Haar toch meenemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Haar toch meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 23:38

Hallo bokkers,

Ik zit met een klein probleempje. Ik rijd om de zoveel tijd eens bij een manege bij mij in de buurt een strandrit van ongeveer 3 uur lang. Mijn nichtje van 13, die nu haast 2 jaar ook paardrijd en ook helemaal gek is van rijden wil graag een keer met mij mee om zo`n strandrit te maken. Ik was razend enthousiast en had gelijk met een: Dat lijkt me een gaaf !! *LOL* geantwoord. Maar mijn vraag is nou: Is het wel verstandig om haar nu al me te nemen? Ze is niet bang aangelegd en is vrij stevig gebouwd. Verder vind haar moeder het ook goed als ze mee zou gaan. Kijk ik vind het natuurlijk heel erg tof om haar mee te nemen, maar ik weet zelf hoe hard dat gaat op het strand en vooral in die duinen. Je moet echt goed opletten en vooral weten wat je moet doen als je paard bijv. op hol slaat ( wat ik de vorige keer heb meegemaakt op zo`n strandrit) Ze is echt zeker niet bang aangelegd en als ik zeg "dat het best wel hard gaat" vind ze het juist leuk, een soort uitdaging. Ik vind het allemaal prima maar het blijft natuurlijk knagen...Wat zouden jullie zeggen of doen in zo`n situatie??

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:39

Ik denk dat je haar moet informerern over hoe hard het kan gaan enzo. Niet op een manier dat ze bang wordt, maar wel zodat ze voorbereid is. Ik zou daarna de keus aan haar laten.
Succes ermee!

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:41

heb je haar al eens zien rijden, en in moeilijk situaties gezien op een paard? ik zou eerst eens kijken hoe ze bepaalde problemen aanpakt! *LOL*

maar k laat zowieso geen mensen op mijn paard een buitenrit maken, dat vind ik te onverantwoordelijk! stel je voor als er wat met hen gebeurd! Verward

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 23:42

maaykuhhh schreef:
heb je haar al eens zien rijden, en in moeilijk situaties gezien op een paard? ik zou eerst eens kijken hoe ze bepaalde problemen aanpakt! *LOL*

maar k laat zowieso geen mensen op mijn paard een buitenrit maken, dat vind ik te onverantwoordelijk! stel je voor als er wat met hen gebeurd! Verward

We rijden dan op een manege paard geen eigen paarden ter verduidelijking Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:19

Heeft die manege geen rustige paarden voor haar?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:24

Je kan in ieder geval met haar praten over de risico's, en wat ze moet doen als er wat gebeurt. Niet om haar bang te maken, maar het is belangrijk om te weten wat de consequenties kunnen zijn..
En ja, een strandrit kan indd hard gaan Haha! Zelfs manegepaarden zullen dan waarschijnlijk niet de rust zelve blijven.
En hoe kan ze zelf rijden? Is ze zelf de wat moeilijkere paarden van de manege gewent?

[edit]Suffe typo... [/edit]

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:30

Gewoon ook met de manege-eigenaar overleggen, er zijn vast wel paarden die zich rustig gedragen.
Ik reed ook toen ik ongeveer 2 jaar reed mijn eerste strandrit, het niveau kon ik wel aan ik had alleen het verkeerde paard, maar het moet wel kunnen denk ik.