Vlieg en ik achterover geklapt!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:41

Ik hoop dat als dit verholpen is, Vlieg weer normaal doet.
Succes.


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 17:19

vrijdag komt de fysio... spannend Nagelbijten / Gniffelen

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:39

DANIenVLIEG schreef:
vrijdag komt de fysio... spannend Nagelbijten / Gniffelen


Ben benieuwd, al helpt het mara ene beetje dan zal het al fijn zijn

Hoe gaat het ondertussen?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:09

ik hoop ook dat het helpt! lijkt mij wel nuttig.. hopen dat hij er wat aan kan doen, want als hij zo omhoog komt is dat ook niks

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:54

Misschien een idee voor je om je wat te verdiepen in Natural Horsemanship? Dan wordt het meer samenwerken met Vlieg dan met elkaar vechten zoals nu. Hij heeft een dominantieprobleem schrijf je, en als ie lichamelijk straks weer helemaal goed is, zou ik daar eerst eens mee beginnen. Anders blijf je hier de hele tijd verder mee zitten. En het is misschien niet nodig! Je leert dan technieken waar je paard veel steun aan kan hebben en zich niet zo verzet. maar het kan idd zijn dat er een lichamelijk oorzaak zit. Ik hoop dat je dan begrijpt dat je goed naar je paard moet luisteren en niet ervan uitgaat dat ie eigenwijs is, maar hij probeert je iets duidelijk te maken, wat door jou werd genegeerd. Hij heeft pijn. Je kan geen fijne band verwachten als je hem dan toch dwingt door de pijn heen te lopen. Met natural horsemanship leer je de kleine signalen van je paard herkennen. Het klink misschien wazig, dat zou ik 2 jaar geleden ook gezegd hebben, maar het werkt ECHT!!
In ieder geval veel succes vrijdag met de fysio en met je Vlieg (erg leuke naam!!)

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:59

Welke fysio komt er? Hopen dat het iets helpt!

Gamble

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:30

Ik hoop dat het helpt. Klinkt niet echt goed deze situatie. En misschien is NH wel iets. Vechten heeft sowieso geen zin, dat wint een paard altijd!!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:28

o0Steffie0o schreef:
gelukkig maar dat hij niet op je gevallen is ..

Scheve mond Tong uitsteken sorry

Lachen kee, mooi fysio Lachen Hope dat het beter gaat na een tijdje Lachen
Laatst bijgewerkt door SnelleMarz op 12-08-04 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:34

ja ik vind NH wel leuk, maar hij moet gewoon leuisteren.
eht is echt niet alleen pijn hoor, miss een heel klein beetje.
maar hij bijt en alles en je merkt dat ie gewoon irri is.

@ sily, gaat nu welg oed, doe eigenlijk niet zoveel, longeren en wandelen.

@ michelle, ze heet carlijn, ze komt uit delft.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:34

ik laat natuurlijk wel weten hoe het was geegaan

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:35

Marwszjeuh schreef:
:\ Tong uitsteken sorry

>;)

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:53

DANIenVLIEG schreef:
ja ik vind NH wel leuk, maar hij moet gewoon leuisteren.
eht is echt niet alleen pijn hoor, miss een heel klein beetje.
maar hij bijt en alles en je merkt dat ie gewoon irri is.


Ik denk ook dat lief doen niet werkt op zo'n moment... Hij doet toch ook niet lief tegen jou? Ik weet niet in hoeverre het komt door pijn maar volgens mij had je al geschreven dat hij hiervoor ook al een dominantieprobleempje had. Knipoog Ik heb een schat van een beest maar hij kan soms ineens zo'n koppige bui hebben, het nageven heeft hij bijv nog niet door en dan is het soms ook echt even ruzie in de les hoor... Ik denk dat niet alles op te lossen valt door middel van lief en vertrouwen enzo, sommige dingen moeten even streng worden afgeleerd zodat ze het 'weten', zeg maar.

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:26

DANIenVLIEG schreef:
ja ik vind NH wel leuk, maar hij moet gewoon leuisteren.
eht is echt niet alleen pijn hoor, miss een heel klein beetje.
maar hij bijt en alles en je merkt dat ie gewoon irri is.

met NH leer jij juist om duidelijk te zijn, soms hard, maar dan op een manier die dicht bij het paard ligt zodat ie het snel, soms echt heel snel begrijpt. Het voorkomt misverstanden. Omdat het eigenlijk al fout zit in de communicatie en je op een punt bent beland dat je zegt: alles leuk en aardig, maar ik ben de baas en Vlieg moet doen wat ik zeg (wat ik best kan begrijpen na je avonturen) is het toch raadzaam om hier wat tijd aan te besteden. Er zijn goede instructeurs die je erbij kunnen helpen. Ik heb zo een manse 3 jarige hengst in 30 minuten zien veranderen van een enorm poesterig spook in een meewerkend paard. je zag de knop bij 'm omgaan echt indrukwekkend!!! Je moet het een keer gezien hebben voor je snapt wat het effect kan zijn.
(het klinkt alsof ik het licht gezien heb, maar het was voor mij na 20 jaar in het dressuur wereldje echt een eyeopener. Niet dat ik nu western ben geworden, maar het grondwerk van de NH probeer ik nu wel toe te passen)
Laatst bijgewerkt door paars op 12-08-04 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:29

wat een ettertje is die Vlieg soms toch ook Tong uitsteken
Hopen dat het snel beter gaat... veel succes iig

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:40

paars schreef:
met NH leer jij juist om duidelijk te zijn, soms hard, maar dan op een manier die dicht bij het paard ligt zodat ie het snel, soms echt heel snel begrijpt. Het voorkomt misverstanden. Omdat het eigenlijk al fout zit in de communicatie en je op een punt bent beland dat je zegt: alles leuk en aardig, maar ik ben de baas en Vlieg moet doen wat ik zeg (wat ik best kan begrijpen na je avonturen) is het toch raadzaam om hier wat tijd aan te besteden. Er zijn goede instructeurs die je erbij kunnen helpen. Ik heb zo een manse 3 jarige hengst in 30 minuten zien veranderen van een enorm poesterig spook in een meewerkend paard. je zag de knop bij 'm omgaan echt indrukwekkend!!! Je moet het een keer gezien hebben voor je snapt wat het effect kan zijn.
(het klinkt alsof ik het licht gezien heb, maar het was voor mij na 20 jaar in het dressuur wereldje echt een eyeopener. Niet dat ik nu western ben geworden, maar het grondwerk van de NH probeer ik nu wel toe te passen)


ja miss stom van mij, maar ik geloof er niet zo in.
mn instructrice zei eerst ook dat het niet heel veel zou uitmaken.
hij heeft gewoon zn buien, en tja hij weet dat iee en trap krijgt, maarja.. zn eigen domme schukd.

miss als ik weer es geld heb dat ik dan een keer zo'n lesje neem.

maar het komt bij mij allemaal zo zweverig over..

en vlieg lacht je echt uit als je met je halstertouwtje aan komt.

hij doet ook al die oefeningen goed, van NH die ik dan ken zeg maar.

en hij heeft vaan zn goede buien.

maar is ie een keer met zn verkeerde been uit bed gestapt, dan kan geen paardenfluisteraar hem anders doen laten denken.. volgens mij

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:49

ha ha Haha! , je moest de reactie van mijn instructeur eens zien!! Die vind dat ook allemaal maar zweverig gedoe. Staat er echt niet open voor. De andere mensen bij mij op stal geloven er ook niet in, maar laten me wel m'n gang gaan en vinden het toch wel interessant. Het is dat ik doordat ik via de opfok er mee in aanraking ben gekomen en zo spelenderwijs het ben gaan waarderen. Anders dacht ik er nog precies zo over als jij. Maar ik ben óm, zoals je nu wel hebt begrepen.
Ik ben benieuwd wat de fysio morgen vindt!!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:33

Ik denk dat je het uiteindelijk vooral via je eigen 'methode' moet doen en wat bij jou goed voelt. Lachen

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:34

Dani probeert het al een tijdje via haar "eigen" methode......
(ja ik hou vol.... Schijnheilig , want Dani moet langer mee dan vandaag !!)

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:43

karamel schreef:
wel vervelend als dat gebeurd ja! misschien moet je ook wat voorzichtiger met hem omgaan. als ik je berichtjes zo lees heb je er pas een paar keer opgezeten. als je nu te snel wil en gaat heeft dat gevolgen voor de lange termijn. die jonge paarden hebben veel tijd nodig om sterker te worden. vooral hun pezen en spieren. als je het nu wat rustiger aan doet gaat je paard veel langer mee.

´´het gebeurde ook gewoon zo snel, ik had hem bij zn bit vast, met mn ene hand het bit en de andere hand de binnenteugel, dus ik had ook geen kans om hem met een kanl tussen zn kop omlaag te meppen zeg maar..``

dit lijkt me ook zeker niet de manier om met een jong paard om te gaan. als hij het niet snapt kan je het misschien op een andere manier duidelijk maken. groetjes en veel succes ermee!!


Dit slaat dus helemaal nergens op!!!!
Wat denk je wat voor paard je krijgt als je hem nu zijn zin geeft??
Zeker ff niet aan gedacht...Soms moet je hardhandig zijn.
Ik bedoel mijn paard kon niet ander dan pmhoog komen en je er afgooien toen hij net ingereden was ma na 2 jaar deed hij het nog...
Als ik hem niet elke dag weer zo giganties op zijn vlikker had gegeven had ik nu niet dat paard gehad wat ik nu heb...Nu is het een super fijn paard!
Ik denk ik weet het zeker dat het goed is hoe ze het heeft opgelost...
Er onder liggen is geen pretje nu is het goed gegaan maar het kan ook heel anders aflopen...

Groetjes

ik reageer omdat ik je graag help!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:47

Mies2 schreef:
Dit slaat dus helemaal nergens op!!!!
Wat denk je wat voor paard je krijgt als je hem nu zijn zin geeft??
Zeker ff niet aan gedacht...Soms moet je hardhandig zijn.
Ik bedoel mijn paard kon niet ander dan pmhoog komen en je er afgooien toen hij net ingereden was ma na 2 jaar deed hij het nog...
Als ik hem niet elke dag weer zo giganties op zijn vlikker had gegeven had ik nu niet dat paard gehad wat ik nu heb...Nu is het een super fijn paard!
Ik denk ik weet het zeker dat het goed is hoe ze het heeft opgelost...
Er onder liggen is geen pretje nu is het goed gegaan maar het kan ook heel anders aflopen...

Groetjes


mee eens.

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:13

Mies2 schreef:
Ik bedoel mijn paard kon niet ander dan pmhoog komen en je er afgooien toen hij net ingereden was ma na 2 jaar deed hij het nog...
Als ik hem niet elke dag weer zo giganties op zijn vlikker had gegeven had ik nu niet dat paard gehad wat ik nu heb...Nu is het een super fijn paard!

Nou ja, over dat soort geklungel heb ik het dus...Mies2. Ja sorry hoor, maar nou word ik een beetje boos. Je hebt je wil door te slaan opgelegd aan je paard en dan beweer je een "super fijne band" met 'm te hebben?? Knap gedaan hoor....(maar geloof je het zelf?) Je moet wel bedenken dat je paard hier de afhankelijke partij is. Als je doorgaat met hem op z'n flikker te geven, houdt het uiteindelijk wel eens op ja......maar dat is dus duidelijk NIET de manier!!! Misschien op jouw leeftijd Schijnheilig nog een beetje openstaan voor andere ervaringen? Kan je echt een hoop van leren.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:15

DANIenVLIEG schreef:

maar het komt bij mij allemaal zo zweverig over..

en vlieg lacht je echt uit als je met je halstertouwtje aan komt.



haha t heeft niks met een halstertouwtje te maken hoor Tong uitsteken Ik heb hier nog wel een videoband liggen, als je wil kan ik m wel mee naar stal nemen, is echt mooi om te zien hoe paarden ineens veranderen omdat ze je begrijpen..

prompter

Berichten: 10912
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:24

Ik ga met paars en aramat mee, een dominantieprobleem kun je oplossen met meppen, maar de oorzaak is niet weggenomen. Je hebt dan eigenlijk een soort smeulende vulkaan die ineens weer kan uitbarsten - of je stompt het paard compleet af. Ik ken Vlieg niet (Dani wel Lachen ) en kan dus hier vandaan heel slecht over Vliegje oordelen, maar uit de verhalen lijkt het me geen paard dat enorm onder de indruk van straffen is. Hij doet me aan mijn eigen hengst denken: hij gaat voor je door het voor omdat hij dat zelf wil, iemand die niet met hem om kan gaan heeft een hele slechte aan hem...

Dani, ik hoop dat de fysiotherapeut vandaag iets voor je vindt, want pijn is bij een dominant paard helemaal een reden om vol gas in verzet te gaan. Laat je het ons weten? Succes!

Extremely rare and Beyond Compare

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:14

zo! af en toe en stevig robbertje vechten is leuk,maar die van jou,geeft zich nog niet zomaar kado hé!?
pas je wel een beetje op jezelf,en je lesgeefmens!? Knipoog

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:29

Ik moest even een update geven van Dani (ze is gebant dus kan 3 maanden niet meer komen):

De fysio is net geweest, hij zit rechts vast maar niet heel ernstig. Hij drukt ook zijn rug weg. Ze moet nu veel longeren met bijzet en masseren, volgende week komt de fysio weer Lachen

Gamble


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithje en 37 bezoekers