Kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 17:54

Vandeweek ging ik rijden op mn verzorgpaard Dave. Na een tijdje gereden te hebben, liep hij kreupel met zijn linkervoorbeen. Ik heb om zijn voorbenen altijd bandages, anders schopt hij zichzelf aan en krijgt hij wondjes. Toen kwam ik weer op stal en toen zei de eigenaar dat het aan de bandages lag. Maar bandages geven toch extra versteviging? Verward

I know you ain't seen me in so long
But if you think that I've been gone you're dead wrong
Cause I was getting back to the money


Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:56

niet altijd.....als ze niet goed zijn aangebracht bijvoorbeeld.....maar hoe bedoel je de eigenaar zei dat het door de bandages kwam???

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:16

Bandages en versteviging? Nee....
Wat verstevigt het dan? Geen gewrichten o.i.d... Of ja, dan zou je een bandage om de kogel moeten doen, maar dat belemmert behoorlijk de beweging.
Als bescherming kan je veel beter peesbeschermers gebruiken... Is nog gemakkelijker en sneller te bevestigen ook..

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:24

bandages zijn tog veel te dun om echt te bschermen oke het kan wel wondjes voor komen maar als ie egt trapt heeft ie er miss geen wondje van maar hij kan er wel wat van krijgen kreupel bijvoorbeeld
maarr ik heb zelf nog een vraagje
hoelang duurt het gemiddeld voordat de kreupelheid over gaat want een pony diek ken was getrapt door een andere pony en de word was niet speciaal die ofzo en ze doen het been elke dag 10 minuten afspuiten met kolud water geloof k maar hoekang duurt het dan gemiddeld dat je er weer op kan rijden ??

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:39

Het kan idd door de bandages komen, bandages zorgen niet voor versteviging het is alleen maar voor de sier. Het kan soms 40 graden worden onder de bandages en dat verzwakt de pezen. Het is daaraom veel beter om peesbeschermers te gebruiken, die geven wel bescherming! Haha!

En Josientjuhh: Het is bij elk paard verschillend, hoe lang hij kreupel is. Het is inderdaad goed om het been af te spuiten. Maar als het te lang duurt, bijv een paar weken dan zou ik er wel na laten kijken!!

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 14:52

Crista schreef:
niet altijd.....als ze niet goed zijn aangebracht bijvoorbeeld.....maar hoe bedoel je de eigenaar zei dat het door de bandages kwam???


Ja hij zei dat het door de bandages kwam. Niet met zoveel woorden, maar hij bedoelde het wel. Ik mocht zn benen ook niet afspuiten, omdat de eigenaar niks zag. Maar toen ik erop zat was het heel erg duidelijk.

I know you ain't seen me in so long
But if you think that I've been gone you're dead wrong
Cause I was getting back to the money

Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:23

Kan een paard kreupel worden door een bandage? Scheve mond
Dat zou ik niet zo snel zeggen, en ik zou het ook altijd afspuiten.
Maar ik zou het zo ook niet weten, sorry.

MissMarjo
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:19

als je de bandages te strak doet kan hij/zij ook kreupel gaan lopen.

Het leven dat is een groot feest.


Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:23

Bandages zijn eigenlijk niet zo goed voor het paard zijn benen, pezen kunnen slecht tegen hitte en zoals maaykuhhh al schreef worden ze daar zwak van.
Dus als je paard zich aantikt kan je het beste peesbeschermers gebruiken (ookal word het daar ook erg warm onder)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Duran123, estell__, OmgiliBot, Sica en 125 bezoekers