buitenbak-mistery

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

buitenbak-mistery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:42

Ok mensen bereid je voor... ik heb een heel vaag probleem (wanneer niet Rolleyes )

Ik rijd nu ongeveer 1 1/2 maand op Warina en het vordert lekker.
Maar wij lopen nu tegen een probleem op...
In de buitenbak (overdekt, zeer ruim, zand bodem, normaal tot matig zwaar) wil ze steeds van de hoefslag af, dus je bent aan een stuk door met opnieuw recht richten, binnenbeen erbij houden, aandacht van paard erbij.
Het is niet echt naar binnenvallen want wanneer je een figuur rijdt valt ze niet naar binnen.
Bij stelling naar binnen aannemen moet je je binnenbeen er echt onwijs aanhouden... doe je dat niet loopt madam doodleuk naar het midden.

In de grote binnenbak (redelijk van dezelfde afmeting, maar houtsnipper bodem, hoefslag is ook te vergelijken) heeft ze er totaal geen last van. De kleinere binnen bak (zelfde bodem maar wel een stuk zwaarder, waardoor ik er ook niet veel/niet rijd) heeft ze het ook niet. Alleen in de galop op een volte wil ze af en toe weleens naar binnen vallen wanneer ik mijn binnenbeen er niet genoeg aan houdt.
Met buitenrijden heeft ze helemaal nergens last van Knipoog

nou zit ik dus in een buitenbak crisis Haha!
Het is ook niet zo dat de hoefslag veel dieper/hoger/zwaarder/lichter is dan de rest van de bak....

Ik ben nu de hele tijd veel overgangen aan het rijden en veel figuren maar veel verbetering zie ik er niet in.
Rechtrichten en been erbij... maar na een uurtje rijden vallen mijn benen er bijna af van vermoeidheid Knipoog en aan de ontspanning hebben we dan ook niet veel kunnen werken.
Daardoor vermijd ik deze bak ook wat meer, maar dat vind ik niet echt de bedoeling.

wie O wie helpt mij met dit raadsel? Tong uitsteken
want ik zou echt helemaal niets meer weten Frusty

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:47

Paarden die naar binnen vallen staan vaak niet goed aan de hand. Ook heb ik wel eens gezien dat mensen zoveel deden met hun binnenbeen in combi met binnehand (achterbeen aan de binnenkant blokkeren) dat paarden ertegenin gingen hangen.
Verder zou het kunnen zijn dat ze lui is en dan is naar binnen vallen natuurlijk makkelijker dan het gewicht op je achterhand zetten.

laatmederin

Berichten: 155
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:32

Is het misschien mogelijk dat iemand haar bewust aangeleerd heeft de binnenhoefslag te kiezen in een buitenbak, bijvoorbeeld omdat ze daar een slechte / gevaarlijke omheining hadden?


c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 23:37

Fellor schreef:
Paarden die naar binnen vallen staan vaak niet goed aan de hand. Ook heb ik wel eens gezien dat mensen zoveel deden met hun binnenbeen in combi met binnehand (achterbeen aan de binnenkant blokkeren) dat paarden ertegenin gingen hangen.
Verder zou het kunnen zijn dat ze lui is en dan is naar binnen vallen natuurlijk makkelijker dan het gewicht op je achterhand zetten.

echt naar binnenvallen is het naar mijn idee niet... zo voelt het ook niet Verward
maarja ik ga proberen of juist niet tegen sturen kan helpen.

dat van binnenhoefslag zou best kunnen Scheve mond
ga het even navragen zaterdag Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:50

ik denk dat je wat strenger moet optreden in de buitenbak. Zeker niet steeds met je binnenbeen drijven. Corrigeren, eventueel met zweepje, en dan weer verder rijden. Dit consequent en duidelijk doorvoeren en dan moet het snel over zijn..... Succes!

pluk de dag....

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:40

Marita schreef:
ik denk dat je wat strenger moet optreden in de buitenbak. Zeker niet steeds met je binnenbeen drijven. Corrigeren, eventueel met zweepje, en dan weer verder rijden. Dit consequent en duidelijk doorvoeren en dan moet het snel over zijn..... Succes!


Ik ga met marita mee.
Het paard loopt misschien in de binnebak prima omdat het misschien voor het paard veiliger lijkt en niet al te veel kan zien wat er buiten gebeurt.
Naar mijn idee moet hij gewoon even 'erdoorheen'. Desnoods met zweep om te laten merken dat je dit gedrag niet tollereert. Sommige paarden doen dit ook in de hoeken van een bak en in mijn ogen steken ze gewoon de draak met je. Dus ik zou hem zeker een keertje flink overdonderen dat hij weet dat jij het niet langer accepteert.

Heel veel succes iig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:43

Ik rij met opzet altijd op de binnenhoefslag, dat voorkomt dat ik een paard krijg dat aan de wand plakt. Hij moet op zijn benen blijven lopen. Bovendien hou ik helemaal niet van ingesleten geulen, dan moeten ze helemaal bergbeklimmen om daar weer uit te komen.

Wat jij dus als probleem ziet, zou ik graag willen zien. Ik moet juist ontzettend moeite doen om haar van de wand af te krijgen....Lips are sealed

Je suis Charlie.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:17

Cassidy schreef:
Ik rij met opzet altijd op de binnenhoefslag, dat voorkomt dat ik een paard krijg dat aan de wand plakt. Hij moet op zijn benen blijven lopen. Bovendien hou ik helemaal niet van ingesleten geulen, dan moeten ze helemaal bergbeklimmen om daar weer uit te komen.

Wat jij dus als probleem ziet, zou ik graag willen zien. Ik moet juist ontzettend moeite doen om haar van de wand af te krijgen....Lips are sealed


haha ieder zijn probleem Tong uitsteken
maar 'plakken' aan de wand doet ze gelukkig niet, vind ik ook erg irritant vooral als je flink wat oefeningen moet doen.
Maarja ik blijf proberen ...
het afstraffen incl tikje met zweep is ook al gedaan, maar helpt niet echt en ik zoek dus ook een blijvendere oplossing dan de heletijd bijtikken Knipoog
merries...

Clown

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:19

XchantjuhX schreef:
haha ieder zijn probleem Tong uitsteken


Ik heb geen probleem hoor, ik wil het liever voorkomen Haha!
Ik rij trouwens western Lips are sealed

Je suis Charlie.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 18:41

Cassidy schreef:
Ik heb geen probleem hoor, ik wil het liever voorkomen Haha!
Ik rij trouwens western Lips are sealed


ook leuk Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers