Zwitserland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 20:55

Wij (2 jongens 9 meisjes samen 1 klas) moeten een film van max. 5 minuten maken. Het onderwerp van de film moet direct on indirect met Zwitserland te maken hebben.

Nu had iemand een idee: een persoon dat wou skieën maar dat kon niet in Nedreland dus werdt die met een (nep)koe naar Zwitserland getrokken.
Toen ik zei dat ik dit een slecht idee vondt werdt iedereen boos. En moest ik maar een beter idee verzinnen.(Maar ja, ik heb natuurlijk ook de ideeën van de super creatieve bokkers }> ) )

Hebben jullie ideeën?

Of weten jullie echt van die typisch zwitserse dingen??

Bij voorbaat dank!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:39

Euh, je maakt een Milka koe na, Heidi en Peter komen geloof ik ook uit Zwitserland, je hebt het Zwitsers bankgeheim, Zwitserland is net tot de Navo toegetreden, afijn genoeg stof tot het maken van een film lijkt me.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:49

Veel uurwerken & klokken (koekoek) komen uit Zwitserland...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:40

en handgesneden houten maskers om geesten te verjagen en houten huisjes. Heb nog wel een vakantiefilm van 1.5 uur Knipoog

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 20:54

Silvia schreef:
Euh, je maakt een Milka koe na, Heidi en Peter komen geloof ik ook uit Zwitserland, je hebt het Zwitsers bankgeheim, Zwitserland is net tot de Navo toegetreden, afijn genoeg stof tot het maken van een film lijkt me.


wie is Peter??

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:20

Martenique schreef:

wie is Peter??


Peter is het vriendje van Heidi. Knipoog

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:08

of je neemt gewoon die clip van de venga boys ehh sha lala lala geloof ik, ook typisch zwitserland.. toch??? En lekker makkelijk Schijnheilig
vooral niet te veel doen... *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:49

Kaasfondue, komt ook aus der Schweiz Kwijl !

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 20:15

het is een wedstrijd dus we gaan wel moeilijk doen

p.s. hoofdprij is 4 dagen verzorgt naar zwitserland Extreme duivel

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:51

Dan heb je nog Wilhelm Tell die de appel van het hoofd van zijn zoon schoot met zo'n boog vanwege de kwaadaardige landvoogd en leg daar een link dat alle Zwitsers nog een flink geweer in de kast heeft staan.
Kun je best een parodie op maken.

Dan spreken ze er officieel drie talen en onofficieel 4. Ze hebben nog steeds Nederlands geroofd goud in de kluis. Er staan verschillende hoofdkantoren van wereldorganisaties in dit land o.a. Rode Kruis en de Unesco. Verordeningen en wetten worden nog steeds door het gehele volk aangenomen of afgewezen (hoofdelijk stemmen), maken ze kaas met gaten, als je thuis ook nog een een flinke klomp (zwart) goud hebt liggen dan breng je dat naar een Zwitsere bank en krijg je de waarde gewoon uitbetaald dus witgewassen, zonder vragen. Ze hebben de steilste tandradbaan op de berg de Pilatus (50% en nog wat steiging)
Bovendien heb ik ergens zebra's in de tuin zien staan, maar weet niet meer precies waar. Lekker eten hebben ze daar ook.
Verder schiet me even niets meer te binnen zo snel. O ja, alle kinderen gaan daar in de grote vakantie minimaal 2 weken verplicht op zomerkamp waar ze dan allerhande nuttige zaken moeten leren en na schoolafsluiting (middelbaar onderwijs) gaan veel meisjes in alle drie de delen van het land stage lopen om alle drei de officiele talen goed te leren spreken.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 21:00

Wat dacht je van een persiflage op de Der Rudi (reclame van Heineken), de ski-leraar die wegens seizoenwerkloosheid in de zomer verplicht schapen moet hoeden, maar als de eerste sneeuwvlokjes gaan vallen uit zijn dak mag gaan als surrogaat (gladgeschoren, compleet met snor en vetkuif) ski-leraar en dan de blits kan maken bij zijn toekomstige leerlingetjes, die grotendeels uit meisjes bestaan...
***EHHÉÉÉÉÉÉ BI-JIERT-JUH!?***

Even voortborduren.... Ricola (kruidensnoep) komt uit Zwitserland, evenals de Toblerone chocola, Swatch horloges.... etc.
Zwitserleven-gevoel, wat is dat nu precies?

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 20:08

echt fantastisch ik wist wel dat bokkers fantastisch waren!!