Hoeveel huur hebben Bokkers hier voor over?(etage)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Hoeveel huur hebben Bokkers hier voor over?(etage)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:19

Het gaat om 2 kamers, zijn niet al te groot.
Ligging midden tussen natuurgebieden in de gemeente Midden Drenthe.
Even uitleggen hoe het eruit ziet:
Eigen opgang, halletje met toilet en aparte douche, trap naar boven, overloop met grote hang/legkast, nog een hoek met een fonteintje met spiegel. Dan 2 kamers (zijn niet al te groot) met vaste kast, 1 uitzicht op de stallen, andere uitzicht tot zover je kan kijken.
In de huurprijs meegenomen: stalling voor 1 of 2 paarden (buitenboxen van 3.5x3.5m, wel zelf uitmesten) incl. bodembedekking, voer en hooi, ook gebruik van garage.
Naast het huis een klein stukje land waar niet veel gras staat, daar wordt ook gereden, eventueel is de buitenbak van de buren te huren (100mtr. lopen)
Achter het huis/stallen nog een paddock van 15x30 meter waar de paarden in de winter kunnen staan.
Eventueel nog een klein stukje wei erbij waar pony's staan op 50mtr. lopen.

Uitgebreide uitrijmogelijkheden in de omgeving, ruiterpad op 300mtr lopen en in de omgeving zelf kunnen tussen de verschillende natuurgebieden mooie ritten gemaakt worden.

Dit zou tijdelijke huur zijn, voor een paar maanden of zo(langere tijd ook mogelijk, alles is bespreekbaar), hoeveel zouden Bokkers daarvoor financieel over hebben?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:23

Ik kan nog niet echt een prijs bedenken... Het gaat om een appartement in een boerderij? Zonder eigen keuken? En hoe is het geregeld met de servicekosten (water, gas, licht)?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:29

Is het bedoeld voor echt bewonen voor een aantal maanden of is het zeg maar een recreatie-appartement, een soort vakantiehuisje? Daar verschillen de prijzen nogal...

En hoe zit het idd met servicekosten en keuken? En hoe groot is "niet al te groot"? 2x3 of 4x5 maakt nogal een verschil!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:44

Haha! Kamers zal ik eens gaan opmeten, ik weet de maten niet uit mijn hoofd.
Service kosten als gas water en licht zitten dan in de totaalprijs berekend dus eigenlijk bedoel ik een volledige huurprijs waar niets bijkomt, het enige verschil kan zitten in het aantal stallen, 1 of 2 paarden.

De bedoeling zou zijn dat 1 van de kamers een slaapkamer wordt en de andere dan een zitkamer/keukentje.
Keukentje zit er niet in en de enige mogelijkheid voor koken is op een elektrisch plaatje/plaatjes.

Het is geen appartement maar gewoon een bovenverdieping van een vrijstaand huis, daar zijn 3 kamers boven maar 1 daarvan wordt nog als opslag gebruikt door de bewoners zelf (wij dus Tong uitsteken ) maar er is een mogelijkheid dat deze er ook bij komt, dan ontruimen we de boel gewoon Haha!

Het is niet voor recreatie bedoelt maar voor iemand die bijv. vanuit de Randstad naar Drenthe wil verhuizen, hier al werk heeft gevonden maar nog geen woonruimte, een soort van tussen huis dus, dus voor echt bewonen voor een aantal maanden zolang nodig is.

Ik zal de kamers even opmeten

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 10:03

Kamers even opgemeten:

Kamer 1: 2.70x4mtr.
Kamer 2: 2.30x4mtr

Beide kamers hebben wel een stukje schuin dak, dat maakt het dan weer wat kleiner.
kamer 1 heeft een uitgebouwd raam (hoe noem je zo'n ding, dakkapel geloof ik) en kamer 2 heeft het raam zitten waar het dak niet schuin loopt, daar dus geen dakkapel.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:44

Mmm voor de stalling zou ik rond de 150 euro willen betalen en voor de kamer rond de 300euro, dit omdat er geen keuken aanwezig is maar omdat je wel beschikking hebt over 2 kamers. Bij elkaar dus rond de 450 euro

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:44

Poeh, moeilijk hoor. Maar net wat de gek ervoor geeft? Haha!

Het is wel een zelfstandige woonruimte dus (eigen ingang, eigen sanitair). Inclusief vaste lasten.. eh... 150-200 voor de stalling (gelet op zelf uitmesten, geen eigen rijbak, wasplaats ed) en zo'n 300-350 voor de huur (is er gebruik van de tuin mogelijk?)...

Let er trouwens wel op dat je eea niet in strijd doet met het bestemmingsplan? (tip van spuit elf, ter voorkoming van eventuele gemeentelijke ellende)

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 11:20

O ja, overigens een echte wasplaats is idd. niet aanwezig maar ik heb daar wel een plekkie voor met zowel koud als warm water

Gebruik van tuin is ook mogelijk, wij hebben bijna rondom tuin, je kan zowel bij de paarden zitten als aan de andere kant van het huis waar een terras is, deze moet dan alleen even door de huurder vrijgemaakt worden van oerwoud Haha! wij komen zelf nl. nooit aan die kant, dit deel van de tuin is al snel 16x30mtr. schat ik.

Bestemmingsplan zal ik nog even navragen maar het is natuurlijk wel voor tijdelijk, dan is de huurder dus een kennis die tijdelijk even bij ons logeert, wordt hier best vaak gedaan (vorige eigenaren van ons huis hadden ook een huurder)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:00

Ik denk ook rond de 450 euro ongeveer!

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:04

Die prijs zou ik ook ongeveer bedenken.
Als je van stalling thuis uit ga dan zit je rond de 200-300 euro en een kamer huren tegenwoordig ook al rond de 300 euro dus als tussen de 450 - 600 euro zit is dat niet veel.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:11

Pfff interessant voor iemand als ik Lachen Ik weet niet of jij het zelf gaat verhuren, maar zo wel, wie weet dat ik wat interesse heb (ben Veenendaal toch echt wel zat)

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:16

hmm 600 all-inn lijkt me redelijk Lachen

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:38

ik zou 450 doen.
de prijzen in drenthe zijn anders dan in het midden van het land dus dit is mijn gevoel bij drenth zeg maar.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 20:32

De prijzen liggen hier idd wat lager dan in het midden van het land dus ik denk dat €600.- wat aan de hoge kant zou zijn, behalve als ik die andere kamer er ook bij doe, die is groter dan kamer 1 en 2 en dan is het wel een hele verdieping....daar ga ik het eens met mijn vriend over hebben, ik vraag mij af of wij die kamer wel echt nodig hebben.

Gera, het gaat idd. om de verdieping van ons eigen huis.
Ik stuur je wel even een pb.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:11

Er bestaat een puntensysteem om de huurpijs te bepalen, op deze site staat daar meer over.
Dan weet je iig wat je mag vragen, en kan je in overleg bepalen of je daar onder of boven gaat zitten.
En misschien is het geen slecht idee om een klein keukenblokje in een van de 2 kamers te plaatsen. Dat maakt het geheel wel aantrekkelijker.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:21

Ik betaal 248 kale huurpijs voor een huisje dat iets groter is, maar wel met keuken, zonder Eneco.
Dus ik zou 300 ervoor willen betalen. En dan komen de stalkosten er nog bij. Zo'n 200 euro.
Dus 500 all in.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 07:41

Ik ga eens kijken op die site Jantien, bedankt OK dan!

Amanda, dat is wel ongeveer de prijs die wij in gedachten hadden dus dan zit ik redelijk goed, alleen zit er bij ons dan ook nog een garage bij die overigens wel gedeelt moet worden met ons maar dat lijkt mij niet zo'n probleem, er passen zeker 6 auto's in.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:59

Ik heb een eigen parkeerplaats, dus vergelijkbaar. Al is een garage wel luxer natuurlijk.
Ik denk dat het een hele nette prijs is.
Bedenk wel dat er misschien ook mensen zonder paarden interesse hebben. En of dat je dit wel wilt en dus een alternatieve prijs in gedachten houdt Knipoog

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 08:25

Yep, houden we ook rekening mee, de prijs van €500.- is dan gebaseerd op 2 kamers en 1 stal.
Zonder stal wordt het al een stuk goedkoper en komt er nog een stal bij dan wordt het weer wat meer.

Geen idee of hier animo voor is hoor, het is nl. maar voor tijdelijk voor bijvoorbeeld mensen die uit de Randstad naar drenthe willen verhuizen en tijdelijk een onderkomen zoeken, dan kunnen ze van hier uit verder gaan kijken.

O ja, Amanda, heb jij ook een tuin?
Ik heb gisteren met mijn vriend overlegd en het stuk waar wij zelf altijd zitten blijft dan gewoon voor ons en het deel aan de andere kant van het huis (op het zuiden) wordt dan voor de huurder, dat is een stuk tuin van ongeveer 16x30 mtr. met een rond bestraat terras, vrij uitzicht zover je kan kijken.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:26

Nee, ik heb een balkon.
Het huis onder mij heeft wel een tuin en is net zo groot. Ik geloof dat het 10 euro duurder is ofzo. Is bijna te verwaarlozen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 08:28

Ok, dan zit ik dus wel redelijk met mijn prijs.
Bedankt voor je reacties OK dan!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:46

Graag gedaan hoor!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:50

maar waarom tijdelijk tanja?
is het voor jouzelf en de huurder niet veel fijner als het gewoon vast is? ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om steeds weer andere mensen op het erf te hebben....

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:01

Klinkt goed Tanja, mijn vriend is aan het kijken voor werk in het oosten, dus voor hem zou zoiets ideaal zijn, kan je lekker op je gemak op huizenjacht (en vast wennen aan je paard bij huis.) Knipoog Maar goed, eerst maar een baan vinden!

Je kan natuurlijk voor een persoon twee kamers voor 500,-- verhuren, en mochten ze met zijn tweeen zijn kamer erbij en 100 a 150,-- op de huurprijs.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:20

Ik vind 500 euro een hele redelijke prijs. Zelfs nog wat aan de goedkope kant. Het is hier al eerder geopperd, ik zou dan wel een keukenblokje maken Als is het maar 3 kastjes een spoelbak en een kookplaatje.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1 en 36 bezoekers