13 of 14 inch zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

13 of 14 inch zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 21:16

Wie weet of hier ook jeugzadels kunt krijgen??
Liefst honingkleurig Haha!
Doordat Sjimmy zo'n brede schouder heeft past het zadel van 12 inch niet goed en gaat ze bokken in draf en galop. Dit tot grote ellende van Bente die heel graag een wedstrijdje met haar wil rijden. Lovers

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:00

Hoi Vera,
De 12 inch geeft niet de maat van het zadel aan voor het paard, maar de maat voor de ruiter. Dus als Bente goed zit in die 12 inch moet je geen 14 inch pakken, maar een zadel van 12 inch dat goed op je paard past. Ik ben gisteren naar Arthurs Western Store geweest en heb daar een aantal kinderzadels zien liggen. Ik heb alleen geen idee wat voor maat dat is. Misschien kun je hem bellen om te informeren. Ik zou naar een goede westernstore gaan, daar kunnen ze je goed helpen en weten ze wat het beste bij Bente en Sjimmy past.

Succes!

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 14:39

Jolande, bedankt voor je reactie! Ik weet dat 12 inch de maat van de zitting is maar als je deze maat vergroot gaat de breedte maat enigszins evenredig omhoog, vandaar Haha!
Er bestaan geen 12 inch zadels die zo breed worden gemaakt, het is meestal een beetje een'speelgoedmaat'. Mijn ervaring is dat vanaf 13 inch een zadel iets serieuzer in elkaar wordt gezet.
Ik zal Arthur eens bellen misschien dat hij wat heeft maar over het algmeen zijn het weinig gangbare maten in Nederland, helaas. Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 08:57


De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers