed zijn.


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 07:29

Als je je paard op sober voer wil zetten kan je i.p.v. Fyto Gold ook Fyto Form gaan voeren, is speciaal voor sobere rassen.

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:31

Ik voer hier ook de Pavo koeken. Ik vind het echt super spul Lachen. De shetlanders hier groeien met z'n alle zo dicht, zeker als je nog wat bij voert voor de vitamientjes. D'r is er maar 1 die biks krijgt omdat die een poedertje moet hebben, maar verder krijgen ze niets of die koeken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:19

Dennis schreef:
Ik voer hier ook de Pavo koeken. Ik vind het echt super spul Lachen. De shetlanders hier groeien met z'n alle zo dicht, zeker als je nog wat bij voert voor de vitamientjes. D'r is er maar 1 die biks krijgt omdat die een poedertje moet hebben, maar verder krijgen ze niets of die koeken.

Als je die koeken verkruimeld, dan kun je er ook een poedertje doorheen doen, heb je zelfs daarvoor geen brokken meer nodig *LOL*
Voor de voorzichtigen onder ons: dingen op een zak paardenvoer zetten die er niet inzitten is behoorlijk fout, zeg maar einde fabrikant!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miriam91 en 31 bezoekers