Morrie's ringsteekdebuut

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:05

bij ons organiseert de Oranjevereniging het, aanstaande maandag is er ringsteken voor versierde karren, helaas moet ik dan werken Scheve mond Verdrietig

Het is wel de happening van het jaar, voorheen gecombineerd met de Blaricumse paardendagen, maar bij gebrek aan sponsors zijn die er niet meer...

Ga zelf iets organiseren

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:16

Leuke foto's hoor en het lintje staat Morrie super! In België werd in het dorp 1x per jaar aan ganzentrekken gedaan. Er hing dan een dode gans en je moest in draf of galop (wet ik niet meer) zien dat je aan de hals kon trekken. Wie de kop op een gegeven moment had was winnaar. Ik denk dat dit soort "spelen" nu wel afgeschaft zijn en er zal wel ringsteken voor in de plaats gekomen zijn.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:51

@Smurf stef deed altijd op die zwarte mee zover ik weet maar tja ik kan me ook vergissen Ik bn ooit eens 2e geworden volgens mij staat er een foto van mij en de shetty en het lintje in mijn profiel Bloos
Maandag moet ik ook werken maar hoe laat is het? ik moet namelijk eerst naar de fysio en dan heb ik evt even tijd
Ga die avond meeten met Karuna mag ik haar tuend even proberen en zij het hoofdstel wat ze van me heeft gekocht Haha!

Dat hoofdstel staat hem ook echt Fantastisch

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:56

Morrie de meuriker, gewéldig Haha!
Zo te zien vond hij het erg leuk trouwens!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:03

Gefeliciteerd met je lintje.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:25

tnx coydog, Morries 1e lintje in Nederland Haha!

@pony25 Toevallig hadden ze het er vanmiddag op stal op dat Gail, de Fjord nu 18 is en dat Stef al zeker 15 jaar op haar heeft ring-gestoken (of geringsteekt Verward ) zolang woon ik nog niet in dit dorp, maar ik denk dat de eigenaar van Gail het wel weet.....

We hebben Stef Morrie en Kelly (het paard van boer Klaas) aangeboden vandaag, maar hij ging op voor het kampioenschap Hackneys met zijn eigen paard, dus hij was er niet, Frankie was hoefsmid van dienst vandaag

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:31

Zijn integratie verloopt voorspoedig, straks wil hij nog dressuren......

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:32

leuke foto's hoor.
maar zown klein ding.
Hier hebbe ze altijd een grote lans

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:38

Citaat:
Zijn integratie verloopt voorspoedig, straks wil hij nog dressuren......


dat zal nooit z'n hobby worden, vrees ik , maar, het meisje dat erop zit wil hem 5 sept. starten op een onderlinge wedstrijd, helaas zijn zowel een boomloos zadel als een ongebroken pelham verboden bij b-dressuur...... Clown

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:47

smurf schreef:
dat zal nooit z'n hobby worden, vrees ik , maar, het meisje dat erop zit wil hem 5 sept. starten op een onderlinge wedstrijd, helaas zijn zowel een boomloos zadel als een ongebroken pelham verboden bij b-dressuur...... Clown

Flauw hoor Haha!
Hij blijft een van mijn favoriete bonte paarden.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:50

leuke fotos man, hij is echt goed *LOL* ! Gefeliciteerd met je eerste lintje!!! OK dan!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:55

smurf schreef:
dat zal nooit z'n hobby worden, vrees ik , maar, het meisje dat erop zit wil hem 5 sept. starten op een onderlinge wedstrijd, helaas zijn zowel een boomloos zadel als een ongebroken pelham verboden bij b-dressuur...... Clown



Ook bij een onderlinge wedstrijd? Verward Stom...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:54

Wat een hippe foto's *LOL*
Is dit nu de nieuwe hobbie van Morrie? Een soort van vervanging voor het boomslepen (hier hoeft 'ie tenminste niet de trailer voor in Knipoog )

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 08:22

Citaat:
Een soort van vervanging voor het boomslepen


dit is maar 1 x per jaar, hij sleept tegenwoordig de bak iedere week

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:34

smurf schreef:
tnx coydog, Morries 1e lintje in Nederland Haha!

@pony25 Toevallig hadden ze het er vanmiddag op stal op dat Gail, de Fjord nu 18 is en dat Stef al zeker 15 jaar op haar heeft ring-gestoken (of geringsteekt Verward ) zolang woon ik nog niet in dit dorp, maar ik denk dat de eigenaar van Gail het wel weet.....

We hebben Stef Morrie en Kelly (het paard van boer Klaas) aangeboden vandaag, maar hij ging op voor het kampioenschap Hackneys met zijn eigen paard, dus hij was er niet, Frankie was hoefsmid van dienst vandaag


De laatste keer heeft hij ook op zijn zwarte hackney/tuiger mee gedaan maar ik kan me hem niet op een fjord herrinneren mischien omdat ik het te druk had met andere paarden te bekijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:41

Jammer zeg dat er bijna alleen warmbloedjes meedoen, dat vind ik echt zonde. Scheve mond Op zo'n evenement horen (Belgische) Trekpaarden.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:16

Soxje schreef:
Leuke foto's hoor en het lintje staat Morrie super! In België werd in het dorp 1x per jaar aan ganzentrekken gedaan. Er hing dan een dode gans en je moest in draf of galop (wet ik niet meer) zien dat je aan de hals kon trekken. Wie de kop op een gegeven moment had was winnaar. Ik denk dat dit soort "spelen" nu wel afgeschaft zijn en er zal wel ringsteken voor in de plaats gekomen zijn.



Nee hoor word gewoon nog gedaan het "ganzenrijden".....
Daarnaast is er ook nog ringsteken maar het zijn 2 verschillende "spelletjes".
De gans is nu dood.....dat is al heel wat.

Superleuke foto's trouwens van Morrie OK dan!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:05

Citaat:
Op zo'n evenement horen (Belgische) Trekpaarden.


er liep er eentje mee en meer zijn er niet hier in de buurt en aangezien het een dorpsgebeuren is, komen er geen paarden van andere dorpen....

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:12

gahaaaafff!

Hier in frl is er dus allen ringsteken met aanspanningen. Ik zou dolgraag eens mee willen doen met zoiets.. jihaaa!

Geweldig hoofdtsel ook voor morrie!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:21

morgen is het voor aanspanningen bij ons, ze zijn nu druk doende de karren te versieren en vanmiddag worden de paarden ingevlochten en gewassen enzo.
Ik moet helaas gewoon werken morgen Scheve mond
Morrie zou het ook uitstekend doen als ridderpaard, maar dan moet ie eerst trailermak zijn, want dat doen ze bij ons in de buurt nergens Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:24

smurf schreef:
er liep er eentje mee en meer zijn er niet hier in de buurt en aangezien het een dorpsgebeuren is, komen er geen paarden van andere dorpen....

Ah jammer. Gelukkig waren er iig twee 'zware jongens' aanwezig. Haha! Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:52

Ooooh nu baal ik des te harder dat ik moest werken en niet kon komen kijken! Boos!

Misschien hadden ze Noriker geschreven met puntjes op O, dan krijg je al gauw een Neuriker ---> Meuriker *LOL* Ik vind het "Snorker" van mijn moeder ook nog steeds briljant gevonden!

Geweldig dier is het! OK dan!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:57

Zet maar vast in je agenda voor volgens jaar Margreet, hetzelfde weekend Haha!

Ik heb al veel benamingen van een Noriker gehoord: Snorker, Norg, Norrikker, Meuriker....

Het was een gedrukt kaartje van het stamboek, stond er echt in koeienletters op Clown

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:46

Leuke foto's hoor en een mooi 1e lintje!

Jullie hebben dus ook een gezellige dag gehad.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:15

leuke foto's!
Wiej, gefeli met het linjte Vork