Fjord x ??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Fjord x ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:15

Ik zou graag een xtje mn fjord willen laten dekken met iets anders dan een fjord. maar ik zou niet weten met wat voor ander paard.... hebben jullie een idee of hier ervaringen mee? ik ben erg benieuwd hoe t er allemaal uit gaat zien....

groetjes Marieke


ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 06:56

als je hem laat dekken door een fries paard krijg je heel bijzondere veulens!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:46

Ik ken een kruising fjord x appaloosa,en dat is ook heel gaaf

Paardentaxi Zeeland

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:10

ellepel schreef:
als je hem laat dekken door een fries paard krijg je heel bijzondere veulens!


wordt dat niet een te groot veulen? of zeg ik nou weer iets heel doms Blond

.

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:26

Ben er niet echt gek van, kruisingen met fjorden... Denk dat ik gewoon door een fjordenhengst zou laten dekken..

Sommige fjord x arabier zijn ook best mooi, vind ze alleen een beetje uit verhouding (bv stevig maar de beentjes van een arabier)
Maar denk toch wel dat je dat snel heb bij een kruising fjord x ...

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:53

Ga eens kijken bij aparte kruisingen daar staan veel foto's op van kruisingen met een fjord.

Ik heb een veulen fjord x arabier. Het heeft het figuur en hoofdje van een arabier maar dan met een fjordenkleur. Het is heeft wel meer pit dan een fjord. Het is schichtiger en steigert wel eens. Maar voor de rest heel mooi.

Mijn veulen is wel braaf, maar ik heb gehoord dat een kruising tussen fjord en arabier slechte karakters kan geven. En ik heb daar ook kruisingen van gezien die wat buiten verhoudingen waren.

Eerlijk gezegd zou ik er eerder een mooie fjordenhengst opzetten, dan heb je ook papieren. Kruisen blijft altijd een groot risico.

The greatness off a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated - Ghandi

Foto's van mijn fjord x Extreme kruising: [ITP]showende fjord x arabier jaarling

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:26

skara schreef:
Ga eens kijken bij aparte kruisingen daar staan veel foto's op van kruisingen met een fjord.

Ik heb een veulen fjord x arabier. Het heeft het figuur en hoofdje van een arabier maar dan met een fjordenkleur. Het is heeft wel meer pit dan een fjord. Het is schichtiger en steigert wel eens. Maar voor de rest heel mooi.

Mijn veulen is wel braaf, maar ik heb gehoord dat een kruising tussen fjord en arabier slechte karakters kan geven. En ik heb daar ook kruisingen van gezien die wat buiten verhoudingen waren.

Eerlijk gezegd zou ik er eerder een mooie fjordenhengst opzetten, dan heb je ook papieren. Kruisen blijft altijd een groot risico.


Ja ik wilde dat net zeggen..dat een arabier er mooi op staat..als je hem wilt veredelen natuurlijk..Ik zou graag een foto van jou veulen zien!! als je die hebt ben ik erg benieuwd!!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:09

Op de manege waar ik reed stond een fries x fjord ruin, die was echt in een woord PRACHTIG. Lange, golvende, zwarte manen, zwarte benen die in zebrastrepen overliepen in roodachtig bruin... zwarte puntjes van de oren en zwarte golvende staart... En mooie grote sokhoeven... Heel vol allemaal... Echt prachtig vind ik dat beest! Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden. Maar ik vind fries zeker een aanrader!

Wat betreft te grote veulens, ik heb net in een ander topic over een shetmoeder die nu een veulen heeft dat nu al groter dan haar is, terwijl ie nog niet heel oud is gok ik, gehoord dat het veulen zich in de baarmoeder aanpast aan mams. Fjord x fries kan dan makkelijk, aangezien die shet gekruist was met een ik gok E pony ofzo... In ieder geval een flink verschil tussen de twee!! (ze staan bij elkaar dus je kan 't ook goed zien)


Fenn

Berichten: 6120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:46

Mijn lievelings pony is een kruising tussen een fjord en een welsh en die is super!
Ze heeft de bouw van een welsh, maar de kleuren van een fjord en ook de andere dingen. Op stal is ze lief en mak, maar ze is ook heel vrolijk en ietsjes minder eigenwijs dan de fjordjes Lachen Echt een superpaardje.

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:00

de mooiste kruisingen met een fjord die ik gezien heb was inderdaad ook met een fries!

En dan ook een keer gekruist met een witte pony, was dus een witte fjord! Ook apart!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:25

ligt er een btje aan wat voor soort veulen je wilt..? de grootte van de hengst maakt in principe niet uit. het veulen word nooit zo groot dat het er niet meer uit kan Knipoog

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:43

volgens mij is het gewoon geluk hebben, ik ken kruizingen met fjordXfries, de ene was super mooi maar de ander was super lelijk. Ik denk dat het gewoon puur toeval is. Fjord X arabier is ook leuk, fjord X nrps/kwpn is ook leuk, kijk maar naar cocktail hier op bokt (weet zo niet meer van wie ze is). Toch geluk hebben wat eruit komt.

www.trimmerijemarije.nl

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:13

Fjord x licht gebouwde Belg lijkt me wel leuk.. Haha!
Maja.. Dat vind ik.. Tong uitsteken

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:47

Wij hebben op stal een kruizing Fjord / Welsh das wel heel leuk maar super braaf, sloom en rustig weet niet of dat iets voor je is...

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:16

Manuutje1990 schreef:
ligt er een btje aan wat voor soort veulen je wilt..? de grootte van de hengst maakt in principe niet uit. het veulen word nooit zo groot dat het er niet meer uit kan Knipoog



Heb toch dikwijls genoeg gehoord dat een merrie overleden is omdat het veulen te groot was hoor!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:32

vanity schreef:
Heb toch dikwijls genoeg gehoord dat een merrie overleden is omdat het veulen te groot was hoor!


ja maar ze zeggen ook dat een veulen zich aanpast aan de moeder, maar als een veulen niet verder kan groeien doordat de moeder 'te klein' is krijg je toch een niet uitgegroeid veulen in de buik.....

Of de moeder ontploft

www.trimmerijemarije.nl

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:56

Fjord x mini! Haha! (zo ongeveer, moeder is waarschijnlijk al een kruising maar qua uiterlijk exact fjord)
Afbeelding
Melody of June, jaarlingmerrie, word ± 90 cm, grullo bont, bij de fjorden beter bekend als "gra" kleurig.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:39

Heb een Fjord X Tinker gezien, ook mooi hoor. Maar persoonlijk hou ik meer van raszuivere paardjes, maar zelf weten natuurlijk!

Morgen.
...

Glorie.

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:39

Fjord × Welsh is erg mooi, wij hadden er 1 op ponykamp.
Afbeelding

En een Fjord × KWPN vind ik ook errug coolie! Tong uitsteken

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:04

Topic past beter op FA Knipoog , dus even verplaatst.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:28

FjordXFries. Geen gezicht..gewoon niet het pas niet bij elkaar en vaak uit verhouding!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

dorothee
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: brasschaat Antwerpen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:10

fjord x pinto of Quarter of HAFLINGER
dus dan krijg je een fjord met vlekjes of zo of met blonde manen

de hemel op aarde bevind zich op de rug van paarden

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:15

Iris: Moeder = fjord x Highlandpony
Vader = fjord

Afbeelding

TamBrav
Berichten: 84
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:35

Mijn moeder heeft kruizing fjord x haflinger. Is ook erg leuk!! Is een fjord met bles en witte voetjes en haflingermanen.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:08

idd ik ga er in mee ik zou dan ook kiezen voor een arabier


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 4 bezoekers